Gå til innhold

Passat'en min lekker enormt med kjølevæske!

Ranger emnet


Chiefrw

Anbefalte innlegg

Har et større problem med kjølevæska.

Den har nå begynt å bruke grøssalt mye kjølevæske nå igår og idag har jeg fylt på 1.5Liter kjølevæske om dagen.

Peiler oljen ofte siden jeg etterfyller litt her og der og oljen har alltid gyllen brunfarge så skulle ikke være noe grå olje der.

Blitt spurt om den har begynt å gå dårligere men det er god fres i bilen og drar bra.

Etter jeg har merket at den har begynt å bruke mye kjølevæske har temperaturen også gått ned 10-15 grader selv med full tank på væskebeholderen.

 

Noen som kan hjelpe ?

 

 

Mvh Chiefrw

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gåen toppakning? siden olja er slik og den bruker masse kjølevæske.. var toppakninga til meg som gjorde at vannet fikk majonesaktig guffe i toppen..:)

 

Trådstarter nevner ingenting om majonesguffe under toppdekselet, men tvert imot at olja er helt fin. Trenger ikke konkludere med gåen toppakning enda (gåen toppakning er universaldiagnosen for det meste frem til den har blitt bytta uten resultat :) )

 

Med en så stor lekasje, så bør du kunne se den mens motoren går. sjekk rundt vannpumpe og plastikkstussene på toppen. Disse har en tendens til å bli sprø og sprekke med alderen, de er heldigvis rimelige hos møller. Sjekk og om du har fuktighet på mattene i bilen, varmeapparatregisteret kan og lekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv med en teskje med kanel, lukter det kanel av eksos så er det vann inn i sylindrene, lukter det i motorrommet så lekker det enten ut eller i expansjonstanken, om det slutte å bruke så er det fordi at kanel er verdens beste radiator tett, eventuelt tetter morkne pakninger,

http://www.bilforumet.no/faq.php

Maks 5 linjer i signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ulempen med kanel er at det kan finne på å lukte grøt i hele bilen å da blir man fort sulten!! hehe... gjorde det på en bil til en kompis for lenge siden.. var konstant sulten vi når vi var ute med bilen hans:P men det funker som sagt dritbra da til å tette med.

Team Low And Slow

- VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L

x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985

x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ulempen med kanel er at det kan finne på å lukte grøt i hele bilen å da blir man fort sulten!! hehe... gjorde det på en bil til en kompis for lenge siden.. var konstant sulten vi når vi var ute med bilen hans:P men det funker som sagt dritbra da til å tette med.

 

 

Ja man blir litt sulten ja, hehe. Men beste trikset eg har testet da, har også hatt litt større sprekk nede i raddis, da tok eg oppi noen riskorn, funket det også,, Men da bør man ta ut termostat,,

http://www.bilforumet.no/faq.php

Maks 5 linjer i signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi her var det mye svar. Takk for alle svar iallefall.

 

Har sett ut til å funnet feilen.

Er et plastinnsug inn til blokka som er sprekt.

Klempe på luftslangen og da fant vi ut hvor det kom ifra.

For da er det kun når jeg kjører det lekker.

Noen som vet hva den deles kalles og hvor mye sånt kan koste ? Hørte det skulle være en O-Ring i mellom der også.

 

copyofvannpumpehr7.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi her var det mye svar. Takk for alle svar iallefall.

 

Har sett ut til å funnet feilen.

Er et plastinnsug inn til blokka som er sprekt.

Klempe på luftslangen og da fant vi ut hvor det kom ifra.

For da er det kun når jeg kjører det lekker.

Noen som vet hva den deles kalles og hvor mye sånt kan koste ? Hørte det skulle være en O-Ring i mellom der også.

 

copyofvannpumpehr7.jpg

 

Denne er ikke dyr. Lagervare hos møller og koster en snau hundrelapp med O-ringen. Enkel å bytte. Det kan være en ide å bytte stussen på fremsiden av toppen og, siden den sikkert har samme levetid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte greier. Har en Møller på Bjørkelangen i Akershus (Bygda) men jeg reiser innom en Møller enten i Oslo eller på Hvam(Lillestrøm) først så jeg er sikker å få den.

Med O-Ringen også, er det en slags ja pakning ?

Innsuget kan minne litt om innsuget på en moped, skrudde MT5 en gang i tiden og der og var det vel en bitteliten gummi ring hvis det er en sånn?

Den er vel kanskje kjapp å bytte også ? Siden det er meldt rimelig kaldt og en kamerat har desverre garasjen proppfull ellers skulle jeg fått låne litt plass og hjelp der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår