Gå til innhold

Anerkjent topplokks arbeid Volvo turbo

Ranger emnet


Hanson

Anbefalte innlegg

Jeg er på utkikk etter noen som kan gjøre en god portejobb på min -405 topp som skal brukes på min B23ET.

 

Jeg har vurdert KG-trimning i Sverige men har ikke lest for mye positivt om disse på nettet. Sendte en mail dit og stilte noen spørsmål men fikk ikke så mange gode svar. Spurte blant annet etter flow-tall på deres Steg2 Turbo topp. Men ingen svar å få på det.

 

Er fortrinnsvis på utkikk i Norge eller Sverige. Alle tips mottas med takk, hvis det er noen man bør holde seg unna så er det fint å vite om dette også.

'78 Volvo 242 L - Prosjekt Respirator Resept

'95 Volvo 960 - Bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på utkikk etter noen som kan gjøre en god portejobb på min -405 topp som skal brukes på min B23ET.

 

Jeg har vurdert KG-trimning i Sverige men har ikke lest for mye positivt om disse på nettet. Sendte en mail dit og stilte noen spørsmål men fikk ikke så mange gode svar. Spurte blant annet etter flow-tall på deres Steg2 Turbo topp. Men ingen svar å få på det.

 

Er fortrinnsvis på utkikk i Norge eller Sverige. Alle tips mottas med takk, hvis det er noen man bør holde seg unna så er det fint å vite om dette også.

 

mange hester skal du ha ut da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok enklere å få tak i en 531-topp og kjøpe en dremel og gyve på. Eneste jeg ville gjort var å tatt vekk tydelige kanter osv.

Porting skal ikke være nødvendig for de talla du prater om :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har det seg slik at 405 og 531 er helt like med unntak av at 531 har en noe mer sentrert tennplugg.

Jeg kunne sikkert latt være å porte, men jeg er ikke ute etter "350-400" kalkulator hester med 150 av dem på beite til enhver tid.

 

Ellers takk for tilbakemeldinger folkens

'78 Volvo 242 L - Prosjekt Respirator Resept

'95 Volvo 960 - Bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tor øyvind skinne..

Alf engh

VS

cylmo

oslo sylinder service

torgeir (wetterhus racing)

Iglebæk Motor

++++++++++ en drøss med svensker

 

Takk skal du ha.

Jeg kan bare nevne at Igblebæk Motor ikke er et alternativ. Han har ingen portekunnskaper og er ingen seriøs motorbygger. Han er billig på nye deler, og dette er greit å kjøpe hos han, men ikke betal noe på forskudd. Jeg vil anbefale alle å holde seg langt unna motorbygg fra den mannen. Motorene hans er nærmere ny-overmalt enn ny-overhalt.

 

Han brukte tidligere Appen fra TC Motor i Kristiansand til porte jobber, men han er desverre ikke blant oss lenger.

'78 Volvo 242 L - Prosjekt Respirator Resept

'95 Volvo 960 - Bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen av de med mest peil på porting i norge i dag er nok EBB i stavanger. noe flødes tall vil du ikke få av KG nei for de har ikke flødes benk så d er greit. så fins d jo to typer 405 topper da, satser på at du har den me "små" kjøle kanlaer, for den me store sprekker fort :) trust me i know hehe, har den til skrekk å advarsel på jobben :) men for 350 ærlige hk, porter jeg toppen din for 2000kr.

- V O L V O -

Motormekaniker hos http://www.cylmo.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår