Gå til innhold

Gå og vogg, Ferrari

Ranger emnet


RS2

Anbefalte innlegg

  • Svar 66
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Morroa til Audi og VAG fænsa varte kanskje ikke så lenge (ikke på topp iaff)

 

Les om Mercedes AMG sine nye leketøy...

 

RS6 og AMG E55 er vel direkte rivaler, MEEEN... E55 er tusen ganger penere, sikkert en bedre/diggere bil og den er ingen sinke heller...

0-100km/t på 4.7sek... 0-200km/t på 16.1.sek !!!

 

I tillegg så har RS6 den gode gamle kjedelige A6 med en ny stygg front. Mens E55 er helt ny og drit lekker å se på. (synes jeg iaff)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by boXer

Morroa til Audi og VAG fænsa varte kanskje ikke så lenge (ikke på topp iaff)

 

Les om Mercedes AMG sine nye leketøy...

 

RS6 og AMG E55 er vel direkte rivaler, MEEEN... E55 er tusen ganger penere, sikkert en bedre/diggere bil og den er ingen sinke heller...

0-100km/t på 4.7sek... 0-200km/t på 16.1.sek !!!

 

I tillegg så har RS6 den gode gamle kjedelige A6 med en ny stygg front. Mens E55 er helt ny og drit lekker å se på. (synes jeg iaff)

 

Da er det godt vi bor i Norge da... Så Rs6'n kan dra AMG'n opp bakkene til hytta på Hafjell :D

 

kjipt å ha en bil til 1.5 mill, og likevel må du ha en extra bil for å komme deg på hytta ... hehe..

-- http://www.jwcompetition.com --

(under construction)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Andy156

Her er du inne på noe viktig!

Det er akkurat som om jeg skulle ha sagt det selv. :)

 

Errr, kan ikke si meg så enig i den uttalelsen. Jeg bryr meg mindre om "greatness" så lenge jeg har det gøy. En Maybach er sikkert full av greatness, men er det morro? Neppe.

 

Så jeg vil heller si: "It's all about having fun!" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by boXer

Morroa til Audi og VAG fænsa varte kanskje ikke så lenge (ikke på topp iaff)

 

Les om Mercedes AMG sine nye leketøy...

 

RS6 og AMG E55 er vel direkte rivaler, MEEEN... E55 er tusen ganger penere, sikkert en bedre/diggere bil og den er ingen sinke heller...

0-100km/t på 4.7sek... 0-200km/t på 16.1.sek !!!

 

I tillegg så har RS6 den gode gamle kjedelige A6 med en ny stygg front. Mens E55 er helt ny og drit lekker å se på. (synes jeg iaff)

 

RS6 er vel et reint Audi prosjekt? AMG Mercer er vel ikke "fabrikkbiler"? Blir som å trekke inn Gemballa, Techart of RUF Porscher i diskusjonen. Disse oppgir prestasjoner i 0-300Km/t .Ikke 0-100Km/t.

 

Mente ikke å rakke ned på RS6. Virker som en skikkelig råtass. Hvis jeg selger Porcschen, huset, kona og ungene er jeg godt på vei til å ha råd til en.

1985 Porsche 3.2 Carrera

2011 Ford Focus Titanium

x 1986 Porsche 944 Turbo

x 1986 Porsche 944

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Loppa

I sakens anledning kan det skytes inn at Audi S8 (340 hk) med tiptronic har tilnærmet lik tid som 911 turbo (nyeste utgave, husker ikke hk nå) på Nordschleife på Nürnburgring. Det skilte noen sekunder i Porschens favør(20- 30 sek ??). Av en runde på totalt 9-10 min. så er det ganske bra vil jeg si. Dette var en test som ble gjort av et stort tysk bilmagasin(husker ikke hvilket) og testen er og finne på nettet et sted...

 

Så! Jeg ville vært ytterst "forsiktig":D med avvise RS6 som "sportsbil" hvis jeg var Porsche fan..... :D Den er jo en god del hvassere enn en S8'n nemlig !

 

Garantert mere race-følelse i en rendyrket sportsbil, ingen tvil om det, men det står nå også bra respekt av digre familiebiler som holder følge med dem rundt Nordschleife;) Har liksom bestått "prestanda-testen" i mine øyne da :D

 

RS6 som konebil og Gemballa Porsche som mannebil :D Ja takk!

 

Her er en test med Porsche Carrera 4S vs. Audi S8manuell

"Superlimousinen S8 är Porsche och Audi i ett"

sleeper med andre ord:)

 

http://www.aftonbladet.se/bil/biltester/1997/9708/970802.html

Speed does not kill, but lack of judgement does.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by espentan

 

Errr, kan ikke si meg så enig i den uttalelsen. Jeg bryr meg mindre om "greatness" så lenge jeg har det gøy. En Maybach er sikkert full av greatness, men er det morro? Neppe.

 

Så jeg vil heller si: "It's all about having fun!" :)

 

forsåvidt så mener jeg at vi snakker litt om samme ting her... for meg personlig så har bilen mye greatness.... og moroa følger da med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Audi Sport

 

Her er en test med Porsche Carrera 4S vs. Audi S8manuell

"Superlimousinen S8 är Porsche och Audi i ett"

sleeper med andre ord:)

 

http://www.aftonbladet.se/bil/biltester/1997/9708/970802.html

 

 

joa, den gikk nok bra når den ble testet mot 993'en, men som reporteren selv sier:

 

"Mycket av tjusningen med Porsche 911 i alla sina utföranden är att den inte behöver köras särskilt fort för att vara riktigt underhållande. Den lever i händerna på sin förare som 911-modellen alltid gjort. "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by 964C2

 

 

joa, den gikk nok bra når den ble testet mot 993'en, men som reporteren selv sier:

 

"Mycket av tjusningen med Porsche 911 i alla sina utföranden är att den inte behöver köras särskilt fort för att vara riktigt underhållande. Den lever i händerna på sin förare som 911-modellen alltid gjort. "

 

Nå blander du inn hva du synes er gøy - blir ikke noen bedre(raskere) sportsbil av den grunn.... ;)

 

"""""

Att Audi S8 hänger med Porsche Carrera 4S på autobahn är duktigt men inte särskilt förvånande.

Chocken kommer först på kurvig landsväg eller på Nürburgring - S8 håller Porsche-tempo där också. Skillnaden är att när Porscheföraren svettas i panna och handflator med en bil som åtminstone känns som den måste passas så sitter S8-chauffören i lugn och ro och understyr sig fram behärskat och tryggt.

 

"""""

:D

 

Det var denne artikkelen/testen jeg tenkte på i en tidligere post, var visst C4 ikke Turbo'n ja. Men den gangen jeg leste dette var det mere fra tidene rundt Nürburgring mener jeg.... Der kunne man lese banedetaljene selv. Ganske artig. :D

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Loppa

 

Nå blander du inn hva du synes er gøy - blir ikke noen bedre(raskere) sportsbil av den grunn.... ;)

 

Det var denne artikkelen/testen jeg tenkte på i en tidligere post, var visst C4 ikke Turbo'n ja. Men den gangen jeg leste dette var det mere fra tidene rundt Nürburgring mener jeg.... Der kunne man lese banedetaljene selv. Ganske artig. :D

 

For de som liker Nürnburgring og slike tester, finnes det vel bare ett blad:

Sport Auto, Tyskland

 

Egentlig ganske göy aa se hvor detaljerikt bladet er,

Masse fine detaljer (som feks Honda NSX-R med 280 hester er 3 sek raskere enn 996 med 320 paa lille hockenheim runden med samme sjoför.....dvs 1.14.xx)

 

(Selv brukte jeg 1.28...... (med en litt tregere bil.......og det var heeelt sikkert bilen som var grunnen til at jeg var saa mye tregere....:rolleyes: )

 

Uansett; som sakt tidligere en RS6 er faktisk ikke raskere enn en M5, og det som ofte har blitt trukket in til naa i diskusjonen er faktoren :

FUN !!!! :D :D :D :D :D :D :D

 

At alle nye biler er "bra" kan vi ikke komme bort i fra; og da er det opp til hvär enkelt aa bestemme:

- hva vil jeg med bilen

- hvilken bil passer meg (og lommeboka) best for aa dekke behovet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men er det ikke livet går ut på da???

 

Å ha det gøy og finne noe man selv trives med?

 

 

De som ikke trives med en 911's spesielle oppførsel svetter nok endel i hendene, ikke en bil som passer for alle og enhver.. litt skumle er de oxo, men morsomt for de som liker det.

Da er nok en Audi mindre stressende å kjøre, understyrt og rolig fremfart.

Litt krappere svinger/ villere kjøring så kommer nok 993 tilbake, tenker jeg...

 

Det er uansett opptil enhver å velge hva man selv liker....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår