Gå til innhold

GM, Ford og Chrysler snart konkurs

Ranger emnet


DiNGo

Anbefalte innlegg

  • Svar 56
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det er jo en kjent sak at de i USA ikke akkurat har vært flinkest i klassen på effektive motorer. Eneste Chevy har endret på er alt rundt motoren. I bunn og grunn kun små endringer av orginal konseptet, litt andre kanaler, forskjellig form på forbrenningskammer og stempeltopper. Ikke noe avansert med andre ord (Ja jeg vet at Chevy er på sin 3.gen sb). Mens resten av verden når de trengte mer effekt, laget mer effektive, bruker bare amerikanerene bare større motorer. Lærer jo ikke så mye av det.......

 

 

Lurer på hvem som utviket Honda sin Vtec teknologi...

Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke nødvendigvis (nå er jo småbiler plutselig blitt en trend blant folk), men poenget mitt er at hvis bilene ikke overlever er de ikke perfekte :D

 

Dessuten er perfekt et oppskrydd begrep. Men nå er vi på siden av saken her, hehe.

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvem som utviket Honda sin Vtec teknologi...

 

Ikuo Kajitani, ingeniør hos Honda.

 

http://asia.vtec.net/hardcore/VTEC/index.html

 

Amerikanerne har jo knapt oppdaget at det går an å plassere kammene øverst... For all del, de har mange biler som ser fine ut. Bare så synd at alle er bygget på steinalderteknologi.

Flink til å kjøpe biler jeg ikke har bruk for.

PCN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle kjøpt meg 5 år gammel Stratus jeg hadde det ikke vært for at Chrysler ligger på BÅNN på alle Autoindex osv.. Nå er vel Stratus en utvanna amerikaner da, men get the point. Er langt ifra imot dem, jeg stiller bare spørsmålstegn ved enkelte sider.

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er vi pågang med en ny tråd....

 

USA entusiastene mot strikkmotorfolket??:deng

 

Ikke fra min side - jeg digger gode, gamle amerikanere. Det er ikke det diskusjonen handler om, her handler det om de amerikanske bilprodusentenes evne til å hevde seg i dagens marked, noe de åpenbart ikke greier.

 

Nå er det vel nettopp dere amcar-fanboys som har vridd denne diskusjonen inn på amcars vs riskokere..

Flink til å kjøpe biler jeg ikke har bruk for.

PCN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

les nederst på linken da...

folk trur at amerikanske biler er bensin slukere, ja det er sant, men ikke så my som folk flest trur.

hørte på en fra byen at han trudde amerikanske biler brukte 5L på mila. å det fordi motorn er på 5liter? henger ikke sammen i det hele tatt.

 

samma som at en 1.5 liters polo bruke 1.5 på mila da...

 

Nei, det henger ikke sammen i det hele tatt. Faktisk akkurat like lite som utsagnet om at folk har sluttet å kjøpe amerikanske biler fordi de er dummere enn før.

Flink til å kjøpe biler jeg ikke har bruk for.

PCN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår