Gå til innhold

Chiefrw

Bruker
  • Innholdsteller

    40
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Chiefrw

  • Bursdag 11/05/1986

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Bil , Data , Anlegg hifi/bil
  • Modell (eks S4)
    Camry
  • Biltype (eks Audi)
    Toyota
  • Årsmodell (eks 1995)
    1994
  • Yrke eller sivil status
    Telemontør
  • Motor (eks 1.6)
    2.2
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Bilstereo : Pioneer UB 4000 USB , GAS Alpha 212 + X4100 AMP
  • Fylke
    Akershus

Contact Methods

  • Bosted
    Sørum

Chiefrw's Achievements

  1. Hei. Har en Camry 94 2.2l og automat. Bruker 1 liter på mila med normal blandet kjøring. Sett litt på ytelses-chip på eBay. http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=260760656366&fromMakeTrack=true&ssPageName=VIP:watchlink:top:en Noen som tror dette kan være på å bidra til bedre bensin økonomi og at den gir motoren litt mer effekt?
  2. Chiefrw

    Passat Fusker

    Hei. Fikk nylig bilen reparert og byttet bensinpumpe og de 2 første dagene gikk den helt utmerket. Nå igår merket jeg første nappekjøringen.. Har fått tips om kondens men nå har jeg kjøpt kondensfjerner og fyllt 2-3dl kondensfjerner og fylte fra 20 og til 70 liter (full tank, fra problemet oppstod). Kjørte så en lang tur blandet kjøring kjørt rundt på romerike, motorvei for å få litt fart på bilen men problemet er: Bilen kan kjøres men må behandle gasspedalen veldig svakt for at den ikke skal kvele seg. Trykker jeg pedalen god nok ned for å akselere raskere så hopper den som en kenguru og dabber ut og må så slippe gassen helt og så vente til den henter seg inn igjen. Sjekket oljenivået det var noe lavt men fylte dette til max nivået også. Tennpluggene ble byttet forrige sommer. Kan dette være et luft tilførsel problem? (VW Passat 2.0i 90mod) Mvh Chief_R-W
  3. Godt å vite, da går det an å få reparert den til en grei sum. Nå står bilen på lokalverksted så venter bare på første virkedag etter nyttår for å finne riktig bensinpumpe så vi får byttet den.
  4. Heisann. Har funnet ut at bensinpumpen har gått på bilen min da den plutselig sluttet å gå og til slutt stoppet her 2ndre dag jul. Fikk høre det er 4 skruer for å få løsnet bensinpumpen men noen som vet hvor denne sitter, da jeg tok kontakt med huggeri for brukt bensinpumpe anbefalte han å ta den av for å se hva type som sitter på bilen min. Sjekket med Mekonomen WEB om nypris 3500kr. Noen som vet hva disse ligger på brukt hos en hugger? Chief_R-W
  5. Fikk dette i orden til slutt. Fikk tak i wire. Den går fra girkassen som du dytter wiren nede i teleren på girkassen og skrur igjen med en kork også legge den igjennom torpedoveggen og inn i instrumentet. Ny koster denne wiren på møller 721kr så anbefaler å kjøpe denne brukt.
  6. Akuratt nå er det fint med GPS som har KM måler. Men likevel hadde vært praktisk det må jeg si så anyone who knows, tell us :)
  7. Hei. Har passat 90mod. Idag skulle jeg ut å kjøre så virket ikke noe av dette. Igår kveld virket alt tilsynelatende bra. Merket at speed-ometer nåla hoppet bittelitt men så datt den ned til 0kmt. Noe jeg kan se etter selv? Mvh Chief_R-W
  8. Nå glemte jeg å legge til at jeg har byttet peilepinnestrømpen. (Trøtt igår kveld) Naboen har også passat så var derfor han spurte ettersom og viste jeg hadde denne knekt. Denne koster forøvrig 40kr. Serienummeret på strømpa var samme på den gamle som den nye så det virker litt merkelig. Så kan det ha vært at jeg kanskje har kjørt med lite olje i lang tid kanskje ?
  9. Da prøver jeg det. Ettersom det er litt turbelent å ikke vite hvor mye olje motoren har. Siden bilen bruker litt olje så må jeg uansett etterfylle litt i blant.
  10. Hei. Jeg trengte ny peilepinnestrømpe(den platstrømpa som sitter fast til blokka) Jeg har riktignok ikke målt enda ved å tappe olje. Saken er at den peileplaststrømpa som satt der var knekt. Før jeg byttet så var oljen ca full 85-90T% av oljenivå. Men da jeg byttet den så fikk jeg ingen indikasjon på at motoren har olje i det hele tatt. Noen fler med erfaring av knekte oljestrømper ? (Passat 2.0 116hk motorblokka) Mvh Chief_R-W
  11. Viftehastigheten på panelet er litt vrien å få til. For jeg må ha den midt i mellom feks 2 og 3 for at den skal gå på hastighet 2. For ellers slår vifta seg av hvis jeg setter den i pos 2. Men problemet værst da panelet har stått på lenge og merker det blir ganske varmt. Så vet ikke om det finnes en billigere og enklere løsning til problemet ?
  12. Takk. Greit å vite sånn at ikke et huggeri tar blodpris for en del ettersom jeg ikke har sett priser på slike deler. Da går vi for den (så får jeg kanskje regulert vvifta bedre og)
  13. Hei. Har lett litt etter et panel til Passat 88-93mod (B3) og kom over et her hos et huggeri. Kvalitet B og pris 600kr. Hvordan deles stand var nevnte de ikke noe om da jeg sendte forespørsel. De hadde 14 dagers garanti om det skulle være noe feil med den. 600kr er det ok pris å gi for et slikt panel? Mvh Chief_R-W :-)
  14. Takk Mye flotte svar her :) Nå er bilen endelig friskmeldt! Da går motoren på 78-82c grader. Fikk gjort jobben billig av en lokalmekaniker 250kr for å få ut gammel bolt og få dette tett etterpå er jo en sensasjon av besparing, jeg som brukte opptil 2L kjølevæske om dagen!
  15. Det er at den går i ett med blokka så den har kanskje 0.5mm utstikk fra blokka. Jeg tenkte å bytte boltene med det samme med det hadde de ikke inne ellers hadde alt gått mye bedre ville jeg gått ut i fra. Hørt mye om denne grisepikken. Forbinder grisepikk med en søylebor man bruker i endel bygg (iallefall i mitt yrke som Telemontør)men er det en som lage gjenger motsatt vei og dermed når du skrur mot venstre så strammer den seg og dermed motsatt vei funksjon og dermed får ut bolten ?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår