Gå til innhold

Litt spm ang V8-motorer..

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

5,7 liter/350 5,0 liter/305, tror ikke buick er lik chev 305/350, noen som vet ??. Frakta på 305 til Harstad er dyrere en motoren (nesten) jeg skal ha 3000 pluss frakt.

 

Trimme med vortec, og alt ca: 15000 tror jeg er mye å få kjøpt billig på ebay.

 

tror det er forskjell der, samme som med Olds sin 350 og Chevy sin 350, er andre motor fester ihvertfall, stresser selv med å konvertere min til chevy 350, men.. så hadde jeg en 301 originalt.

-1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil)

-1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 95
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ah.. Nå begynner jeg å skjønne hvor du vil Hot rod.. God forklaring. :)

 

Jeg må altså finne tak i en motor som IKKE har kuleformede stempler for å ikke gjøre noe med bunndelen når det gjelder trim? :=)

 

Lurte også på hvis jeg kjøper den oldsen.. Og det er en 5L motor i den.. Hvordan takler den motoren overladding? Har som sagt en Garret T3 fra saab 900 liggende som hadde vært gøy å montert på en v8...(?) Da får man vel endel HK uten noen drastiske inngrep i motoren som toppbytte osv. Tåler forresten slike motorer mye trykk? (bar)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.. Er på jakt etter en v8 som skal være billig.. Tenker ikke på pris over 5000kr.. Hvilke motorer går for denne prisen, helst rimelig komplett...? Både med å uten girkasse..

 

Hvilke v8'ere er lettest/billigst å hente litt effekt av? Tenker da på ca 250-300hk..?

 

Hvis jeg får tak i en dønn orginal chevy 305 som har gått 300.000 men som starter, og er komplett med girkasse osv, hva må til for å få 250-300hk i denne?

 

 

Har lest litt rundt på diverse amcarforum, men ble ikke noe spesielt mye klokere.. :b

 

Håper på svar. :)

 

Ser ikke du skriver hva du skal bruke motoren til?

 

Å har du ike råd til annent enn en sur gammel utslitt 350 til under 5000 kr...hvordan skal du da få til å få kjøpt ALLE de delene du må ha??

 

er noen ting som må til for å få liv i en dau 305 eller 350... å det er :

 

KAm, innsug, forgasser, skikkelig eksos...å komp som Hotrodder nevner..

Å da må motoren ut å i småbiter og da begynner morroa, for bytter du en ting, så vil du gjerne bytte neste...å ting koster..

 

Så uansett åssen du vrir og vender på det..

 

SÅ KJØP EN FERDIG motor:thumb til 15 lapper eller mer...

 

Skal du liksom montere turbo, så er det vel en haug med deler som kreves...

 

Men lykke til!:thumb

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget med hele greia er at dette skal bli et LAVKOSTS-prosjekt, og når jeg nevnte turbo på v8, har jeg delene som trengs for å få turbo på en motor. Bortsett fra evt gasser.

 

Kjøp av ferdig motorbygg er ikke aktuelt da det koster for mye, og ødelegger "moroa" med å holde på med v8.. Dette prosjektet kommer til å gå bedre å bedre etterhvert som pengene kommer inn.

 

Hele poenget er å få litt røyk ut av hjulbuene i enkelte/samtlige svinger på ACR.. :)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget med hele greia er at dette skal bli et LAVKOSTS-prosjekt, og når jeg nevnte turbo på v8, har jeg delene som trengs for å få turbo på en motor. Bortsett fra evt gasser.

 

Kjøp av ferdig motorbygg er ikke aktuelt da det koster for mye, og ødelegger "moroa" med å holde på med v8.. Dette prosjektet kommer til å gå bedre å bedre etterhvert som pengene kommer inn.

 

Hele poenget er å få litt røyk ut av hjulbuene i enkelte/samtlige svinger på ACR.. :)

 

Skal du lage morsom motor på lavkostbudsjett, så... må du vite hva du skal ha, hva som passer sammen å klare å snuble over deler som andre bare har liggende... for en 300 hk motor må du gi ca 15 lapper for...

 

Skal du bygge den kommer en slik på minst det samme...:thimb

 

 

Å en overtryks gasser må du sikkert kjøpe ny...å der sprak budsjettet...:D

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Ja, er klar over at det koster, men har mine kontakter rundt om som kan en god del ang v8'ere å trimming så dem har endel deler liggende jeg kunne få billig.. :)

 

Hva skal til å trykktette en orginal gasser da...? Om det går? Vet det går på f.eks volvo etc, men. :b

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Twin turbo kan nok være moro, og det er alltid spennende med de som velger litt andre løsninger enn de vanlige.

Men det har absolutt ingenting med et lavkost prosjekt å gjøre.

 

Foreslår at du kjøper deg etpar bøker om trimming av Chevys small block V8. Det finnes mange bøker om dette.

Da får du litt mer overblikk over begrensninger/muligheter og ikke minst hva som er mest vanlig. Det er nemlig DET du må holde deg til dersom vi snakker lavbudsjett.

 

Alle som trimmer motor sier dette:

 

1. Lav pris.

2. Masse hk.

3. Holdbar.

 

Velg to alternativer, du klarer ikke alle tre.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis flottørkammeret er ventilert i toppen av forgasseren (Quadrajet f.eks) skal det gå an å bruke en "hette", uten å gjøre noe mer med forgasseren. Men da må du forsikre deg at resten av forgasseren er tett med tanke på pakninger etc. En annen mulighet er å bokse inn hele forgasseren, ala Vortec.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du fundert på hva du MINIMUM trenger av deler for å få 300 hk...?

 

5000 kr - motor /350 cid...nesten utslitt...

750 kr - pakningsett...nytt

2000 kr - kam med div deler...nytt

1000 kr - div tenningsdeler...nytt

1000 kr - Headers...brukt

1000 kr - innsug...brukt

1500 kr - forgasser..brukt

 

 

 

ja...

Snakker vi stempel?

Snakker vi noe bedre topper?

Snakker vi bedre vippearmer?

Snakker vi honing?

 

å detta med turbo?

En liten eksosbrems funker IKKE...

må nok ha 2...

 

skal bli morro å se å du får laget til...

å se om slitet er verdt strevet...

når du kunne tatt en tur, handlet motor, stappet i bilen å kjørt neste uke...:thumb

 

for det var kjøre du skulle?

 

Ikke samle deler i 1 år, for så å kanskje kjøre om ett år eller 2?

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er rimelig klar over at ALL trimming er dyrt å koster mye mer enn det smaker igrunn.. Med tanke på å bygge opp en 300hk motor kontra kjøpe en ferdigbygd.

 

Men som sagt, poenget med dette er jo å få bilen/motoren klar til september ellernoe.. Er da rimelig god tid det..? Har muligens funnet tak i en helt orginal chevy 305 som var lett overhalt. (Bytta ringer, pakninger og lager). Hvis vi tar utgangspunkt i denne motoren, monterer den i bilen, får tak i headerser, 2 * t3-turboer, samt trykktett forgasser, vil vel dette i realiteten være nok til å få litt røyk ut fra hjulbuene vel?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om du bruker to turboer så blir de i det minste laget på eksossiden.

 

Er jo A/R 0.48 turbinhus med impellerhjul på noen og 50 mm på de der.

 

Gir jo rimelig stort mottrykk på en 2,3 liter allerede på 0,5 bar og STORT mottrykk på rundt 1 bar ladetrykk.

 

Og her vil de bli plassert på hver sin sylinderrekke som har (350) 2,85liter slagvolum!

 

Og ved et turbobygge blir det også endel ektra stasj som slanger,rør,filter,intercooler osv osv...

 

Men for all del,kjempeflott om du får d til å fungere for en billig penge..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er klar over at turboene kan bli litt i minste laget, men er da lov å prøve seg fram med det man har...? :p

 

Blir dem for små, er det igrunn ikke noe problem å få tak i en turbo eller to fra en middels lastebil etc.. Har mine kontakter.. :b

 

Men uansett, er som sagt et lavbudsjettsprosjekt.. Er ikke alle som har råd til å bla opp 20k helt uten videre.. :b

 

Blir jo såklart å bygge videre på motor/bil etterhvert som penger kommer, men i begynnelsen skal det koste minimalt og ha såpass med HK at det blir delvis holdbart.. :p

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår