Gå til innhold

Favorittmerker og merker du misliker.

Ranger emnet


Yelsent

Anbefalte innlegg

  • Svar 207
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nye amerikanske biler liker jeg ikke så godt. Ellers liker jeg stort sett det meste av bil, altså! :) Kan ikke si at jeg har hatt så mye med biler å gjøre teknisk sett, men google har jo bilder!

 

Ser flere som skriver at de ikke liker nye amerikanere, men jeg syntes selv disse er brukbare:

 

Dodgle Challenger

Dodge Charger

Ford Mustang

Dodge Ram

 

 

 

Min liste..

 

Liker:

Pontiac

Chevrolet

Dodge

Amerikansk Ford

Volvo

Audi

Nissan

VW

 

Liker ikke:

BMW

Ford

Opel

Peugeot

Citroen

1973 Pontiac Firebird

2007 VW Passat 2.0 TDI

[X] 1961 VW Boble

[X]1983 VW Golf MK1 OldSchool

[X]1988 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å ha et åpent sinn, og liker igrunnen det meste. Er mer det at jeg ikke liker nye biler, enn merker. Men jeg merker at jeg syns franske biler enten er fete eller ikke, er litt forskjell på 205 GTi og disse tunge familiebørsene med ekstrem lav skjermkant bak.

 

 

Eirik

 

Må si meg veldig enig i dette.

Eneste er Toyota som er verdens beste bilfabrikk men lager utrolig kjedelige biler. Tenk om det maskineriet hadde fått fire tøyler sånn som Holden gjorde på sin fabrikk for noen år siden.

 

Holden-Efijy-front.jpg

VW Audi club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker: Volvo - Steinhard svensk konstruksjon

Mazda - Gutta som klarte å utvikle wankel motor

Honda - Mestere i motorteknikk

Audi - Bare fordi modellene deres ser så jævlig bra ut

Rexton - Knallhard Engelsk SUV design

Citroen - Verdens beste demper systemer

 

Hater : BMW - Black mans vehicle, billig kjøpt kjøretøy, dyre deler, ingenting å skryte av, KUN M serien som duger!

Daewoo - Tabba seg ut på første modell (SUV)

Peugeout - Fransk dritt, ALT er omvendt, til å med rutene s sveives ned feil vei.

- RX7 FC3S EUR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan gå litt mere i detalj:

Liker:

Dodge

Chrysler

Jeep

Cadillac

Buick

Chevrolet (US)

Ford (US)

Bentley

Lamborghini

Lincoln

Mercury

Holden

Pontiac

Jaguar

Brabus

Ferrari

Saleen

 

Liker IKKE:

Toyota

Mazda

Nissan ( sett bort fra Silvia)

Subaru

Mitsubishi Alle untatt EVO.

Volvo

Saab

MB

Bmw

Audi

Skoda

Alt fransk byr meg i mot...

Ford (Europa)

Honda

Daewoo

Kia

Hyundai (sett bort fra den nye coupe)

Opel

GRAB LIFE BY THE HORNS! Drive a Dodge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier meg enig med hva Ghost skrev tidligere i tråden..

 

Toyota Yaris Verso er og blir, noe av det styggeste, mest jævligste og mest grusomme som noensinne er produsert.

 

1, interiøret er HELT jævlig. Det er faktisk så jævlig stygt at jeg blir kvalm av det. Alt føles ut som om det er laget på billigst mulig måte og av de billigste materialene man kunne finne.

 

2, kjørecomforten er grusom, setene er grusomme. SPESIELT baksetene. Det er som og sitte på stoffkledde planker.

 

3, se på den! Altså, hva i helvette gikk galt? Hvilken blind idiot tenkte at "hey, denne må vi produsere!"

 

4, jeg kan ikke få sagt dette nok ganger: Den er GRUSOM!

 

5, den er så stygg at jeg får lyst å drepe en random toyota ansatt.

 

6, den er så motbydelig at jeg får vondt inni meg.

 

7, den er grunnen til all krig i verden

 

8, den tok livet av prinsesse Diana

 

9, den laget "crazy frog"

 

10, den er skyld i de "høye bensinprisene" alle syter over.

 

11, den lot carl i hagen bli akseptert som politiker.

 

12, den bortfører små barn og selger de til pedofili ringer.

 

13, den kidnappet madeleine

 

14, den sørger for at DIN bil ikke starter når du skal på jobb.

 

15, kjell magne bondevik eier en.

 

Derfor burde denne bilen bli "avskaffet". 15 saklige, seriøse og faktabaserte grunner, med god kildekritikk og alt det der.

 

Ikke kjøp en toyota yaris verso!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hondakick Dette er en typisk "fjortistråd" av den typen som det var mange av på Pit stop. "Ferrari suger, Volvo ruler", "BMW er verdens beste bil" og så videre.

 

Dette er en BMW:

bmwisettaopenvg7.jpg

 

Dette er en Volvo:

volvo661975sh9.jpg

 

De fleste bilmerker har både laget underlige og dårlige biler, og gode biler. Å si at et bilmerke er bra eller dårlig er rett og slett barnslig. Å si at en bilmodell er dårlig eller god, da begynner det å ligne på voksen oppførsel. Når man diskuterer om de enkelte delene i en bestemt bilmodell er bra eller dårlige, da kan debatten bli interessant.

 

Men å bare si at "Toyota lager kjedelige biler", det er rett og slett barnslig.

 

Dette er en Toyota:

2000gt8gp2.jpg

 

Konklusjon: De som sier "Ferrari suger, Volvo ruler" (eller noe lignende) de sier egentlig "Jeg er fjortis, jeg er fjortis".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk har jo et poeng når de sier at Toyota er kjedelige. Visst har de noen fete modeller (og noen enda fetere), men majoriteten av dagens biler til salgs er jo til å gjespe av. *Tenker på dagens Toyotaer og gjesper*. Toyota har det forresten ikke så lett; enten hater folk dem fordi de er så kjedelige, eller fordi de har laget verdens styggeste og rareste bil :D

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min favorittliste:

 

Volvo -før 70 tallet og etter 95 :) Da snakker jeg om Amazon, 850, S60, S70, V70 osv osv, de ORDENTLIGE Volvoene. IKKE S40, V50 osv. Kan ikke sammenlignes spør du meg. Diskrét men stilrent desing, funskjonelt og alikevel fancy interiør, interessante motoralternativer (5´er <3 :) ) . Generell god kvalitet allover. Og ikke minst sikkerhet, selvom flere har skjønt å prioritere det det siste tiåret. Hvor mange hadde SIPS som standard i 93?

 

240 osv er ikke med på min liste pga overtallet av neandertalere som kjører dem, og de fleste veit jævla godt at det er sant :D Hehe lol

 

Nyere Mercedes fra ca 04 - Fine biler med klasse :)

 

Vippere:

Saab - Spennende desing, merkelig interiør og løsninger :S

 

Audi - Noen modellår er helt rå, andre er bokstavelig talt A4 og dødskjedelige. Nå synes jeg alle Audi ser helt like ut, bortsett fra modeller som R8 såklart. Interiør kan de. Forstillinger derimot..

 

BMW - Pene utvendig og herlig å kjøre. Men hallo, er jo helt forhistorisk på interiørdelen?! Hjalp litt med den nye designeren, men til gjengjeld ble de styggere utvendig da synes nå jeg =P Får generelt en billigfølelse av hele BMW, og at det er hypet opp.

 

Hat:

 

Generellt sett alle "Hiroshima-knallerter".

 

Fancy teknologi, men bygget for dverger, ser billig ut inni samme pokker hvor dyrt. "Klonger" i dører når man lukker dem, svære mellomrom mellom karosseriplatene, "alle" er like. Nei off hehe :P Sikkert mange som er uenig her men. Alt for mange firesylindra møkkjedelige motorer også. Føkka automatkasser. Blablabla

 

Amerikanere - Ok, motorene er jo helt sinnsvakt råe. MEN resten av bilen eier jo ikke teknologi somregel. Nå kommer nye Camaro, med "uavhengig fjæring!!" Oi! Det har jo vi i Europa hatt i over 50 år. Og altfor enkelt interiør til min smak, selvom bilen koster 900 000,- =P Men ja, vakre er de ofte.

 

Volkswagen - Tenker nazi med en gang jeg ser en..hater bare navnet egentlig, hehe! Passer jo ikke akkurat lenger heller spør du meg

 

eldre Ford - At det går ann å putte så mye drit i en bil. Billig møkk. De nye er bare kjedelige, og ser fortsatt billige ut. Ikke engang den nye Mondeoen har hydrauliske dempere på panseret?!?="??"??!"??"??"?#="?!"=? HALLO

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men å bare si at "Toyota lager kjedelige biler", det er rett og slett barnslig.

 

Dette er en Toyota:

2000gt8gp2.jpg

 

Konklusjon: De som sier "Ferrari suger, Volvo ruler" (eller noe lignende) de sier egentlig "Jeg er fjortis, jeg er fjortis".

 

Eh. Så din konklusjon tilsier med andre ord at jeg er barnslig/fjortis fordi jeg mener at dagens bilpark bestående av Toyota er grusomt kjedelige? SELVFØLGELIG finnes det unntak. Men nå, til dags dato - er det virkelig noen modeller du ville, med hånden på hjertet, sagt var spennende?

'92 Mitsubishi Eclipse GS

Historie, prosjekt -og bildetråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier meg enig med hva Ghost skrev tidligere i tråden..

 

Toyota Yaris Verso er og blir, noe av det styggeste, mest jævligste og mest grusomme som noensinne er produsert.

 

1, interiøret er HELT jævlig. Det er faktisk så jævlig stygt at jeg blir kvalm av det. Alt føles ut som om det er laget på billigst mulig måte og av de billigste materialene man kunne finne.

 

2, kjørecomforten er grusom, setene er grusomme. SPESIELT baksetene. Det er som og sitte på stoffkledde planker.

 

3, se på den! Altså, hva i helvette gikk galt? Hvilken blind idiot tenkte at "hey, denne må vi produsere!"

 

4, jeg kan ikke få sagt dette nok ganger: Den er GRUSOM!

 

5, den er så stygg at jeg får lyst å drepe en random toyota ansatt.

 

6, den er så motbydelig at jeg får vondt inni meg.

 

7, den er grunnen til all krig i verden

 

8, den tok livet av prinsesse Diana

 

9, den laget "crazy frog"

 

10, den er skyld i de "høye bensinprisene" alle syter over.

 

11, den lot carl i hagen bli akseptert som politiker.

 

12, den bortfører små barn og selger de til pedofili ringer.

 

13, den kidnappet madeleine

 

14, den sørger for at DIN bil ikke starter når du skal på jobb.

 

15, kjell magne bondevik eier en.

 

Derfor burde denne bilen bli "avskaffet". 15 saklige, seriøse og faktabaserte grunner, med god kildekritikk og alt det der.

 

Ikke kjøp en toyota yaris verso!

 

 

 

Crazy frog er faktisk en hollender som skulle oralt uttrykke hvordan mopeden hans låt etter en heller uheldig motering av trimsats... Noe tuna opp men den originale lyden er jo bare skamfet!!! Akkurat som en Suzuki med feil på tenninga! Biiin dere done daaaat!

"Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Crazy frog er faktisk en hollender som skulle oralt uttrykke hvordan mopeden hans låt etter en heller uheldig motering av trimsats... Noe tuna opp men den originale lyden er jo bare skamfet!!! Akkurat som en Suzuki med feil på tenninga! Biiin dere done daaaat!

 

Ikke bortforklar det! Alle vet at Toyota Yaris Verso ene og alene laget den sangen for og torturere verden!

 

Eller kanskje.. Kanskje du er en av de! AHA! FORRÆDER!

 

Forøvrig, for og faktisk si noe fornuftig så kan jeg si meg enig med SeaLion. De fleste merker har en eller annen modell som er ganske kul. Er såklart noen unntak, men de fleste har det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår