Jeg tror alle har omtrent samme intervall på reim. 2.7T er basert på 2.8, bare med 1.5 mm mindre boring.
Jeg vil anta at det er mer krøll med 2.7T enn 2.8, rett og slett fordi den har turboer. 3.0 vet jeg ikke mye om, den ble ikke produsert lenge. Ser den deler boring, men ikke slaglengde med 2.8. Slekt? Har alublokk, mot støpejern på 2.8 og 2.7T. Kan gjøre deletilgangen vanskeligere enn for de andre motorene som er produsert i langt større antall.
2.7T har noe høyere forbruk enn både 2.8 og 3.0, ikke overraskende gitt forskjellen i effekt og konstruksjon. Mellom 2.8 og 3.0 er det knapt noen forskjell, men har du blyfot er det ikke urimelig om du får 220 hk til å bruke mer enn 193 hk.
Når det gjelder bruktimport kan det være en blandet fornøyelse. Basert på min begrensede erfaring med bruktimportert Audi er et fint og utfylt servicehefte bare nesten like mye verd som et brukt frimerke. Andre er gjerne mer heldige, men i mitt tilfelle var heftets innhold for fri fantasi å regne, det samme var kjørelengden.