Gå til innhold

Favorittmerker og merker du misliker.

Ranger emnet


Yelsent

Anbefalte innlegg

Rett og slett. Denne tråden har sikkert blitt utført hundrevis av ganger, men her kommer en simpel versjon der man rett og slett lister opp sine favorittbilmerker - samt de man liker mindre, om ønskelig med et par ord som forklarer hvorfor :)

 

Min favorittliste:

 

BMW

Audi

Mercedes (spørs egentlig litt på modellen..)

 

Mitsubishi

Mazda

 

Volvo

 

Min hatliste:

Toyota - Det samme som om alle skulle gå rundt utendørs med grå, helt like jakker. Joda, jakka holder deg varm og har en utmerket kvalitet, men synet av en slik endeløs, grå masse får meg til å miste håpet i menneskeheten.

 

Så og si alt amerikansk produsert etter 1980-tallet - Uff, hva hendte med designutviklingen, jfr. de flotte bilene fra 40-50-60 og 70-tallet?

Hyundai - Koreansk plast. Fysj.

Daewoo - Se over.

KIA - Igjen - se over.

 

 

Skoda - Stygge, rett og slett.

 

Opel - Dessverre det eneste tyske bilmerket jeg ikke liker.

 

 

 

Merk: Det er ikke meningen å fornærme evt eiere av merkene jeg har satt opp på lista mi. Kommentarene bør taes letthjertet, og husk at folks meninger er forskjellige.:thanks

'92 Mitsubishi Eclipse GS

Historie, prosjekt -og bildetråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 207
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Om denne tråden får leve, kommer den til og bli bilforumets største arena for drittslenging, usakelige kommentarer og alt annet faenskap folka her inne kan finne på. :P

 

Jeg orker ikke skrive så mye. Men jeg sier meg FULLSTENDIG enig hva angår toyota. (Jada jada, supraen er spesiel. Jeg snakker om familievognene). Gud så kjedelig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om denne tråden får leve, kommer den til og bli bilforumets største arena for drittslenging, usakelige kommentarer og alt annet faenskap folka her inne kan finne på. :P

 

Jeg orker ikke skrive så mye. Men jeg sier meg FULLSTENDIG enig hva angår toyota. (Jada jada, supraen er spesiel. Jeg snakker om familievognene). Gud så kjedelig :P

 

Jeg er inhabil, for jeg har en Toyota Avensis. Men look who's talking... Du kjører SAAB 9000...er det muuuuuuulig å finne en kjipere bil? ;)

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, SAAB 9000 *ER* en råere bil enn Avensis. Joda, Avensisen er mer komfortabel, mer drivstoffsvennlig, muligens sikrere også, men så kommer vi til det med grå jakker igjen...:D

 

Men, spøk til side (eller fra flame-baiting til seriøsitet?), så hadde det vært fint om folk hadde prøvd å være så saklige som mulig, og ikke ta seg nær av om noen kritiserer merkene deres. :)

'92 Mitsubishi Eclipse GS

Historie, prosjekt -og bildetråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, SAAB 9000 *ER* en råere bil enn Avensis. Joda, Avensisen er mer komfortabel, mer drivstoffsvennlig, muligens sikrere også, men så kommer vi til det med grå jakker igjen...:D

 

Men, spøk til side (eller fra flame-baiting til seriøsitet?), så hadde det vært fint om folk hadde prøvd å være så saklige som mulig, og ikke ta seg nær av om noen kritiserer merkene deres. :)

 

Skoda ER bedre enn Lada også, men begge er fortsatt møkkabiler. Dårlig argument :)

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er inhabil, for jeg har en Toyota Avensis. Men look who's talking... Du kjører SAAB 9000...er det muuuuuuulig å finne en kjipere bil? ;)

 

Ja. Avensis. ;)

 

(Jeg velger og tro at du faktisk tok etter kommentaren min angående drittslenging og svarte deretter ^^)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skoda ER bedre enn Lada også, men begge er fortsatt møkkabiler. Dårlig argument :)

 

Vet du, faren til dama mi er jurist og kjører en helt ny blå Toyota Avensis. Er det deg? :) Har selv fått kjøre den bilen, dog. Utrolig komfortabel, og drivstofforbruket var det beste jeg har opplevd i en 1,8 liter. MEN GUD SÅ KJEDELIG!

 

Uansett, du kaller med andre ord også din egen bil en møkkabil?:D

'92 Mitsubishi Eclipse GS

Historie, prosjekt -og bildetråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du, faren til dama mi er jurist og kjører en helt ny blå Toyota Avensis. Er det deg? :) Har selv fått kjøre den bilen, dog. Utrolig komfortabel, og drivstofforbruket var det beste jeg har opplevd i en 1,8 liter.

 

Uansett, du kaller med andre ord også din egen bil en møkkabil?:D

 

Nei, det er ikke meg. Min er ikke ny ;) Bil er, for meg, kun et transportmiddel. For ikke å rote bort mange titalls tusen kroner på å kjøpe ny bil, kjøpte jeg brukt. Den er ikke så kul, ikke er den sprek heller, men den er driftssikker og helt kurant. Skal jeg kjøre fort, kjører jeg motorsykkel ;)

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker:

Audi

Volkswagen

Porsche

Noen Mercedes

Volvo

 

Samt en del andre men det er ofte bare fordi de har en eller to kule modeller. Eks, liker Dodge Ram Srt10 men ikke noen flere Dodger av nyere modell.

 

Misliker:

Alt av franske biler!

Kia

Huyndai

Toyota

Mazda

Opel

BMW

SAAB

 

Disse er vel de jeg liker minst. Må legge til at det finnes unntak, feks Bmw M5, Opel Speedster osv..

1998 Opel Omega 2,5 V6

1988 Volvo 740-Solgt

1987 Volkswagen Golf-Solgt

 

Fartsgrenser er veiledende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å ha et åpent sinn, og liker igrunnen det meste. Er mer det at jeg ikke liker nye biler, enn merker. Men jeg merker at jeg syns franske biler enten er fete eller ikke, er litt forskjell på 205 GTi og disse tunge familiebørsene med ekstrem lav skjermkant bak.

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Favorittmerket er Subaru, då eg på lag har levd opp med Subaru. Elles likar eg godt Mitsubishi (køyrer mitsu no), samt Toyota. Tykkjer alle dei modellane eg har prøvd, er ok bilar, med tanke på drift- og personleg sikkerheitsmessige omsyn. Ynskjer eg å skilje meg ut blant alle grå-jakkene, gjer eg enkelt og greitt noko med det. Eg kjem ALDRI til å køyre ein original bil lengje, før eg begynner å makke med den på eitelleranna vis.

 

Merkjer eg misliker... Finst vel ingen. Alle har sine måndagsbilar, og visse modellar er mindre appelerande enn andre. Finst bilar eg aldri vil vise trynet mitt i, men då er det modellen det står på, og ikkje merket. :)

Bilforumet.no
Moderator: Annet bilrelatert

Papi Media Productions @ Youtube
www.youtube.com/user/PapiMediaProductions
I <3 CAKE.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gir blanke i bilmerkene, men bryr meg heller om bilmodellene.

Kan dog med hånden på hjertet si at jeg fordrar alt av nyere fransk og japansk, foruten de mer sportslige modellene.

 

Hvordan skal det egentlig gå med Toyota? Det sportsligste de selger er Yaris T-sport....

(-) 07 Toyota Avensis 2.2 D-cat X

(-) 99 Opel Omega B 2.5 V6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er fortsatt litt for ung til å ha gjort meg opp noen særlig mening, men jeg har én jeg står fast på.

adivass misliker: Volvo

Hvorfor: Dette har ikke så mye med selve bilene å gjøre, selv om jeg absolutt ikke er fan av designet på verken de nye eller eldre.

Grunnen er rett og slett kulturen rundt dette fenomenet. Jeg bor i en delvis harry-bygd, med litt for mange "go'førti-er", og oppførsel samt utseende og oppkledning på de som kjører desse.

Jeg er veldig sikker på at det er utrolig mange som deler dette med meg, personer som "hater" Volvo, uten ha egentlig ha grunn.

Men vertfall, Juristen: Har du kjørt Saab 9000?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gir blanke i bilmerkene, men bryr meg heller om bilmodellene.

Kan dog med hånden på hjertet si at jeg fordrar alt av nyere fransk og japansk, foruten de mer sportslige modellene.

 

Hvordan skal det egentlig gå med Toyota? Det sportsligste de selger er Yaris T-sport....

 

Her til lands, ja. Utvalget nedover i Europa og i USA/Japan er en smule bedre. :)

 

Eller vent. De har visst slutta med MR2, ikke lenge etter de slutta å produsere Supraen. Faen.

'92 Mitsubishi Eclipse GS

Historie, prosjekt -og bildetråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår