Gå til innhold

Bilen rister når jeg begynner å kjøre men gir seg etter litt kjøring


Jackie8448

Anbefalte innlegg

Hei. Har en audi a4 b8 allroad 2014 mod. Jeg har akk skiftet over til sommerdekk. Og når jeg reiser fra jobb om morgon så rister bilen i circa 5 min før den gir seg helt. Noen som har opplevet dette? Dekka er fra 2019.

Jeg lurer også på om det er noe galt med styringen. Jeg har sånn servotronic, elektronisk servostyring. Da jeg kjøpte bilen i januar, var den lett og fin men noe tyngre når kjørte i fart. Nå føles den mye tyngre, altså jeg må bruke litt kraft og er på måte hakkete når jeg svinger me den. Av og til blir den som den skal være. Jeg har lest av feilkoder og fant ingen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan høres ut som «parkeringsbulker» på dekkene, noe som er normalt etter noe tids parkering, dog gjerne ikke etter så lite som 8 timer. Kom dette etter bytte til sommerdekk så er nok dekkene årsaken.

Problem med styring kan være det som VAG (og flere til) slet med i den perioden. Hakkete styring med ratt «mellom kl 10 og 14» og forsvinner om man ratter fullt fra side til side en gang? Vet enkelte fikk byttet tannstang flere ganger uten at det løste problemet. Helt ærlig så vet jeg ikke om de (Bosch) noen gang fikk helt skikk på dette, gjelder VAG, BMW, Mercedes med flere. Siden bilen er kjøpt nylig, har du bruktbilgaranti?

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
På 5/4/2022 den 7:44 PM, Quattro73 skrev:

Kan høres ut som «parkeringsbulker» på dekkene, noe som er normalt etter noe tids parkering, dog gjerne ikke etter så lite som 8 timer. Kom dette etter bytte til sommerdekk så er nok dekkene årsaken.

Problem med styring kan være det som VAG (og flere til) slet med i den perioden. Hakkete styring med ratt «mellom kl 10 og 14» og forsvinner om man ratter fullt fra side til side en gang? Vet enkelte fikk byttet tannstang flere ganger uten at det løste problemet. Helt ærlig så vet jeg ikke om de (Bosch) noen gang fikk helt skikk på dette, gjelder VAG, BMW, Mercedes med flere. Siden bilen er kjøpt nylig, har du bruktbilgaranti?

Det var etter sommerdekka kom på ja. 

Angående rattet så funker det som du sier når jeg svinger fra ene siden til andre helt så forsvinner problemet. Men ligger dette i tannstangen eller kan det være teknisk? Hørt man kan oppdatere software på dem. Stemmer det? Har også en sliten foring på sjåfør siden. Kommer knekkelyd når jeg svinger når bilen står rolig eller under kraftig bremsing. Kan dette ha innvirkning på styringa? Og så har jeg hørt att nedre rattstag kan tørke inn. Noe som kan gi en innvirkning? 

 

Hadde ett tidligere innlegg da jeg hadde problemer med høyt oljeforbruk. Er en audi a4 allroad med 177hk clgl motor eller noe sånt. Jeg fikk "krangla" meg til overhalling av motoren av bilforhandler. Skal ned dit slutten av juni. Ved att dem betaler. Reklamasjon siden dette merket eg fra eg kjøpte bilen. For da har jeg måtte fylle på olje etter bare 1200km, da en liter. Jeg syns dette var mye og verkstedet her hjemme sa dem skulle kjøre fint 15000 før påfyll. Han trudde dette kunne være oljeringene som har kokset igjen. Eller noe annet. Egr ventilen er totalt stuck. Verkstedet klarte ikke få lirket litt på den engang. Bilen har kun gått 147000. Må bare spørre deg, men er det kjente problemer som eg nevnte? Syns den også bruker en del diesel. Ingen lekkasjer. Motor går fint men har sett til tider blå røyk ut av eksosen. 

Er litt kjipt hvis eg kommer ned også finner dem ingen feil og så må eg betale alt selv. :-( eller kan dem ikke kreve att jeg må betale hvis dem har sagt dem skal det. Dem har ikke engang skjekket motoren bare blitt enige om overhalling. 

Beklager om mye spørsmål. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår