Gå til innhold

politiet her i landet bør skjerpe seg synes jeg

Ranger emnet


gkw89

Anbefalte innlegg

jeg og en kompis var ute å kjørte en kveld, da vi kom til å møte på politiet... vi stoppa på en bussholdeplass, og lot snuten kjøre forbi oss...vente 1 minutt å kjørte videre, etter 5km tok vi de rolig igjen..

 

så kommer vi til en 60 sone, og tenkte: dette kommer til å ta lang tiiiid.. men neida, politiet holdt da ca 90km/t ut i fra vår fart lengre bak(UTEN blålys eller noe annet)... og da ble jeg rett og slett så forbanna at jeg fulgte etter de 2min til, da vi endte opp ved garasjen deres.. så spurte jeg han rett ut, har dere lov til å ligge i 90 i 60-sone? "ja, vi har våre grunner", sa han da...

 

som å reise hjem da eller? spurte jeg..

"det har ikke du noe med" fikk jeg som svar og måtte vise førerkort og vognkort, og ble trua om å bli fratatt lappen, pga mislighold av prøvetid... IDIOTER!!

 

og ble også politieskortert på vei til rudskogen i juli, da hadde vi 60 i en 40-sone... så, for meg: politiet er ett lavmål..

 

men er vel å merke veldig mange hyggelige også =)

Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler...

 

og visste du at bensinforbruk på under en liter på mila er FEMI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville IKKE ha lagt meg på hjul etter purken.. De misbruker makten sin, men de lar ikke deg gjøre det samme som dem.

Er mye dårlig purk i andre land også.. Kompis av meg på Kypros ble jo sendt på glattcelle en kveld for å rope noe vennlig til en purk fra 2. etasje i sommer. Var edru han..

Er nesten så man er redd for purken uansett hvilket land man er i, jeg føler det iallfall sånn.. Ille er det.

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politiet har lov til å fravike lovverket dersom det vesentlig letter tjenesten eller er hensiktsmessig eller noe slikt.

 

Du må faenmeg være tjukk i huet for å bli sur pga. noe slikt. For alt du visste kunne de vært på tur til å ta en som prøvde å voldta moradi, og da er det kanskje ikke så kult å dure bortover med blålys og sirener? Man kunne jo likegodt sendt en tekstmelding til forbryteren og skrevet "vi kommer snart, hilsen politiet".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig der, men jeg tror det mange reagerer på er hvordan lovverket beskytter politiet.. Du kan ikke filme et lovbrudd som utgjør fare engang, da kan de ta deg på mobilbruk mens du kjører.

Selvsagt, da har jo du brutt loven og utgjort fare også, og det er nettopp det som blir så firkantet.

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahahahaha, VELKOMMEN til Norge trådstarter, makan til klovner skal du leite LENGE etter, eneste dem er kompetente til er å skrive bøter, da det stort sett ikke krever all verden av empati;)

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleide å ha et ganske negativt forhold til onkel blå. Men på grunn av mange årsaker har jeg etter hvert endret litt mening, og siste spikeren i kista var en reportasjetur med en politipatrulje.

 

Det er klart, det er forskjeller. Politiet på små steder er nok mer diplomatiske enn politiet på store steder, enkelt og greit fordi de opplever litt færre som prøver å hugge dem ned med samuraisverd. Men det opplever mer enn nok.

 

Mitt inntrykk er på alle måter at de tre jeg tilbragte 12 timer med gikk ganske langt for å unngå å bruke vold. Om det innebar å diskutere en halv time med en kar for å få ham med frivillig, noe han til slutt gjorde, da var det greit. Vi stoppet også en bil, en Passat. Hvorfor? Fordi vi sto parkert i en busslomme og luringen bare stoppet opp i krysset da h*n så oss. Hva skjer? Politiet legger seg på lur, spørsmålet er hvorfor stoppet sjåføren og sto der i et halvt minutt?

 

Men, your milage may wary. :)

 

Eirik: Dersom du tas for mobilbruk ved å filme noe de gjør mens du sitter i en bil, da har de et juridisk problem. Og du stopper vel for å filme den farlige situasjonen? ;)

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett er det jo ikke noe triks å følge etter polti da.. Skal være glad du ikke fikk bot du egentlig. Men såklart, er jo høl i hue at polti gjør akkurat hva di vil!

 

Min store drøm er å bli påkjørt av polti når jeg kommer fra deres høyre side!:D

02' Nissan Navara

91'240, søndagsbil

x88'740 turbo intercooler

x92'240, sladdebil

x86'240,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke sånn at de MÅ bruke blålys og sirene for å kunne kjøre litt fortere. Det er som nevnt over, de har nok lov til å fravike lovverket dersom det er hensiktsmessig.

Og om det er hensiktsmessig eller ikke, er i alle fall ikke din sak. Det er derfor DE er politi, og ikke DU.

Pass deg! Jeg er en hjernevasket, kunnskapsløs og indoktrinert hasjrøykende miljøhippie med militantsosialistiske tendenser og stor tiltro til fascisme og totalitære styresmakter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er vel ikke sånn at de må bruke blålys og sirene for å kunne kjøre litt fortere. Det er som nevnt over, de har nok lov til å fravike lovverket dersom det er hensiktsmessig.

Og om det er hensiktsmessig eller ikke, er i alle fall ikke din sak. Det er derfor de er politi, og ikke du.

 

+1

I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy! -Tom Waits

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahaha.. at du faktisk kjører etter dem for å bry deg om det viser jo at du er en tidlig krøka hverdagshelt!

 

gleder meg til du blir 80! regner med at du står som alle andre gamlinger langs veien og vinker og viser knyte neve til samtlige biler som bråker litt for det betyr automatisk at du kjører fort !

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en kompis som fikk helt noia da jeg la meg ut for å kjøre forbi en uniformert politibil en gang. Han krøp ned i passasjersetet mens vi var på siden av dem, og joda de kikket strengt. Men jeg holdt fartsgrensen hele veien, så det var fint lite de kunne gjøre. Annet enn å slippe meg inn foran dem. Det var selvsagt kun for å provosere dem, og det tror jeg nok de skjønte. Bilen min var da heller ikke helt ukjent for dem.. :op:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes vel en del dårlige politi-folk der ute, men det finnes sikkert minst like mange greie som faktisk bryr seg litt om hva de gjør med andre. Jeg har truffet min andel av begge deler (ved tilfeldigheter i mitt liv; jeg er like kriminell som en kattunge :)), og det er vel med dem som det er med alle yrker; noen er drittsekker du ville gitt en pekefinger for og se lide, mens andre er veldig greie og hjelpsomme. Liker og hjelpe de som er greie jeg :D

1988 Golf II aka. Helene

 

Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå"

Øge: "Kunne vært lengre..."

Tollak: "Å?"

Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har lov til og bryte fartsgrenser og veitrafikkloven, men så vidt jeg veit så er det kun ved utrykning og da skal de minst ha på blå lys.

 

ER så mange råtne betjenter, som kun skal være kødder og vise at de har makt, men også mange ålreite.

 

Jeg kjenner flere som har søkt politi skole og er den typen mennesker som kun er ute etter og få makt.

 

Noen som har prøvd og klage på behandlingen man har fått før?

Jeg prøvde og blei rett og slett avist nede på lennsmanns kontoret.

 

Er et par betjenter jeg gjerne sku gått et par runder i ringen med, men så ere også andre betjenter jeg ikke kan få fullrost nok, er enkelte som gjør en kjempe god jobb og fortsatt er en av oss vanlige dødelige.

Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår