Gå til innhold

Favorittmerker og merker du misliker.

Ranger emnet


Yelsent

Anbefalte innlegg

  • Svar 207
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hehe, ser det at det er mange som ikke helt tenker over hva de faktisk vil med en bil; man kjøper ikke en citroen fordi den "ser bra" ut; man kjøper en citroen fordi de har en kjørekomfort som ingen andre har :) De er kanskje litt for spesielt interesserte, men altså; hvis man legger litt fart og utseende til side, er dette perfekte biler :)

 

Og alle som sier at det "ikke finnes en fin Citroen"; dette ble tatt opp på Top Gear; og de kom frem til at Citroen var det eneste merket som ikke hadde en stygg bil i lista si; hvis man så vekk i fra C4 og Picasso ;) De gamle hadde skjarm! Noe svært få biler har. Og C5 er jo kunstverk på fire hjul :)

1988 Golf II aka. Helene

 

Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå"

Øge: "Kunne vært lengre..."

Tollak: "Å?"

Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såg disse bilene igår og kom til å tenke på denne tråden.

 

DSC01228.jpg

 

DSC01227.jpg

 

Hvordan kan folk kjøpe noe slikt?!? Er helt GRUSOMME "biler"..

 

Mine elsk merker er uansett:

 

BMW: Måten de klarer å balansere mellom komfort å kjøreglede er helt unik, dumt at jeg enda ikke har eid en.

 

Audi: Go komfort og veldig pene å se til, både nye som gamle. Nye A6 syns jeg dog lite om.

 

Alfa Romeo: Liker absolutt alle modellene her. 147, 33, 155, 75, GTV, Alfasud, hva det måtte være.

 

Liker også veldig godt amcars, også rundt 80-90 tallet så sant bilene er litt sportslige, f.eks Firebird, Camaro, Fiero, Corvette, Mustang.

Alt som er engelsk liker jeg også veldig godt. Biler med sjel!

 

Hat listen er som følger:

 

Peugeot: Grusomt stygge biler i nyere tid. KUN 406 Coupe som er pen, og da fikk de hjelp fra Italia, sier sitt.

 

Renault: Verken fine biler nå eller før. Ikke er dem gode å kjøre heller.

 

Volvo: Ingen fine eldre biler, de nye er helt greie. (unntak: P1800)

 

Saab: Understyrte og ser ut som ender/fugler :P De helt nyeste er ok.

(-) 07 Toyota Avensis 2.2 D-cat X

(-) 99 Opel Omega B 2.5 V6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HOT:

Alt av gamle biler (Før 90-tallet)

Subaru - Konge firehjulstrekk

Mazda - Konge kvalitet, samtidig som at det ikke trenger å bli for kjedelig

Honda - Se over

 

NOT:

Alt av nyere biler (Etter 90-tallet), derav ekstra mye:

Mercedes - STATUS-JAG

BMW - STATUS-JAG

Volvo - STATUS-JAG

Audi - STATUS-JAG

Toyota - For mange av dem

 

Det er mange biler som faller mellom to stoler her. VW skal ha cred for at de lager biler som spiser egne markedsandeler, men mange av bilene er dørgende kjedelige.

- 1989 Mitsubishi Galant 2.0 GLSi 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Multipla er en bil man enten elsker eller hater. Personlig elsker jeg den, og skulle mer enn gjerne hatt en. Den er kanskje ikke estetisk pen, men den har sjarm nok til å fylle et olympisk svømmebasseng og har et utseende som man blir tvunget å ta stilling til. Jeg vil tro den stod utstilt på Museum Of Modern Arts i New York av en grunn.

 

EDIT: dessuten blir den ikke så gal med et Racing-kit...

 

h619211l.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hat objekter:

-Peugeot

-Citroen

-Mazda(utenom RX7 og RX8)

-De fleste dødskjedlige nissan.

-Hyundai..absolutt alle modeller!

-Kia

-Toyota. Bortsett fra supra,hiace,corolla AE86,avensis,enkelte celica,land-cruiser.

-Chrysler

-FORD(med unntak av US-ford og cosworth modellene)

-Honda

-VolksWagen samtlige...kan bare ikke fordra dem.

-Skoda..samma driten som folkevogna.

-Jaguar.

-Rover

-Mini

-Smart

-Think

-Ssang Young.

-Daihatsu(bortsett fra midget)

-Suzuki(liker swift)

 

Biler jeg liker:

-BMW(ikke e36,e46compackt,Z-modellene,1-serie,X3)

-Mercedes

-VOLVO(bortsett fra 460,v/s40,V50)

-Dodge type 70-talls og "lastebiler".

-Chevrolet,bortsett fra all dritten som kom på 90-tallet(spesiellt astro) utenom tahoe,suburban,silverado.

-Subaru

-Mitsubishi, bortsett fra de kjedelige.

-Us-ford.

-Audi(hater A3,A2 og alt som beveger seg av cab`er og coupe-greier)

-Opel. De med bakhjulstrekk:senator,omega,commodore, B-ascona.(liker kadett GSI, og vectra kan bli grisebra biler med rett oppsett på understell og motor. Ikke 4X4.)

-Det meste fra USA med RWD.

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For øvreig, så har jeg sett mange tyske premiummerker av eldre årgang som har mere plast enn min koreanske bil. Dog... fordelt andre plasser på bilen enn i interiøret. Gjerne i skjermer og hjulbuer.....

 

Du vet, plast i hjulbuer er ganske lurt. Det kalles innerskjermer, og gjør at biler ikke ruster like lett som de med bare tynt metall i hjulhusene. Så for eksempel på en Charade 4wd med innerskjermer bak en gang, fantes ikke samme rusten der som det gjør på 2wd-utgavene (som da ikke har denne plasten).

På en annen side er det ikke overraskende at skjermbredderne i plast på for eksempel Golfer kalles rustsamlere.

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker;

 

Audi; Spes fra før 1995

VW; Før 2000.

Ford,Tysk; Nesten alt med langsmontert motor.

Skoda etter at VAG tok over

Porsche; Spes 993 Turbo

Scania

 

HATER;

 

TOYOTA!!!!! Faens oppskrytte jallabiler og køsamlere!

MAN; Søppel

Volvo, både stort og smått; Tungrodd og vinglete...

Mercedes; Hva er vitsen med V12 når man ikke henger på en chippa Cossie engang?

Honda, nissan, subaru, ny fiat, peugeot, renault, seat, mazda (zoom zoom du lissom...det må være lyden av alle andre som kjører forbi deg det) osv... Spesielt H1, HiAce/HiClass(WTF??????) Og det andre sure rælet av japsesuver og pickuper...

 

Jah... det var det...

"Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet, plast i hjulbuer er ganske lurt. Det kalles innerskjermer, og gjør at biler ikke ruster like lett som de med bare tynt metall i hjulhusene. Så for eksempel på en Charade 4wd med innerskjermer bak en gang, fantes ikke samme rusten der som det gjør på 2wd-utgavene (som da ikke har denne plasten).

På en annen side er det ikke overraskende at skjermbredderne i plast på for eksempel Golfer kalles rustsamlere.

 

 

Eirik

 

Og hvis du kjører toyota slipper du å ha slike breddere for å samle rust... den kommer åkke som!

"Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår