Gå til innhold

opelastras Astra F med Rieger infinity || ^^

Ranger emnet


opelastra

Anbefalte innlegg

  • Svar 834
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ser ut til å bli bra dette. Nå er sola kommet frem og været er godt. På tide å få klar bilen da.

 

*Sier jeg som ikke har min klar selv en gang*

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

demontert skinna under motorrom nå! vaska den og bærebruene og lagt den under motor. skal montere motorfestene når dem kommer + fjørtårnene o.l.

 

planer om å heise bil opp og føre motor under nedenifra.

er så mye enklere og montere alt når det ikke er i motorrom.. frex akslinger-fjørben-suspension osv.

 

disse fjørskålforingene får jeg nye da delene kommer.. gidder ikke pusle mere med disse da det er kommet ny rust også.

 

 

hva trenger jeg til disse kalipterne som jeg har her? er til kadett e gsi skivene bak.

 

og hvilken slange passer da jeg har gjort om fra trommel til skive bak?

 

CIMG2256.jpg

CIMG2255.jpg

CIMG2254.jpg

CIMG2253.jpg

CIMG2252.jpg

>

CIMG2250.jpg

CIMG2249.jpg

CIMG2248.jpg

Endret av opelastra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva trenger jeg til disse kalipterne som jeg har her? er til kadett e gsi skivene bak.

 

og hvilken slange passer da jeg har gjort om fra trommel til skive bak?

 

 

 

Kontakt Protrim i Valdres på nr: 90917900 eller http://www.protrim.no/

De vet nok om en mulighet for deg.

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva trenger jeg til disse kalipterne som jeg har her? er til kadett e gsi skivene bak.

 

og hvilken slange passer da jeg har gjort om fra trommel til skive bak?

 

 

 

Kontakt Protrim i Valdres på nr: 90917900 eller http://www.protrim.no/

De vet nok om en mulighet for deg.

 

får vel kansje høre der da! veit der er en kort slange jeg skal skifte ut bare bak der. vil tro det bare er klosser jeg må skifte på calipterne. aldrig vert borti kaliptere bak før så usikker på ossen dem skal væøre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

får vel kansje høre der da! veit der er en kort slange jeg skal skifte ut bare bak der. vil tro det bare er klosser jeg må skifte på calipterne. aldrig vert borti kaliptere bak før så usikker på ossen dem skal væøre..

 

Ville personlig anbefale deg ett repsett til kalipterne, og nye glidere. I tillegg så blir det jo kun klosser + lufting av bremser.

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

glidere? hva er det? akkei, ja mulig det! får sjekke lit hva priser er.

 

Never mind. Ser ikke ut som dette skal være noe problem, siden du har 2 stempler på bremsene. Jeg har bare vært borti bremser med ett stempel på fremsiden.

 

Du kan jo også kontakte brakes norge da, og høre på ebc klosser.

De er godkjent på gateregistrerte biler, så det er ikke noe problem. Er ikke så gal pris på dem heller. http://www.brakes.no

De har ett bra utvalg av bremsesko til de fleste biler. Bare send dem info om hva slags kaliptere du har, og hvordan du skal bruke bilen, så finner dem nok det som passer deg best.

 

Veldig viktig at du er ærlig med hvordan bilen skal brukes.

Tenkte da på gateregistrert bil som også skal brukes på bane under treff o.l

 

Hvordan er forresten bremseskivene dine? Kanskje du også må bytte dem? Bruk ett skyvelær og mål tykkelsen på dem, så hører du etter enten på Opel eller hor brakes hvor tykke dem egentlig skal være.

 

Bremser er en av de viktigste delene du har på bilen, så der lønner det seg å koste på litt penger i stedenfor å drite i dette. Skulle du komme utfor en ulykke av noe slag, f.eks kjøre en annen bil beint i ræva, så er ikke forsikring gyldig hvis du ikke har godkjente bremser. Da koster det deg for dyrt, for når noe sånn skjer. Også kan du banne på at du tok den fineste og dyreste Mercedesen i strøket ditt når du først skulle vrake bil.

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår