Gå til innhold

A6 motorer

Ranger emnet


suppegjøken

Anbefalte innlegg

Det har dukket opp tre A6'er. Alle Quattro.

 

En 2002 model med 3.0 liters motor ( 220 hk)

En 2001 model med 2,8 liters motor ( 193 hk)

En 2000 model med 2,7 biturbo motor(230 hk)

 

spørsmål.

- skal man skifte reg. reim på disse nå

- hva med motorene. Hvem holder seg best?

- er 2,8 motoren sedat/træg?

- bruker de likt med bensin?

 

Alle har fulgt servicene

Sign.regler: www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styr under bruktimport iallefall. Eg har vore på eit verksted og sett ein Audi A6 med v6 motor og 2 turboar. Begge turboane var havarerte og nokre ledningar som måtte bli bytta ut pga at dei ikkje tålte varmen heilt inntil motoren. Den bilen var bruktimportert frå Tyskland. Motoren fekk også ein overhaling. Reprasjonen trur eg kosta 60 000 kr.

 

Det er altså snakk om 2,7 biturbo som er bruktimportert frå Tyskland.

Bilforumet.no
Super Moderator

Volvo S40.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har dukket opp tre A6'er. Alle Quattro.

 

En 2002 model med 3.0 liters motor ( 220 hk)

En 2001 model med 2,8 liters motor ( 193 hk)

En 2000 model med 2,7 biturbo motor(230 hk)

 

spørsmål.

- skal man skifte reg. reim på disse nå

- hva med motorene. Hvem holder seg best?

- er 2,8 motoren sedat/træg?

- bruker de likt med bensin?

 

Alle har fulgt servicene

- hvem vet? "Nå" legger jo ikke til grunn noe beslutningstakning.

- vedlikehold, bruk og km har jo litt å si...

- hva er du vant til?

- neppe.

 

Jevnt over er tråden din svært lite informativ om hva du egentlig står ovenfor ;)

innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro

host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror alle har omtrent samme intervall på reim. 2.7T er basert på 2.8, bare med 1.5 mm mindre boring.

 

Jeg vil anta at det er mer krøll med 2.7T enn 2.8, rett og slett fordi den har turboer. 3.0 vet jeg ikke mye om, den ble ikke produsert lenge. Ser den deler boring, men ikke slaglengde med 2.8. Slekt? Har alublokk, mot støpejern på 2.8 og 2.7T. Kan gjøre deletilgangen vanskeligere enn for de andre motorene som er produsert i langt større antall.

 

2.7T har noe høyere forbruk enn både 2.8 og 3.0, ikke overraskende gitt forskjellen i effekt og konstruksjon. Mellom 2.8 og 3.0 er det knapt noen forskjell, men har du blyfot er det ikke urimelig om du får 220 hk til å bruke mer enn 193 hk.

 

Når det gjelder bruktimport kan det være en blandet fornøyelse. Basert på min begrensede erfaring med bruktimportert Audi er et fint og utfylt servicehefte bare nesten like mye verd som et brukt frimerke. Andre er gjerne mer heldige, men i mitt tilfelle var heftets innhold for fri fantasi å regne, det samme var kjørelengden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror alle har omtrent samme intervall på reim. 2.7T er basert på 2.8, bare med 1.5 mm mindre boring.

 

Jeg vil anta at det er mer krøll med 2.7T enn 2.8, rett og slett fordi den har turboer. 3.0 vet jeg ikke mye om, den ble ikke produsert lenge. Ser den deler boring, men ikke slaglengde med 2.8. Slekt? Har alublokk, mot støpejern på 2.8 og 2.7T. Kan gjøre deletilgangen vanskeligere enn for de andre motorene som er produsert i langt større antall.

 

2.7T har noe høyere forbruk enn både 2.8 og 3.0, ikke overraskende gitt forskjellen i effekt og konstruksjon. Mellom 2.8 og 3.0 er det knapt noen forskjell, men har du blyfot er det ikke urimelig om du får 220 hk til å bruke mer enn 193 hk.

 

Når det gjelder bruktimport kan det være en blandet fornøyelse. Basert på min begrensede erfaring med bruktimportert Audi er et fint og utfylt servicehefte bare nesten like mye verd som et brukt frimerke. Andre er gjerne mer heldige, men i mitt tilfelle var heftets innhold for fri fantasi å regne, det samme var kjørelengden.

 

 

Takk!

Flott svar.;)

Bra ikke alle her har behov for å være spydig.

Sign.regler: www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår