Gå til innhold

Kappe fjærer

Ranger emnet


Pilsner

Anbefalte innlegg

  • Svar 147
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

kommer jo ann på personen også da, har alt dobla prisen på 240n min ++ å den ga jeg 25lakser for, og jeg er langt fra ferdig med handlinga :)

Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt

Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt

Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs

Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil

Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være ærlig så er en 240 med kappa senkefjører mere fornuftig i hjulvinkler en f.eks en golf.

Jeg har en golf 3 som er kappa en vinding framme på, si at det tilsvarer kanskje 30mm senk, den bilen er allerede for lav. Bærebruene peker oppover.

Enkelt og greit: Hvis det er spenn i fjørene og børebruene har vettig vinkel så er den ikke farlig senka.

Skjønner ikke at golfen blir godkjent senka hvertfall 60mm når 30 er for mye.

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om en ting ikke er lov i Norge, og du gjør den tingen. Da får du vel stå for det som en mann. Ikke bare grine og sutre på dette forumet.

 

Senkefjører er ikke dyrt, kortede dempere er ikke dyrt. Bytte dempere annen hvert år fordi man absolutt skulle spare noen lusne kroner, er jo mye billigere enn å gjøre ting ordentlig med engang.(ironi)

 

La oss inse fakta. Volvo 240 kan aldri bli lav og stiv nok på den lovlige måten, så finn en annen bil å leke med, så slipper dere å svette hvergang dere ser Politi eller biltilsynet.

 

 

kan ikke annet enn å beundre Volvo Folket. Penga sitter jammen meg tett til kroppen...

 

 

La meg bare si det sånn... Den eneste grunnen til at jeg ikke har gått for coilovers for lenge siden er fordi biltilsynet ikke vil godkjenne dem. Folk har prøvd å få godkjent coilovers til 240 i mange år, men jeg har fremdeles tilgode å se et vognkort der coilovers står skrevet. Det har absolutt ingenting å gjøre med at det er billig å kappe fjærer. I sverige bl.a. er kravet at bilen skal ha fri fjæringsvei uten at det tar borti noen steder, og at fjærene skal sitte fast. Hvorfor er det ikke slik i Norge? Mest sannsynlig fordi bt ikke vil sette seg inn i hva som faktisk går an, og derfor gjør det enkelt og sier "alt det ikke finnes papirer på er forbudt."

 

Senkefjærer og korte dempere er absolutt ikke dyrt for min del, men det er ikke bra nok. Med de nye forskriftene til BT vil nok også de fleste tyske biler med f.eks. coilovers også slite. Alle som har mindre enn 11cm bakkeklaring bør egentlig svette litt, da det ikke er tillatt (norsk særregel).

 

Jeg har kjørt Volvo 240 i 15 år, derfor vet jeg hva som går og ikke går når det gjelder understell. Jeg har både kappet i feil ende foran, og kappet for mye. Etterhvert har jeg funnet ut hva som fungerer for min del, slik at jeg kan føle meg trygg når jeg er ute og kjører. Bilen blir uansett ikke så lav at jeg må følge med om det ligger småstein i veibanen for ikke å skrape nedi. At det har med hva som koster penger og ikke stemmer nok ikke for min del, om coilovers hadde kosta 30000 for et sett, så kunne jeg glatt ha kjøpt 10 sett og fremdeles hatt nok igjen til 7 sett til, i cash. Så lenge bt ikke godkjenner dem, er det jo hipp som happ.

'79 Volvo 244DL, skal bli 254R

'84 Volvo 244GLT, blir snart spiker

'90 Volvo 240GL, B230FK-bruksbilprosjekt

'93 BMW 525iA, skal bli M540i kopi

'99 Volvo S80 T5 225hk bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ALtså.. det er helt greit at dere er studenter og fattige tullinger siden dere allerede kjører rundt i 240, men fy faen at dere ikke har rå til å betale 1200kr for et senkesett er jo helt sjukt!

 

dermed skal dere da kappe fjærer for å få den allerede stygge containeren deres til å se enda dummere ut ved å sleppe den ned på bakken ved å KAPPE fjærene!

 

Vet dere hva det egentlig gjør da?!.. noen av dere som vet hva progressiv betyr!?..

Leit opp det i ordboka di! Fjærene er laget på en bestemt måte at den fjærer! kapper du den så gå slitasjen utover spesifike steder på fjæra som gjør at den knekker!

 

dere kjører ikke bare en stygg bil da, men også en farlig for oss andre som gjerne vil ferdes trygt i trafikken!

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ALtså.. det er helt greit at dere er studenter og fattige tullinger siden dere allerede kjører rundt i 240, men fy faen at dere ikke har rå til å betale 1200kr for et senkesett er jo helt sjukt!

 

dermed skal dere da kappe fjærer for å få den allerede stygge containeren deres til å se enda dummere ut ved å sleppe den ned på bakken ved å KAPPE fjærene!

 

Vet dere hva det egentlig gjør da?!.. noen av dere som vet hva progressiv betyr!?..

Leit opp det i ordboka di! Fjærene er laget på en bestemt måte at den fjærer! kapper du den så gå slitasjen utover spesifike steder på fjæra som gjør at den knekker!

 

dere kjører ikke bare en stygg bil da, men også en farlig for oss andre som gjerne vil ferdes trygt i trafikken!

 

hva er problemet ditt a? jobber du hos BT eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva er problemet ditt a? jobber du hos BT eller?

 

JObber ikke hos bt men fy faen jeg skulle ønsket jeg gjorde det! da skulle jeg avskiltet samtlige drittbiler og sendt dere ut av miljøene deres fort som faen!

 

For så mye elendige dritt biler man finner på veien og tullinger som omtrent ligger i baksetet mens de råner rundt med sine lubbne 14 år gamle kjærester på veien kunne jeg klart meg godt uten!

 

Håper jeg slepper å få en av dere i fronten en dag

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjer med at dere går inn på 200serie når du etterpå sier at det er dritt biler?

Vi volvo folk er visst nok veldig populære:)

 

HVA SKJER MED er ikke et norsk utrykk så lær deg språket før du uttaler deg!

 

Visst er dere populære, volvo "folket" er jo alltid et midtpunkt i mobbe temaer! såppas fortjener dere syns jeg!

Det har da ingenting å si om du er på et 200forum eller cosworth forum eller om du så var på et sminke forum!

 

Tråder er til for å diskuteres i og at man kan delta i samtale!

 

har du enda ikke skjønt hva et forum er burde du levere fra deg modemet ditt og gå tilbake igjen til playstation:thanks

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ALtså.. det er helt greit at dere er studenter og fattige tullinger siden dere allerede kjører rundt i 240, men fy faen at dere ikke har rå til å betale 1200kr for et senkesett er jo helt sjukt!

 

dermed skal dere da kappe fjærer for å få den allerede stygge containeren deres til å se enda dummere ut ved å sleppe den ned på bakken ved å KAPPE fjærene!

 

Vet dere hva det egentlig gjør da?!.. noen av dere som vet hva progressiv betyr!?..

Leit opp det i ordboka di! Fjærene er laget på en bestemt måte at den fjærer! kapper du den så gå slitasjen utover spesifike steder på fjæra som gjør at den knekker!

 

dere kjører ikke bare en stygg bil da, men også en farlig for oss andre som gjerne vil ferdes trygt i trafikken!

 

 

Fy faen du må være den største tullingen jeg har sett i år!

 

Tror du virkelig at fjærene på en 240 eller på de ALLER fleste biler som ruller på veiene er progressiv??? HAHA!

 

Hvordan faglig kompetanse har du når det kommer til bil? iløpet av den siste måneden har jeg byttet i hvertfall 6 knekte originalfjærer på biler som saab 9-5, opel astra, osv. og jeg har kjørt med brutalkappede fjærer på 240 nå i 50000km, de har holdt. Tror du virkelig at det bare er kappede fjærer som knekker??????

 

jeg har også hoppet på en fartsdump i 30sona,(jeg hadde 90 da, jeg viste ikke at det var laget dumper der) med fjærer som er tatt 3 runder av, da vil det si at det er 4 runder igjen, disse blir helt løse ved oppjekket bil. Men de datt da ikke ut av plassen sin når jeg hoppet langt!

 

jeg avslutter med:

 

Tulling!

93 Volvo 245 Turbo

86 Volvo 240

98 Kawasaki ZX6-R

09 Polaris Assault RMK 800

87 Suzuki lt250r

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVA SKJER MED er ikke et norsk utrykk så lær deg språket før du uttaler deg!

 

Visst er dere populære, volvo "folket" er jo alltid et midtpunkt i mobbe temaer! såppas fortjener dere syns jeg!

Det har da ingenting å si om du er på et 200forum eller cosworth forum eller om du så var på et sminke forum!

 

Tråder er til for å diskuteres i og at man kan delta i samtale!

 

har du enda ikke skjønt hva et forum er burde du levere fra deg modemet ditt og gå tilbake igjen til playstation:thanks

 

 

robert dragan lucetic....freidig som alltid!

 

Du vet likheten mellom deg og aids??

Dere er like vanskelige å bli kvitt..lol

 

Ellers da,står alt bra til??

better to be first in hell than second to heaven

Volvo 242 turbo-82

Volvo 245 turbo-93

Volvo 945 turbo-98

Team Losi LST2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Senkefjærer og korte dempere er absolutt ikke dyrt for min del, men det er ikke bra nok.

 

Men kappede fjører er bra nok. Er noe som ikke stemmer. Hadde fjørene vært laget for å kappes, så skjønner jeg hvorfor du gjør dette.

 

Og om coilovers ikke er godkjent, så er i alle fall ikke kapping av fjører godkjent. Regler er regler, er ikke værre enn det.

 

Men for all del kapp i vei, ser bare ikke helt grunnen til hvorfor man på død og liv skal kappe fjørene på en Volvo. Når de fleste andre bilmerker klarer å få bilen lav nok uten å risikere liv og lemmer.

Nåværende bil: Volvo242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke blande meg for mye inn i argumentene her jeg, bare syntes det virker litt snodig at man med en knekt orginalfjær eller to får man mangellapp, er fjærene kappet blir det avskilting. SVV mener altså at en fjær som helt ukontrollert har knekt en plass er tryggere enn en som er demontert og kappet.

 

DRFT-R, det om at en kappet fjær knekker lettere kan i beste fall karaktriseres som svada.

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår