Gå til innhold

Benger's Audi S6

Ranger emnet


benger

Anbefalte innlegg

Den ser ok ut...

 

Hvordan er service historikken på den da?

Og hva er skiftet av slite deler og hva er reparert?

Finnes det dokumentasjon...`?

 

Det er ikke gull alt som glimerer....

 

Sukk... snakker ut i fra egen erfaring med en S6 2,2, hvor en sleip selger "skrur tilbake 150 tusne kilometere på teller, en "paintjobb" + litt polering "hist og pist" + nye felger/dekk

Dette gir inntrykk av fin bil..også er den totalt slitt innvendig i drivverket..det som virkelig koster.

 

Fa***

 

Historien din hørtes utrolig kjip ut! Har vært utfor noe lignende med min førstegangsbil. Alt så gull ut. Helt til ca 1 uke etter da jeg skulle hente den. Var det denne bilen jeg prøvde?! Men fikset den opp og gjorde ikke noe sak ut av det. Vet at bilen går som aldri før den dag i dag, 2 år etter mitt eie. Skulle aldri solgt den.

 

Ang denne bilen er jeg fortsatt meget fornøyd. Det renner nesten over med kvitteringer og service papirer. Meget god historikk dokumentert hos Møller. Reg reim/vannpumpe ++ er byttet for for ca 20.000 km siden. Nye bremser (overhalt bak), ledd i bakstillingen, forstillingen, nylakkert, noe som er profft gjort. Ble faktisk lakkert på samme lakkverskted jeg har tidligere erfaring med.

 

Her kan man se og føle at bilen er bra tatt vare på. Eldre (rik?) herremann som har hatt den siden den kom inn til Norge med alle service fulgt opp. Tidligere servicer i Tyskland er også stemplet i heftet. (velger å tro på det)

 

Eieren før meg har pusset den opp ytterligere. Han som sørget for lakkeringen. Ellers er bilen blitt brukt som søndags/kosebil.

 

Eneste "negative" erfaring med bilen er at en xenonpære røyk. Dette skulle Møller ha 8500 kr for. Koster 4300 i Tyskland. Men kjøpte heller en uorignal ballast og bygde om litt. Ser nesten ikke forskjell, og det hele kostet meg 2000 kr.

 

Har inntrykk av at disse bilene blir eid av enten entusiaster som vet å ta vare på disse bilene, eller folk som kun er ute etter å rævkjøre bilene uten gi dem den nødvendige pleie..

C4 Explosive

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 101
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har du fått inn ny spiller i bilen?

isåfall måtte du ha en iso overgang da fra bose til pioneer ( hvis det ble den ) ??

hvor fikk du tak i det ?

Er på jakt etter iso overgang til min spiller også, men finner ingenting.. veldig kjedelig å kjøre langt uten radio/cd :op:

 

Hei, ja det ble Pioneer spilleren. Fikk med denne overgangen fra Bilradiospesialisten. Kjøpte spilleren i en av dems butikker i Bergen. Her er ISO overgangen man trenger:

 

http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=7026&katid=260&mid=m436&id=&vn=736

 

Mulig bildet avviker noe. Om du tar kontakt med de, så vet garantert hva som trengs :)

C4 Explosive

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte prøve ut Meguiars NXT Tech Wax 2.0 som så mange skryter så fært om. Så da var det på tide at bilen min fikk seg en runde med denne for hånd.

 

Her er resultatet.

img8855a.jpg

 

img8856.jpg

Legg merke til detaljene i himmelen og litt av huset i refleksjonene

img8869.jpg

 

img8871z.jpg

 

img8867.jpg

 

img8863v.jpg

Ikke bry dere om fotografen...

img8868m.jpg

 

Vil ikke akkurat si at jeg ble skuffet over dette produktet. Ble faktisk så positivt overrasket at dette bare må anbefales!! Det så ut som om lakken fikk en egen glød. Så nesten litt overnaturlig ut til tider...

 

NXT Techwax 2.0 har en mild rensende effekt, men vil anbefale en god claying og lakkrens først, også avslutte med denne. Bilen min var fra før veldig ren i lakken uten nupper og drit.

 

Tok også et par interiør bilder av diverse detaljer for morroskyld:

 

Ny CD-spiller

img8874.jpg

 

img8877.jpg

 

img8880n.jpg

 

img8882.jpg

 

Hope u like it :)

C4 Explosive

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble meget fornøyd selv! Dette er gjort for hånd. Var omtrent ingen swirls/vaskestriper, og det lille som var ble veldig godt dempet etter denne polishen.

 

Bildene har kunne vært gjennom Auto Contrast i PS. Har ikke jukset noe med refleksjonene på selve bilen, de er sånn in real life;) Fikk hake slipp når jeg fikk polert hele den ene siden av bilen, det så jo nesten unaturlig ut med en gang.hehe!

C4 Explosive

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger kjapt ut noen bilder av løsningen med stereo i bilen:

 

img8834.jpg

 

img8833.jpg

 

img8831u.jpg

 

img8832d.jpg

 

Har ikke støvsugd bagasjerommet men...

Lyden i bilen er hvertfall upåklagelig i kombinasjon med det originale Bose oppsettet.

 

Vurderer å bytte ut spilleren i bilen. Har følelsen av at det er litt dårlig radio, + at det er en kassettspiller. Vil heller ha gleden av å koble til iPod og spille av MP3 cd'er. Så slitsomt å hele tiden gå bak i bagasjerommet for å bytte ut CD'er :D

 

Noen som har tips til en brukbar CD spiller med MP3 avlesing og tilkobling av iPod? Har sett på diverse Alpine og Sony modeller. Viktig at lyset på spilleren står i stil med resten av interiøbelysningen. Så det må enten være rødt eller oransje(amber).

 

Hvordan ble lyden når du gjorde det slik? får du noe trøkk i bilen? vurderer å gjøre det sånn jeg også. har du tatt ut reservehjulet eller har du plass til det under?

1995 Mercedes-Benz C180 W202 (solgt)

1995 Audi S6 2.2tq automat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår