Gå til innhold

Benger's Audi S6

Ranger emnet


benger

Anbefalte innlegg

Hehe! Problembiler dette ja :P

Bare vær glad for at du har alle girene i behold... ;) Jeg har nettopp ødelagt hele kassen min ;)

 

Vil ikke påstå at det er problembiler men:p Bensinpumpe har lov til å ryke etter 200.000km med tro tjeneste ;)

 

Er nok ikke direkte billig med ny girkasse vil jeg tro... Lykke til! :)

 

Og forresten, pumpe ble bytta i dag. Var godt å få den igang igjen. Har mistenkt at pumpen har levert litt lite trykk før den tok kvelden. Virker som om bilen reagerer litt kjappere nå :)

C4 Explosive

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 101
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja men da har det blitt litt lysere tider igjen. Etter bensinpumpe havariet fikk jeg byttet den etter en dag.

 

Har også vært tur/retur Bergen - Jessheim i juleferien. Tok noen kjappe bilder på tur over fjellet. Men bilen var så møkkete og været i starten av ferien var litt grått og trist.

 

Her etter en tissepause omtrent midt på Hemsedalfjellet i 15 kalde:

img8918b.jpg

 

I romjula ble bilen ble polert og vokset med Swissvax Shield. Deilig voks! Ble utrolig glatt og blankt. Fikk dessverre ikke tatt noen bilder rett etter dette.

 

Her på vei hjem. Kjørte da ruten over Hol-Aurland.

img8925.jpg

 

img8926u.jpg

 

img8927.jpg

Her ser man litt av glansen i lakken etter Shield. Bildet er tatt etter ca 5 timers kjøring.

img8928q.jpg

 

Fikk også øye på denne stakkaren som sikkert har stått der en stund.

img8929l.jpg

 

img8930.jpg

 

I dag fikk jeg endelig en pakke på døra fra Tyskland, og siden bilen nettopp har fått hvite skilt og bakseter, fortjente den noen freshe gulvmatter, spesialbestilt fra Hoice.de.

img8934t.jpg

 

img8939q.jpg

 

Det var det for denne gang. Quattro over fjellet er sinnsykt morsomt! Glemmer helt å ta spise/drikkepauser :)

C4 Explosive

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virkelig flotte bilder du har her :) Fikk omtrent frysninger av "snøbildene"... Men på det første bildet ditt, hva er det med panseret? Skal jo ikke være ei sånnei glipe mellom panser og frontfanger.. Eller er jeg helt på bærtur?

1996 Audi S6 2.2tq sedan

1996 Audi A6 2.5TDI

1955 International Harvester R-100 [Langtidsprosjekt]

1967 Ford 17m P7 [Enda et langtidsprosjekt..]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virkelig flotte bilder du har her :) Fikk omtrent frysninger av "snøbildene"... Men på det første bildet ditt, hva er det med panseret? Skal jo ikke være ei sånnei glipe mellom panser og frontfanger.. Eller er jeg helt på bærtur?

 

Tusen takk for det:) Var nesten synd å kjøre videre derfra...

 

Ja ang. panseret. La merke til det på bildet jeg og. Vet ikke hvorfor det er sånn, men vet at forrige eier byttet panser ifm lakkering. Kjøpt hos Bildelsenteret. Grunnen kan være at det er uorginalt? Men det er kun i den vinkelen der man legger merke til det :)

C4 Explosive

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok ikke originalt nei :) er nok ikke rette "bøyen" i vinkelen mellom panser og grill ser det ut som.. Har lagt merke til det på min at det såvidt er merker i frontfangeren der grillen har ligget i mot..

 

Som du ser på dette dårlige bildet her, så ser du at grillen ligger mer inntil

Bildah1064.jpg

 

Men så lenge man ikke legger særlig merke til det, så er det jo ikke noe problem :)

1996 Audi S6 2.2tq sedan

1996 Audi A6 2.5TDI

1955 International Harvester R-100 [Langtidsprosjekt]

1967 Ford 17m P7 [Enda et langtidsprosjekt..]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Veldig lite nytt her i gården. Går å banner over vinter og salt, men snart over nå:)

 

Har hatt god tid til å tenke ut planer. Lurer på om jeg skal ta ut taktrekk og diverse plastdeler og lakke dette svart. Svart tekstilspray og mattsvart til plastdelene. Bare det ikke blir altfor mye styr med å få ut taktrekket... Lurer på om det kunne vært stilig.

C4 Explosive

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 months later...

Takk for det! Bilen er solgt nå da men :( Da jeg eide den så lå forbruket jevnt mellom 1,2 og 1,66 som var den høyeste snittmålinga jeg hadde. Kan lett få den til å bruke mer og. Men tatt i betrakting at dette var kjøring i Bergen, så er det ikke så ille. Automaten bruker nok litt mer.

C4 Explosive

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe helt spesielt med lyden av en V8. Særlig med riktig eksos anlegg. Også har man den konstante reaksjonen og draget umidelbart sammenlignet med turbo. Er litt en smakssak. Om du tenker på tuning og masse hester, så er 2.2 alternaltivet.

 

Men mtp forbruk, så er faktisk ikke 2.2 så veldig mye billigere å kjøre med. En venn av meg hadde en 2.2 og vi sammenlignet forbruket. Kjørecomputern viste det samme, og til tider mer på 2.2. Alt kommer ann på kjørestil,men har man chip og litt diverse på turbobilen, så blir den jammen tørst også.

 

Vil også tro at man får en noe mer avslappet kjørestil med v8'ern. Da VET man hvor man har kreftene til enhver tid, og det er over hele registeret. 320nm på tomgang som strekker seg til noe over 400nm på rundt 4000o/min. NAM.

C4 Explosive

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår