Jump to content
Bilforumet.no

benger

Bruker
  • Content Count

    265
  • Joined

  • Last visited

About benger

  • Rank
    Registrert bruker
  • Birthday 02/19/1989

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Bil, Musikk
  • Modell (eks S4)
    S6
  • Biltype (eks Audi)
    Audi
  • Årsmodell (eks 1995)
    1995
  • Yrke eller sivil status
    IKT-lærling
  • Motor (eks 1.6)
    4.2
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    3.5" strakrør, no-cat, 2x76 enderør, KN-innsats, gule Koni, chip, BBS RC
  • Fylke
    Akershus/Bergen

Contact Methods

  • Bosted
    Bergen
  1. Hei. Videreformidler en STRØKEN 2009 mod 1 eiers Volvo C30 2.0 R-Design. Denne er proppet med utstyr! Kjøpt ny i Norge av eldre mann. Km stand kun 18.000! Motoren er en femsylindret bensin med 150hk og manuelt gir. Innbyr til fine kjøreopplevelser Bilen er nylig lakkbehandlet og vokset med Swissvaxprodukter. Som ny utvendig/innvendig. Sort skinn, el justering av førersete Keyless-go Xenon Cruisecontrol Ryggesensor Volvo Performance Sound Full R-Design pakke (Med bl.a 2 stk grove enderør) 18" Volvo R-Design felger En av få i Norge med denne kombinasjonen med sprekt utseende. Bilen må sees! Står på Jessheim, 10 min unna Gardermoen lufthavn. Ta kontakt på tlf 95 79 25 14 eller mail: benger89@hotmail.com Prisantydning kr 279,000,-
  2. Kan også være antydning til en ørliten falskluft lekasje i en av slangene som går rundt/under innsugsmanifolden. Opplevd det samme selv. Bilen ristet på tomgang, og plutselig forsvant 50% av kraften på motorveikjøring. (Nødmodus) Tok diagnose, viste feil på kam og veivsensor. Byttet disse, problemet ble værre så byttet tilbake til gamle sensorer. Gikk nøyere til verks med god gammeldags startgass og sprayet i motorrommet mens den gikk. Da turtallet økte fant jeg feilen. 20cm lang slange med en liten sprekk. Byttet denne og motoren ble god som ny ;)
  3. Ser at original M-tech har mer skarpere kanter på diffuseren. Men det er såpass liten forskjell at det utrente øye ikke vil legge merke til det. For meg frister det ikke å bruke flere 1000 på ny fanger ;)
  4. Nei altså her har det vært stille leeenge nå. Har ikke gjort stort annet enn litt vedlikehold. Bytte av diverse deler og noe småplukk. Nå blir det snart kjøpt inn ny windshot. Da kan cab-sessongen starte en del tidligere :) Har en liten jobb foran meg med å bli kvitt skriking i rattet når jeg svinger. Sykt irriterende. Men har kjøpt ny (brukt) slepering. Denne skriker også selvfølgelig. Skal åpne den og rense alt inni der og tilsette ny kobberpasta, da blir det nok bra :) Må bytte batteri i nøkkelen da den ikke fungerer som fjernstyrt lås lenger:( Ellers er det bare tut og kjør! ;) Så smått luftet den litt i det siste nå. Begynt å bli tørt og fint på veiene.
  5. Det er noe helt spesielt med lyden av en V8. Særlig med riktig eksos anlegg. Også har man den konstante reaksjonen og draget umidelbart sammenlignet med turbo. Er litt en smakssak. Om du tenker på tuning og masse hester, så er 2.2 alternaltivet. Men mtp forbruk, så er faktisk ikke 2.2 så veldig mye billigere å kjøre med. En venn av meg hadde en 2.2 og vi sammenlignet forbruket. Kjørecomputern viste det samme, og til tider mer på 2.2. Alt kommer ann på kjørestil,men har man chip og litt diverse på turbobilen, så blir den jammen tørst også. Vil også tro at man får en noe mer avslappet kjørestil med v8'ern. Da VET man hvor man har kreftene til enhver tid, og det er over hele registeret. 320nm på tomgang som strekker seg til noe over 400nm på rundt 4000o/min. NAM.
  6. Takk for det! Bilen er solgt nå da men :( Da jeg eide den så lå forbruket jevnt mellom 1,2 og 1,66 som var den høyeste snittmålinga jeg hadde. Kan lett få den til å bruke mer og. Men tatt i betrakting at dette var kjøring i Bergen, så er det ikke så ille. Automaten bruker nok litt mer.
  7. Takk for bra svar :) "ulempen" med større turbo gjør meg ingenting. Liker å hente turtall for å få mer kraft. Sånn det bør være i en bil som skal kjøres :) Ser også at dieselen har en stor fordel mtp dreimoment og ikke minst drivstofføkonomi.
  8. Meget fin bil du har der! Sett gjennom hele tråden :) Vurderer kjøp av en slik bil selv, sedan, muligens med samme motor. Hvordan fungerer motoren i praksis? Og er det en pålitelig bil? Liker virkelig interiøret på disse bilene, samt det simple cleane utseende :)
  9. Heisann! kjøpte meg en 97 Polo 1.4 for bruk i vinter. Har nå fått konstatert at det er lekkasje i sylinder. Bruker vann og det er majones under påfyllingslokket. Betalte 10.000 for bilen. Tenkte først jeg fikk majones i lokket grunnet gåen termostat og shell olje, men har byttet dette og fortsatt samme problem. Est. pris på verskted kommer på rundt 10 lapper. Like mye som bilen =p Hva skal jeg gjøre? bytte pakninga eller skaffe en annen motor?
  10. Her har det skjedd veldig lite i det siste. Men med bilen har det skjedd mye. Hele bilen har i løpet av september/oktober måned vært i småbiter for hellakkering. Alt av smårust bulker har blitt tatt, og bilen blitt lakkert opp i samme farge, Cossmoschwarz metallic i mørkeste nyanse. Ellers av oppgraderinger er: * Sota blink foran * Hvite CCFL ringer * Gul lamin-x film på tåkelys * M-tech lister * M stoffmatter * Nye skilt - Limt uten skiltholdere. (Cleant) * Alpine RM-111 headunit * Kicker 8" sub med Kicker 2-kanals forsterker. (brokoblet) Legger ut bilder fra et annet forum, håper det går bra :) Ble veldig fornøyd med lakken på bilen. I sola spiller lakken utrolig bra. En del fargenyanser og glitter. Nå gleder jeg meg bare til våren igjen, for bilen får stå ren og pen i garasje over vinteren :)
  11. Hei. Vi har en 2000 Audi A6 4.2 Avant. Har vært en stygg og høy metallisk skranglelyd på tomgang i det siste. Nesten sikker på at det var et løst eksosskjold, men la meg under og banket på katalysatorene. Og da var det løs innmat i BEGGE! :( Koster nærmer 10 lapper for 2 nye orginale katalysatorer, men lurer på om det går fint å erstatte disse med rør istedet. Går sikkert ikke gjennom EU kontroll, men er de mulig å kjøre uten kat på disse bilene?
  12. Der sa du noe lurt. Tenkte ikke på det i det hele tatt. Koed.no har vell innsats? Lakkert netting vil vell flasse etter en tid og tenker jeg. Ellers er anlegg kjøpt inn. Update kommer. Skal også maskinpolere den. Skulle gjort alt på en gang, men det går jo ikke. Blir så ivrig nå :polish:
  13. Hei. Etter et knapt et år med Audi S6, ble jeg ny eier av en fantastisk BMW cab. Alt var bare rene tilfeldigheter. Salg og handel av ny bil var gjort på 2 dager. (1 natt uten bil). Sa til meg selv at jeg ikke hadde hjerte til å selge S6'n, men denne bilen veier opp og vel så det. Har godfølelsen inni meg nå :). Skal innrømme det at jeg har savnet BMW. Bilen er en 1996 BMW 328 cabriolet med automat. Dette er noe jeg har ønsket meg en god stund nå, siden de 3 siste bilene jeg har hatt var med manuell gir. Av utstyr kan jeg nevne: *4x el ruter med auto opp/ned funksjon *el. cab. (manuell låsing) *2 sone digital klima *største kjørekomputer *sort skinn - sportstoler *M3 fanger m/ cuplip *M3 speil *M-tech senkefjærer *18" AEZ felger. (ukjent type) *Supersprint effektannlegg (niice lyd!) *Powerflex foringer i for og bakstilling *hvite blinklys Planer foreløpig blir: *ny CD-spiller pluss sub. Sannsynligvis 2stk Focal 8" under forsetene *M3-lister *Diffuser *Lakke nettingen sort *Pusse og lakkere cupleppa sort. (flasser) *Utbedre noen små skavanker i karosseriet. Skal også fjerne Ditec behandlingen og gi den en skikkelig lakkpleie med god kvalitetsvoks på toppen. (Chemical Guys 5050 carnauba wax) Bilen er meget tight å kjøre. Nylig EU-OK i mai med nye bremser og div. Tectylbehandlet og fullt service hefte med ryddig historikk. Liten overgang fra 300hk til 193hk, men motoren duger og vell så det i denne bilen. Har bare vært litt borskjemt en periode:burger: Her er noen bilder. Nye og bedre bilder kommer så fort jeg får tid: Gleder meg til en herlig sommer uten tak :cruising:
  14. Ble ikke feil med de felgene der nei :) Sorte blink på siden gjør seg! Og liker at du og handler fra Autogeek.net ;) Kommer det fler bilder etter en omgang med bilpleie da? :)
  15. Ja, det er nok samme lykter og opplegg. Se her for fremgangsmåte: http://www.nordicaudi.com/arkivet/artiklar/data/a1724/a1724.php Om man vil unngår fargeforskjell på lysene, bør man bytte begge samtidig. Jeg byttet bare på den ene siden, og da ble det forskjell i fargetempraturen. Om det er lillaskjær i pæra, så er det like før den ryker. Kan like gjerne bytte med en gang.
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.