lars_b Skrevet Februar 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2009 ok! så du mener viss jeg kobler av den så kan jeg bruke åpen dump? viss jeg justerer opp til 1 bar er det da noen stor fare får tenningsbank?? Tenningsbank skal man ikke kunne få på 230FT\FK, den har bankesensor som justerer tenninga hvis det skjer. Hvis du skulle høre at det banker trenger du ny sensor. Har du trimma mye kan det lønne seg med 98 oktan. Hvis bilen begynner å "lugge"\ hoppe å sprette litt med harde gasspådrag osv, kommer det av at tenninga er justert så mye at rotoren og foldelerlokke "bommer" når gnisten kommer, så tenningsbank skal ikke være mulig å få. Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krbarstad Skrevet Februar 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2009 tidligere når jeg kjørte med tomgangsregulatoren montert så sleit jeg me at tomgangen hoppa opp og ned,jeg har åpen dump på lh2,4, men når tomgangsregulatoren var tilkoblet så sleit jeg mye med at motoren døde ut etter at dumpen åpnet. men så fjernet jeg tomgangs regulatoren å plugga slange hullan å no fungerer den greit. mitt problem derimot er at jeg har lav tomgang når motoren er kald, for så øker tomgangen litt når motorn blir varm. man kan få tenningsbank på lh2,4 under akselerasjon, men motorstyringen korigerer tenningen å eliminerer tenningsbanken. jeg kjører med en standard b230f motor med ettermontert 13c turbo å lader 0,9bar for øyeblikket. å det fungerer greit. må få tak i meg ny wg for å få ladet mere trykk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Februar 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2009 Ja, det glemte jeg å nevne. Tomgangen blir litt lav med kald motor, når man kjører uten tomgangsregulator. krbarstad: det går da alltid så fort når du kjører oppover moholtlia :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Februar 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2009 Snakker vi tomgangsregulator eller resirkulerende dumpventil? Blir forvirret her! :P Tenningsbank på fk og ft er null problem. Mye trøkk, lite kjøling og 3000-3500 omdreininger med full peis. Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Februar 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2009 Snakker vi tomgangsregulator eller resirkulerende dumpventil? Blir forvirret her! :P Tenningsbank på fk og ft er null problem. Mye trøkk, lite kjøling og 3000-3500 omdreininger med full peis. Mye trykk og lite kjøling er vel stort sett oppskriften på motorras uansett da. Å få tenningsbank er mulig, men skal ikke skje under normale forhold. Chippa gullboks hjelper på dette området. Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbojonas Skrevet Februar 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2009 Chippa gullboks hjelper på dette området. Hvem selger? Siter `81 Volvo 242 B230FT `88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil `81 Triumph TR7 `90 Nissan 200SX `81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Februar 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2009 Hvem selger? Gullboks: Volvo, høggere, folk på forumet Chip har vel Poffs tror jeg. Vet ikke om det finnes vikingchip til gullboks, bare å høre litt rundt, Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krbarstad Skrevet Februar 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2009 Ja, det glemte jeg å nevne. Tomgangen blir litt lav med kald motor, når man kjører uten tomgangsregulator. krbarstad: det går da alltid så fort når du kjører oppover moholtlia :P kan jo ikke dau kjør me 740n. pluss når det for en gang skyld er nån som drar på sammens mæ så må æ jo gi litt motstand.kosn maskinist kjøre du me da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emilhetty Skrevet Februar 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2009 har jo den resirk. ventilen som er orginal på nå! hehe! det rare er at når jeg hentet bilen så sto det en åpen dump på bilen og den resirk.ventilen hadde bare en vakiumslange som var blenda. Det kan jeg tenke meg at gikk kjempe bra, da vil du jo hele tia har høyere trykk på ene siden av dumpen, og da vil dumpen være åpen hele tia. Hvis den gikk som den skulle og ikke som en sugemotor så er det nok gjort mer enn å bare satt på en vacuumslange og blenda den :) Siter MVH Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v240tic85 Skrevet Februar 2, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2009 var bare blenda slange på resirk ventilen ja! Siter Golf 2 bruksbil,volvo 142 prosjekt, volvo 240 tic prosjekt, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Februar 3, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2009 Sett et t-stykke på slangen mellom komp.hus og wg, bruk det ekstra utttaket til å kjøre trykk på "oversiden" av den originale dumpventilen. Da vil den aldri åpne og du oppnår det samme som å sette på et dumplokk. kan jo ikke dau kjør me 740n. pluss når det for en gang skyld er nån som drar på sammens mæ så må æ jo gi litt motstand.kosn maskinist kjøre du me da? Sjeldent folk tør å gi gass ja, va my likar før om åran.. Har bare en vanlig fk-motor med sliten og overarbeida 13c. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krbarstad Skrevet Februar 3, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2009 Sett et t-stykke på slangen mellom komp.hus og wg, bruk det ekstra utttaket til å kjøre trykk på "oversiden" av den originale dumpventilen. Da vil den aldri åpne og du oppnår det samme som å sette på et dumplokk. Sjeldent folk tør å gi gass ja, va my likar før om åran.. Har bare en vanlig fk-motor med sliten og overarbeida 13c. så d e ikke bare æ som fær å sklir me 13c under panseret. men i motsetning t di flestan så har ikke æ en org turbo mptor men i stede en sugemotor me turbo. kjørt me t03/t04 turbo før, men den vart for stor å tung å ha me rundt, tok my lenger tid før trykket kom å. mens me 13c`n så kjem jo trykket me en gang. men har skulla fått i mæ en 16t i stede da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ekren Performance Skrevet Februar 3, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2009 hehe, har svett 13c snurre i 740n æ og. vurdere 13T Siter - Volvo 240 Turbo Intercooler 90 mod 400hk prosjekt.. - Volvo 740 Turbo Intercooler 89 mod Mvh //Kristian Ekren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krbarstad Skrevet Februar 3, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2009 men 13c`n fungere bra ut i fra størrelsen da. har tidligere kjørt me garret t03 å en kina t03/t04 å begge di turboene er større enn 13c men ingen av dæm kan sammenlignes når d kjem t kjørbarhet å respons. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Februar 3, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2009 Joda, morsomt med 1,3kg trykk før man når 2500rpm.. Med nok belastning (typ tralle med bil oppå oppover klettbakkan) så har man jo maks trykk rundt 2000rpm :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg