Gå til innhold

opelastras Astra F med Rieger infinity || ^^

Ranger emnet


opelastra

Anbefalte innlegg

Hei, har lest hele tråden nå. Legg ut bilder så fort du får den igjen da. Kommer den på veien i sommer? Gleder meg til å se sluttresultatet.

 

Regner med det blir noe kjøring på meg i sommer også når jeg får montert ny motor i Audi'n. (Den har vært inne til trimming)

 

okei:) ja må prøve på det, er joe bare montering som står igjenn. alt interiør nesten pluss motor. så skal den jo godkjennes fra 1,4 til 2,0 å da, men alt e bytta så det skal være riktig,men veit jo aldri hvor trangsynt bilsvakkyndige er.

 

får nok bilder før jeg får bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 834
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hei, har lest hele tråden nå. Legg ut bilder så fort du får den igjen da. Kommer den på veien i sommer? Gleder meg til å se sluttresultatet.

 

Regner med det blir noe kjøring på meg i sommer også når jeg får montert ny motor i Audi'n. (Den har vært inne til trimming)

 

 

aha! kvilken audi snakker du om her da?:) hvilken motor fra og til?

 

"inne til trimming" høres dyrt ut bare det ordet:D hehe

 

 

jeg har en 2,0i 8v jeg som det er 115hk i. greit nok, men mulig turbo etterhvert. til vintern når den uansett skal stå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her er en liste på hva jeg må gjennomføre FØR jeg tar den på Godkjenning!.

 

før totalkontrol av bil:

 

montere alt av interiør:stoler,deksler,teppe,ol.

montere motor, kople alt sammen, eksos og mulig bytte til nye bolter rundt om i understell. gå etter og sjekke alle bolter skikkelig.

 

gleder meg ikke til all montering, for det er ikke bare og hvive inn på samme måte som når du drar alt ut. nå er den nylakkert og kan ikke ripes opp med en gang. samt at jeg vil ha dette gjort skikkelig.

 

så skal den godkjennes på et merkeverksted, så skal den på biltilsynet for godkjenning av motor og understell.

 

kompliserte greier, som kan ta tid! spessielt om jeg møter på en trangsynt bilsvakkyndig som er paragraf rytter og blåst i hue.

 

så må jeg ha nye dekk på felgene mine for jaggu kjører jeg ikke mye med disse andre småe felga jeg har, da bilen ser helt merkelig ut.

 

oppå alt dette kan det påløpe småtteri jeg må anskaffe for å totalgennomføre bilen på riktig måte. som frex: PÆRER,PLUGGER,SKRUER,LYKTER, DIV I MOTOR SOM MULIGENS ER BORTE O.L. KAN FORT BLI NOEN KRONER.

 

 

meeeeeeeen, skar da bli ta her sjø. for >SNØEN reiser da faen heller ikke:aug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen. Ja, det koster dette. Det er en 92mod Audi 80 2.3E Quattro med originalt 133hk. Velox motor utenfor Haugesund har sugetrimmet den, så nå flower den på 206,4hk med Velox sitt portede innsug. ca 177,4hk i motoren ellers. Alt jeg har gjort + alle deler for overhaling av motor har kosta i overkant av 18.000kr. Får ikke skrive for mye her, men er det noe du lurer på så send en melding da vel. Vil ikke gjøre en OT her. Dette er ditt prosjekt.

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen. Ja, det koster dette. Det er en 92mod Audi 80 2.3E Quattro med originalt 133hk. Velox motor utenfor Haugesund har sugetrimmet den, så nå flower den på 206,4hk med Velox sitt portede innsug. ca 177,4hk i motoren ellers. Alt jeg har gjort + alle deler for overhaling av motor har kosta i overkant av 18.000kr. Får ikke skrive for mye her, men er det noe du lurer på så send en melding da vel. Vil ikke gjøre en OT her. Dette er ditt prosjekt.

 

ok, kan være pene biler audi 80 bare dem ikke er over pimpa. går nok godt din da i forhold til min=)

 

kan gjøre mye med min også og oppnå 220hk mulig mer. protrim har trimmet en c20ne til rundt 220hk, men er litt usikker på hva dem har gjort med den.

men kan jo bytte til annen kam,insug,greenrør,downpipe, og chip, samt turbokonvertering og letter H profiler samt mye mere, ikke helt inne i det trimmgreiene men prøver å lære litt hele tiden.

men vil tro jeg kan konvertere til turbo uten å gjøre noe med motor untatt å skifte til sterkere topp pakning. fra 160hk på 0,5 da vil jeg tro det er ganske trygt.

 

men uansett blir ikke det noe trimming før til vinteren med meg iallfall.

 

skal se på tråden din=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan nok fint sette på turbo, men problemet er som jeg skrev til deg på PM at BT vil ikke slippe deg igjennom. Også trr jeg nok ikke motoren din blir så happy for en turbo, pga høy kompresjon. Da må du bytte stempler, kanskje nye råder og div. Kanskje du kan bruke noen deler fra calibra eller noe. Er litt usikker da Opel ikke er noe jeg har drevet så mye med. Men dette vet Protrim. De er flinke i dette faget.

 

Ellers så set det bra ut dette som er gjort med bilen din nå. Hvor lakkerer du bilen forresten og hvor mye må du betale? Gleder meg til sommeren kommer for fullt. Da blir det mye bra kjøring i Gjøvik. Er en del gromme byggverk rundt om som venter på å strekke på "labben" etter det jeg vet om.

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan nok fint sette på turbo, men problemet er som jeg skrev til deg på PM at BT vil ikke slippe deg igjennom. Også trr jeg nok ikke motoren din blir så happy for en turbo, pga høy kompresjon. Da må du bytte stempler, kanskje nye råder og div. Kanskje du kan bruke noen deler fra calibra eller noe. Er litt usikker da Opel ikke er noe jeg har drevet så mye med. Men dette vet Protrim. De er flinke i dette faget.

 

Ellers så set det bra ut dette som er gjort med bilen din nå. Hvor lakkerer du bilen forresten og hvor mye må du betale? Gleder meg til sommeren kommer for fullt. Da blir det mye bra kjøring i Gjøvik. Er en del gromme byggverk rundt om som venter på å strekke på "labben" etter det jeg vet om.

 

turbo er ikke noen MÅ HA greie. men kommer aldrig i verden reise til tyskland å godkjenne en c20ne.

 

nå er ikke jeg noe ekspert på motor generelt, men begynner å få trykt in fra omc forumet at c20ne er fine for å bygge turbo på, veldig mye brukt både i kadett c o.l. som driftebil o.l.

 

ER VIST KOMPRESJONEN SOM ER BRA PÅ DENNE MOTOREN TIL Å MONTERE TURBO! JMA HAR SOLGT OVER 40 TURBOSATSER OG ALDRI FÅTT NOEN KLAGER ELLER TILBAKEMELDINGER OM AT NOEN HAR HAVARERT.

 

det som blir sagt er at det skal holde bra uten å skifte noe om motoren er i bra stand oprinnelig og du lader på max 05-0,7 så trenger du ikke gjøre noe annet, men kan jo skifte til ny topp pakning og skifte til andre dyser.

 

har en egen tråd om turbokonvertering til c20ne o.l. og etter som jeg har forstått s er det mye brukt og flere holder i flere å, det har jo litt med bruken å gjøre hvor hardt du bruker utstyret. (BILEN MIN SKAL ALDRI PÅ BANE) kun vanlig gatekjøring.

 

men om det er så vanskelig som ja! mange sier blir det nok ikke noe av. da satser jeg heller på en c20xe(gsi motoren på 147hk) for den er jo også originalt i astra f. og da vil jeg tro bremsene jeg har nå vil passe bra også.

frambremsene er jo beregnet til 204hk som i c20let) calibraturbomotoren.

og bak er Kadett E og det er jo c20xe motoren(kadett gsi 147hk)

 

jeg bor i sunndal fortiden der jeg kommer fra pga at det var lite jobb i gjøvik. aha, det tviler jeg ikke på=) arti å se på våren når alle gromme bila kommer på veien.

 

har litt sansen for en audi a4 grå som går på gjøvik jeg med crom grill(hadde det før iallefall) nyere 2001-2002 ellr noe dritpen sedan. såg den på statiol raufoss og ja den dro bra når den kjørte ned mot rundkjøringa. utrolig god lyd i den. hva er det for noe? en oppgradert 1,8t? eller 2,0t?

 

bilen blir lakkert i trondheim, av en profesjonell som har jobbet med dette i mange år. blir gjort på jobben hans. lakkeres med glasurit lakk. farge er E266 og customisert, så blir spennende å se effekten:) pris kan tas på pm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, okey. Hvis dette med turbo har blitt prøvd, og alt er vel så er det ikke noe problem. Er nok mulig din motor har en grei kompresjon for dette. Som sagt så har jeg ikke drevet så mye med Opel, så jeg kan ikke si så mye om det. Er bare som regel slik at folk må bytte ut en del i motoren for at det skal bli noe "trøkk i sakene."

 

Ja, er lite jobb på Gjøvik for tiden. Mye oppsigelser rundt om grunnet finanskrisa. Noe mange av oss bilbyggere kan dra stor nytte av med tanke på valutakurser på dollar f.eks. Den er ganske grei for tiden vil nå jeg si.

 

Aha. Bor du der du ja. Ja, da blir det noe vanskelig med folk her oppe.

 

Denne grå A4'n tror jeg nok er en 1.8t Tror jeg veit hvem du mener. Er stort sett den utgaven det går i i hvertfall. Er nok en større turbo og kanskje noe chipgreier inn i bildet på denne. Rart om han ikke skulle ha en bruker her inne, men det å finne han er en annen sak. Er en god del folk her inne.

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, okey. Hvis dette med turbo har blitt prøvd, og alt er vel så er det ikke noe problem. Er nok mulig din motor har en grei kompresjon for dette. Som sagt så har jeg ikke drevet så mye med Opel, så jeg kan ikke si så mye om det. Er bare som regel slik at folk må bytte ut en del i motoren for at det skal bli noe "trøkk i sakene."

 

Ja, er lite jobb på Gjøvik for tiden. Mye oppsigelser rundt om grunnet finanskrisa. Noe mange av oss bilbyggere kan dra stor nytte av med tanke på valutakurser på dollar f.eks. Den er ganske grei for tiden vil nå jeg si.

 

Aha. Bor du der du ja. Ja, da blir det noe vanskelig med folk her oppe.

 

Denne grå A4'n tror jeg nok er en 1.8t Tror jeg veit hvem du mener. Er stort sett den utgaven det går i i hvertfall. Er nok en større turbo og kanskje noe chipgreier inn i bildet på denne. Rart om han ikke skulle ha en bruker her inne, men det å finne han er en annen sak. Er en god del folk her inne.

 

ikke alle er like bra til turbokonvertering, men denne c20ne er det pga komp den er god å konvertere med. jeg er hellr ingen ekspert på motor innen opel,men begynner å lært litt etter 5 år med opel og denne motoren, samt alt som blir skrevet på omc og alle gode tilbakemeldinger ang konvertering. koster 13,500 for kit fra jma, turbo-ic-dyser-luftgate-downpipe/grenrør o.l kommer noe slanger,rør og div i tilegg. har listen liggende, men husker ikke helt hva som var med,men det meste.

 

jepp er det:/ dumt det der. flytta hit i januar jeg, men er oppe der av og til. bodde oppe i hansmustadsgate, fin plass igrunn.

 

aha=) ja det er mulig, men det suser og er grom lyd i den så er nok ikke bare en original 1,8t/2,0t.

 

jau, mulig han er her, har sett lit shu,men uten resultat. han er nok på vw audi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok mulig han har gjort mer med den enn det fabrikken har ja. Er mye gromme biler rundt om Gjøvik distriktet. Går en s2 coupe her oppe om dagen også medrundt 600 jævler i hvis jeg ikke husker feil. (Med hvite skilter)

 

Mener å ha hørt at alt er lovlig med den, så må si jeg er imponert.

Den er bygd på Reinsoll hos en der. Husker ikke navnet i farta, men er en som kan sakene sine og skrur jævlig mye.

 

Ellers så er det jo mye av det samme gamle + sikkert en hel del nye som kommer ut nå ganske fort. Begynner å bli bra veier her oppe også nå. Bare sola får stå på litt til, så er det snart grønt i hagen min også.

(Kanskje jeg skal legge varmekabler i bakken, så jeg kan klippe gras hele året?)

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår