Gå til innhold

Benger's Audi S6

Ranger emnet


benger

Anbefalte innlegg

Hei!:)

 

Da har jeg gjort en liten byttehandel. Byttet min tidligere E46 320Ci mot en bil med litt mer krutt under panseret...

 

Bilen er en 1995 Audi S6 Avant 4.2 med det meste av utstyr som var å oppdrive på den tiden. Kan nevne:

 

* 6 trinns man. kasse

* Cruise control

* Aut. digital klima

* 4x el. ruter

* Int. solskjermer i bakdører og bagasjeluke

* El. soltak i glass

* El. stoler foran der førerstolen er m/ memory.

* Fjernstyrt lukking av alle vinduer & takluke fra nøkkel.

* Justerbart ratt

* Bose lydannlegg

* CD-veksler i bagasjerom + Subwoofer.

* Xenonlys (originalt)

* Skinn interiør

* Carbonfiber int. lister

* Fjernstyrt sentrallås m/ alarm

* Avtagbart hengerfeste

* El. diffsperre på bakaksel

 

Sikkert noe jeg har glemt i farta, men bilen har hvertfall det som trengs, + noe snacks som:

 

Gule Koni dempere med H&R senkefjærer. Bilen er chippet, 3,5" strakrør uten katalysator, bakpotte med 2x76mm utblås. (himmelsk lyd!) 18" BBS RC felger, 17" org S6 felger m/ vinterdekk, Trackguard system, alle rutene er tonet, 12" JBL sub nedfelt i reservehjulsbrønn, koblet til egen forsterker. Utrolig bra musikkanlegg, når eksosen ikke overdøver;)

 

Ellers blir jeg like forbauset over draget i denne bilen. Drar like godt på alle gir uansett turtall. En skikkelig "sleeper" som tar rotta på de fleste i trafikken. Bilen er også utrolig komfortabel og lettkjørt :)

 

Ellers er bilen nylig hellakkert. (org. farge Brilliant Blau) I den forbindelse ble bilen tectylert under, inni dører, karmer, skruehull, under plastdeksler, kanaler og ved alle propper/plugger. 110% rustfri og helt strøken i lakken. Rutene ble da tatt ut og tonet. Dette er gjort av forrige eier og meget godt utført.

 

Her kommer en del bilder: [NB: En del store bilder...]

img8770.jpg

 

img8772.jpg

 

img8724.jpg

 

img8732.jpg

 

img8744.jpg

 

img8747.jpg

 

img8768.jpg

 

img8754.jpg

 

img8759.jpg

 

img8761.jpg

 

Hva syntes dere?:)

Endret av benger

C4 Explosive

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 101
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tusen takk for det! ;)

 

Lyden i V8'eren kan ikke beskrives nei, helt sant! Kjiler i magen vær gang bilen startes. hehe!

 

Skal holde bilen i så god stand som mulig. Nærmeste planer nå blir å pusse opp skinnsetene med sånn 3-stegs skinn behandling. Vil bli kvitt det lille som er av "sprekker" i skinnet.

 

Har hvertfall et inntrykk av at C4 er bunnsolide biler:) Har litt erfaring fra en Audi 100 2.8E. Var aldri noe galt med den.

C4 Explosive

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt dumt at det er så lite av V8'erene egentligt, jeg har sitt en S4 4.2, med effektanlegg... Jeg trudde jeg skulle dø :)

 

Å holde bilen i så god stand som mulig, blir nok ikke vanskeligt, så flott den ser ut :) motiverende :D du kan jo vurdere å sette på US blinklys (Se min tråd) og lakke bombrikke :)

 

Hvor mye bruker bilen på lang og vanlig kjøring? "Hard" og rolig kjøring?

1996 Audi S6 2.2tq sedan

1996 Audi A6 2.5TDI

1955 International Harvester R-100 [Langtidsprosjekt]

1967 Ford 17m P7 [Enda et langtidsprosjekt..]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt dumt at det er så lite av V8'erene egentligt, jeg har sitt en S4 4.2, med effektanlegg... Jeg trudde jeg skulle dø :)

 

Å holde bilen i så god stand som mulig, blir nok ikke vanskeligt, så flott den ser ut :) motiverende :D du kan jo vurdere å sette på US blinklys (Se min tråd) og lakke bombrikke :)

 

Hvor mye bruker bilen på lang og vanlig kjøring? "Hard" og rolig kjøring?

 

 

Er et bra utgangspunkt, og det er jo veldig motiverende;)

Lakke bombrikke hadde gjort seg ja, stikker seg så veldig ut når den er så hvit. Tar en titt på tråden din jeg:)

 

Ang forbruk så har jeg ikke målt den så veldig mye ennå. Men i følge computeren som er veldig nøyaktig, lå den på rundt 1,5 på blandet kjøring med noe tung gasspedal. De første dagene jeg hadde bilen:rolleyes: Klarer lett å få den opp til 2 liter på mila om man vil.

 

Målte langkjøring (måling etter påfylling av "tom" tank) over fjellet fra østlandet til Bergen, da hadde den brukt 1,1. Da kjørte jeg rimelig pent, noe forbikjøringer, samt 4x 17" vinterdekk og masse annet rot i bagasjen.

 

På motorveien viser computeren et sted mellom 0,8 - 1,0 i 6.gir.

Men reelt forbruk er nok mellom 1,0 og 1,5 med blandet/pen bykjøring.

C4 Explosive

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, gratulerer! Har jo vært så heldig å få oppleve bilen på nært hold, den er ganske så fantastisk! Du gjorde et bra bytte der må jeg si ;)

 

Takk!;) hehe, fantastisk! Du kan å sette ord på ting:)

Du klarer nesten ikke snakke ordentlig etter at jeg har dratt på litt...:D

C4 Explosive

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oljebytte og nye plugger står for tur. Noen som vet hva slags olje som anbefales til en 4.2 V8? Forrige har kjørt med 10w/50 e.l.

 

Kan kjøpe 20L ExxonMobile (Mobil 1 og Esso-olje) til 540kr her i Bergen, regner med at det er 5w/40 olje, men spiller det noen stor rolle? Skal også gi motoren en runde med QMI innvendig motorvask ifm oljeskift.

 

Ang tennplugger vil det koste meg ca 1240kr (Beru) eller 1780kr (NGK). Noen tips om hvor man får kjøpt plugger litt rimelig?

 

Ja vet det er kostbart med såpass mange hull;)

C4 Explosive

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den olja jeg så på tilbud var visst mineralsk. Men gikk nå inn på Grøners Farvehandel for å sjekke om de hadde noe mer olje, og da fikk jeg et tilbud på Esso Ultron 5W40 helsynt. 4x 4l til 999kr.

 

Gjorde en innvendig motorvask med QMI rens før oljebytte. Bilen står nå helt rolig på tomgang, og gangen er generelt jevnere, og absolutt ingen tikking. (Var ikke mye tikking før heller) Og nå lukter det heller ikke brent olje etter et godt pådrag;)

C4 Explosive

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fin bil:D Men burde fjerna det S6 merket og fått på et senkesett som senker mer forran. Den ser litt sigen ut :)

 

fin patent på stabstaget også :D

 

Det er orginalt :)

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for det;)

 

Ang stabstaget, så er det tydelig at funksjon kommer før utseende:D

 

Litt usikker på hvordan senk som sitter på, men det er enten et 30/30 eller 40/40mm senkesett. Allerede nå må jeg ta det med ro over de værste dumpene her i Bergen. Så langt overheng, så den tar ganske fort nedi om man ikke passer på, selvom den faktisk ikke ser så lav ut i det hele tatt.

 

Har vurdert å ta av S6 merket bak ja;) Da blir den rimelig diskret, men er en voldsom lyd i den, så da er det ingen tvil allikevel..hehe:D

 

Litt merkelig, er at det er mindre personer som prøver seg/ypper til kappkjøring mot denne enn den forrige BMW'n jeg hadde...

C4 Explosive

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Qoute: Litt merkelig, er at det er mindre personer som prøver seg/ypper til kappkjøring mot denne enn den forrige BMW'n jeg hadde...

 

Strøken S6! Nydelig.. Burde ikke gjøre mye med denne synes jeg. Ang. kappkjøringa, er det jo bare at du hadde BMW.. Tror sikkert bare det er en vanlig Audi A6 med mindre de har litt peil.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår