Gå til innhold

opelastras Astra F med Rieger infinity || ^^

Ranger emnet


opelastra

Anbefalte innlegg

 

Never mind. Ser ikke ut som dette skal være noe problem, siden du har 2 stempler på bremsene. Jeg har bare vært borti bremser med ett stempel på fremsiden.

 

Du kan jo også kontakte brakes norge da, og høre på ebc klosser.

De er godkjent på gateregistrerte biler, så det er ikke noe problem. Er ikke så gal pris på dem heller. http://www.brakes.no

De har ett bra utvalg av bremsesko til de fleste biler. Bare send dem info om hva slags kaliptere du har, og hvordan du skal bruke bilen, så finner dem nok det som passer deg best.

 

Veldig viktig at du er ærlig med hvordan bilen skal brukes.

Tenkte da på gateregistrert bil som også skal brukes på bane under treff o.l

 

Hvordan er forresten bremseskivene dine? Kanskje du også må bytte dem? Bruk ett skyvelær og mål tykkelsen på dem, så hører du etter enten på Opel eller hor brakes hvor tykke dem egentlig skal være.

 

Bremser er en av de viktigste delene du har på bilen, så der lønner det seg å koste på litt penger i stedenfor å drite i dette. Skulle du komme utfor en ulykke av noe slag, f.eks kjøre en annen bil beint i ræva, så er ikke forsikring gyldig hvis du ikke har godkjente bremser. Da koster det deg for dyrt, for når noe sånn skjer. Også kan du banne på at du tok den fineste og dyreste Mercedesen i strøket ditt når du først skulle vrake bil.

 

bak bremsene er fra kadett e gsi 16v for det er ikke skiver på astra f originalt ved 2.0i 8v motor.

 

samme gjelder kaliptere, kjøpte dette her for ikke lenge siden så bør da være bra ellers er det jo fulstendig bortkastet.

 

har kadett e gsi skiver bak og calibra turbo skiver fremme. det fremme veit jeg er bra både skiver,klosser og kaliptere..

 

skal renspyle kalipterne å få av det stygge røde lakken og skitt..men det som er greia er at jeg aldrig har sett ellr hatt skiver bak før så veit ikke hva jeg mangler nå for veit ikke ossen det skal se ut. men vil tro jeg må ha klosser iallefall.

 

har bestilt reppsett og sko til trommelhuset. kommer ilag med mye annet div.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 834
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

denne bilen skal ikke på noe bane. skal kunkjøres etter gata og landevei. ingen banekjøring.

 

så regner med normale klosser holder. bremsene bør jo være bra nokk når det er beregnet til høyere ytelser en jeg har motorytelse.

 

frambremsene er jo originale calibraturbo bremser både calipter og skiver. da det egentlig er mindre bremser her.-

 

bak er det kadett gsi skiver da det egentlig bare er trommelbrems på astra f med 2,0i 8v c20ne-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

denne bilen skal ikke på noe bane. skal kunkjøres etter gata og landevei. ingen banekjøring.

 

så regner med normale klosser holder. bremsene bør jo være bra nokk når det er beregnet til høyere ytelser en jeg har motorytelse.

 

frambremsene er jo originale calibraturbo bremser både calipter og skiver. da det egentlig er mindre bremser her.-

 

bak er det kadett gsi skiver da det egentlig bare er trommelbrems på astra f med 2,0i 8v c20ne-

 

Så lenge du har tatt bremser fra en bil med mer effekt i originalt, og ikke skal på bane så holder det lenge med originale skiver og klosser. Det er ikke noe problem. Systemet bak er ganske så likt foran, så hvis du har kjennskap til skivebremser foran, så er det ganske logisk hvordan det er bak.

Stort sett helt likt.

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du har tatt bremser fra en bil med mer effekt i originalt, og ikke skal på bane så holder det lenge med originale skiver og klosser. Det er ikke noe problem. Systemet bak er ganske så likt foran, så hvis du har kjennskap til skivebremser foran, så er det ganske logisk hvordan det er bak.

Stort sett helt likt.

 

aha, jepp mulig det ja=) det ordner seg vel når jeg får deler og får testet litt. men venter på deler fra carparts og kommer ikke før om ca 3 uker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aha, jepp mulig det ja=) det ordner seg vel når jeg får deler og får testet litt. men venter på deler fra carparts og kommer ikke før om ca 3 uker

 

Hva er det du har besstilt for noe denne gangen da?

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det du har besstilt for noe denne gangen da?

 

denne gangen?

 

kompl nye motorforinger.

luftfilter

coupefilter

dørsplinter

nye foringskåler til fjørtårn

reppsett til kadett e gsi skiver bak

clutshwire

håndbrekkwire

kronemutter fremme i nav.

 

det var vel det for denne gang.

 

må få tak i gode muttre som skruves til lett, så jeg får montert sammen fjørene og det skikkelig for demper stanga går bare irundt og klarer ikke å holde igjenn.. men har brukt dårlige muttre så må skaffe noe nye..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

denne gangen?

 

kompl nye motorforinger.

luftfilter

coupefilter

dørsplinter

nye foringskåler til fjørtårn

reppsett til kadett e gsi skiver bak

clutshwire

håndbrekkwire

kronemutter fremme i nav.

 

det var vel det for denne gang.

 

må få tak i gode muttre som skruves til lett, så jeg får montert sammen fjørene og det skikkelig for demper stanga går bare irundt og klarer ikke å holde igjenn.. men har brukt dårlige muttre så må skaffe noe nye..

 

Høres bra ut dette. Det er i hvertfall fremgang da.

Nå vet ikke jeg hvordan det ser ut i dempertårnet ditt, men kan hende du må holde igjen selve demperen mens du skrur fast mutteren med fastnøkkel. Må i hvertfall det på Audi. Der må selve demperstanga holdes fast med umbraco, mens jeg skrur med fastnøkkelen.

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres bra ut dette. Det er i hvertfall fremgang da.

Nå vet ikke jeg hvordan det ser ut i dempertårnet ditt, men kan hende du må holde igjen selve demperen mens du skrur fast mutteren med fastnøkkel. Må i hvertfall det på Audi. Der må selve demperstanga holdes fast med umbraco, mens jeg skrur med fastnøkkelen.

 

:D

 

jepp:) er vel en slik umbrako greie for å holde igjenn ja=) men tungt å holde igjenn,men blir sikkert bedre om jeg skaffer nye muttre,smører jengene på demperen godt osv. og sikket lettere også nå som jeg skal montere dette før jeg monter det på bil=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D

 

jepp:) er vel en slik umbrako greie for å holde igjenn ja=) men tungt å holde igjenn,men blir sikkert bedre om jeg skaffer nye muttre,smører jengene på demperen godt osv. og sikket lettere også nå som jeg skal montere dette før jeg monter det på bil=)

 

Er nok en mulighet det ja. Ja, det er noe tungt når man er alene dette her, men det skal gå til slutt. Etter mye banning, irritasjon osv.

 

Håper på å få svar på deler jeg trenger til dempere idag. Må bestille noen nye skruer og gummistopper. Stopperen er utslitt, og alle skruene er borte etter at jeg hadde nysgjerrige katter i garasjen en dag.

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok en mulighet det ja. Ja, det er noe tungt når man er alene dette her, men det skal gå til slutt. Etter mye banning, irritasjon osv.

 

Håper på å få svar på deler jeg trenger til dempere idag. Må bestille noen nye skruer og gummistopper. Stopperen er utslitt, og alle skruene er borte etter at jeg hadde nysgjerrige katter i garasjen en dag.

 

må evt jenge opp igjenn eller finne gode muttrer.

 

jau, det er helvett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muttertrekker på muttra til støtdemperstanga er en fin ting så slipper du og holde igjen.

Evt skru den inn så langt du greier, slipp ut fjæra litt så du får spennet på fjærskåla i toppen og så ta resten med fastnøkkel/skralle:)

Det er bare to typer bilister på veiene: idioter som kjører langsommere enn meg, og de svina som kjører fortere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muttertrekker på muttra til støtdemperstanga er en fin ting så slipper du og holde igjen.

Evt skru den inn så langt du greier, slipp ut fjæra litt så du får spennet på fjærskåla i toppen og så ta resten med fastnøkkel/skralle:)

 

hmm, slippe ut fjæra? ja mulig det går med lufttrekker ja.. får se når jeg begynner=) vurderer kansje nytt justerbart senkesett=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår