Gå til innhold

finntroll

Bruker
  • Innholdsteller

    235
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om finntroll

  • Bursdag 11/11/1990

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    Laurel 2,8 TD
  • Biltype (eks Audi)
    Nissan
  • Årsmodell (eks 1995)
    1985
  • Yrke eller sivil status
    Mekaniker
  • Motor (eks 1.6)
    IN6 2,8
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Turbo, konfilter, eksos, justert pumpe, 9x16" felger +
  • Fylke
    Troms

Contact Methods

  • MSN
    olekristiandorum@hotmail.com
  • Bosted
    Bardufoss

finntroll's Achievements

  1. Skal dere diskutere dere imellom ta det en annen plass. Har ikke skjedd så mye her siden 2mill har blidd svidd av på hus å heim. Hus med garasje. Men garasjen kan ikke brukes til skruing. Er bygd inn gjesterom og vedlager der nå. Ikke så værst utsikt. Har ikke tadd bilder av hovedgarasjen som er ca 30 kvm. Ikke isolert men duger nok sikkert til skruing. Skal få tatt bilder og legge ut snart. Har forøvrig lagt ut bilen på Autodb for og sjekke interessen men ser ikke ut til at den blir solgt. Så blir nok ny lakk på den iløpet av vinteren og begynne på motorprosjektet etterhvert.
  2. Ser godt forskjell på RD og LD motorene. har og sett det så blir nok en sånn med tiden da turboen og innsuget er på samme side :)
  3. Heisann :) Er det nytypen er gammeltypen motor? RD28 eller LD28? Er vel godkjent av BT før vet jeg. Men hvem og med hvilke midler aner jeg ikke. Med mitt prosjekt går det smått fremover. Har ikke oppdatert her på en stund men nå skal jeg gjøre det :) Litt bilder fra vårvasken Hentet meg en til delebil. Denne er en 2,4 bensiner. Så kommer vårens største nyhet. Tror jeg går vekk fra TT oppsettet og monterer dette beistet istedet for og få ting til og rulle unna :) Holset HX50 fra Scania. Legg merke til at det er en 0,5 litersboks ved siden av og ikke småboksen med Redbull :)
  4. DD subbene kan jeg gå gode for at de spiller sinnsykt bra :) Hadde 2x 1512 i stv'n min før. Trykte så bra at speedonåla hoppa til 60 km/t i støtene :p Bilen ser bra ut :) Men ta deg en runde med lakk på stålfelgene ;)
  5. Nei, blir nok ikke å gjøre det. Kan ha bruk for den senere :p
  6. Endelig fått tak i pakningssett til motoren. Bestilt via Bjørnstad Bil som fikk tak i det hos Cylmo. Topp-pakning Pakningssett :):) Kom på den nette sum av 3 finske kameler :)
  7. Har investert i væskefylt turbotrykksmåler type industri. Er vel ganske nøyaktig den der vil jeg tro :) Vanskelig og finne en med så lavt måleområde. Men tøft blir det :) Har også fådd sandblåst innsuget så det ser helt nytt ut. Ble sinnsykt bra :) Skal få tadd bilder av det og så få sandblåst toppdekslet. Blir litt mer pågangsmot når man gjør noen enkle grep for og få motoren til og se bedre ut :)
  8. Idag har jeg fått spekulert litt på den nye eksos flensen. Målt den opp imot topp og gammel eksos manifold å da må jeg nok skjære littegrann for og få det til og passe ordentlig :) Bilder bilder :)
  9. Heisann. Ikke så mye som har skjedd i det siste siden poden har kommet til verden :) Har fått tak i enda en turbo, så nå har jeg av 3 av samme typen. En står på bilen og har to liggende. Den siste jeg fikk tak i har ikke rullet så mange km. Er ikke skitten engang. Skal nok jage på litt etter jul og få turbomanifolden og turboene sånn noen lunde på plass. Får tak i sandblåsings kabinett etter jul så tar går ting litt bedre når man får rengjort ordentlig så det ser bra ut. Har tatt noen bilder med speilrefleksen av den siste turboen jeg fikk tak i. Ellers så har jeg kjørt 15000 km med oppsettet jeg har nå uten noen slags form for problemer. Men ser fram til twinturbo prosjektet :)
  10. C31 er den gamle typen Laurel karrosseri. C32 er den nye typen som jeg har som kommer i pre-facelift og facelift. Pre-facelift-versjonen har LD28 motoren. 2,8 Rekkesekser med støpjerntopp. Litt mer holdbar motor enn RD28 da Alutoppen har en tendens til og sprekke lettere ved trimming. Facelift-versjonen har RD28 motoren. 2,8 Rekkesekser med alutopp. Patrol 160 kom med SD33T motor. Rekkesekser 3,3 liter med turbo. Patrol Y60/Y61 kom med RD28T motor. Samme som i facelift Laurel bare med turbo. Disse er populære og bytte over i Laurel som har RD28 fra før av for og gjøre det enklest mulig. Eneste som blir annerledes ifra den uten turbo er eksosen. Ellers er stort sett alt plug and play. Effektuttaket på disse motorene vet jeg ikke hva man kan forvente og få. Eller hva man kan tyne ut av dem. Men skal nok kjøre min i benk iløpet av vintern eller til sommern som kommer. Men blir nok ikke så mye gjort den første tiden da jeg har blidd pappa til en liten hjerteknuser som kom til verden 24.10.11 :)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår