Gå til innhold

Sæther Racing:Omega Steinmetz. EDS 3,5 ( Sesong 2011 er planlagt )

Ranger emnet


Sæther Racing

Anbefalte innlegg

Skal nok klare det :) ikke noe haste prosjekt lengre så bare sparer penger og koser meg, bestilte akkuratt pakningsett til hele motor og hører på prisen på stempler nå. Så kjøper jeg inn Del etter Del.

 

Du får komme og koble opp sprut for meg da? :)

 

Leverer inn toppen til overhaling, Så prøver og kjøre med denne så lenge det går . eventuel finne en causcot topp,.

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Som Pilsen skriver, 26 tusen på motoren + 25 tusen på gir og clutch + 20 tusen på datasprut. Om 71 tusen så har du "grovdelene". Så vil det nok komme bittelitt kroner oppå det igjen, så får du får sette opp budsjett fremover. Koster å være kar :P

Et tips fra meg. Kjøp noe ferdig bygget noe. Delene nevnt ovenfor koster jo like mye som en bra importert Skyline eller Supra. Kan jo være at du beholder samme bil i litt mer enn to måneder også. Veit noe av sjarmen ved bil er å drive i garasjen, men er greit å ha en lekebil som faktisk går innimellom også :P Ikke bare et prosjekt som står der helt strippa.

Opel Manta B-Gt 86.mod med innslag av C20LET, TREMEC, AEROMOTIVE, SPARCO, FORGE, EARLS, RECARO, SPAX, IRMSCHER, LEUXMAL

VW Boble 1303S 1973.mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er klar over det kommer til og koste penger. Men har da ikke dårlig tid, Har satt opp en budsjett og en plan i hodet, som jeg skal prøve og fullføre til den grad det går.

 

Jeg er ikke intressert og ha en supra eller skyline i garasjen. Mye morsomere og komme på siden av en Supra med en eldre omega og skyte fart fra den:) Da klør nok sossen fra bærum seg i hodet...

 

Vokst opp i en Omega som barn, dette blir nesten som en dyr tattoering,

gir tilbake litt til Omega, som skapte så mange fine minner til meg som barn på de forsjellige bil feriene vi var på.

 

Vanskligt og forklare. Enkelt og greit, Får koste hva det vil. Så lenge det ikke går ut over helse.

 

Prøve og gjøre det meste selv. Og kommer nok og bruke mere kronasjer en listen din tilsa.

 

Motor alene kommer vel på kansje 70 lapper med sprut tenker jeg meg.

 

Så har driververk og girkasse. 100 000 forsvinner fort det ;)

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppgradering av turbo: totalt14k

 

Forsterket:

Stempler

stempel ringer ect.

råder.

bearings.

topp pakning i kobber

generelle pakninger

totalt 15k

 

Oppgradert luftkjøler: totalt: 2-3k

 

Nye innsugs rør: totalt 1k

 

Olje rør/ledninger/koblinger/kjøler

nye vifter til radiator/olje kjøler muligens

ny olje ikke minst/filter totalt6-8k?

 

Datasprut MS feks. mapping kan man jo gjøre selv. totalt 4-5k

 

Da er vi oppe i 45'000 CA... PLUSS

 

ny eksos... lyd dempere katalysator... wastegate....el. turbo trykk regulator ect.

 

Also known as: SNOWBALL EFFECT ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Prøve og gjøre det meste selv. Og kommer nok og bruke mere kronasjer en listen din tilsa.

 

 

Det er jeg fullstendig klar over, har dessverre ikke tatt vare på alle kvitteringene mine. Men selv om man gjør det selv på den billige måten, blir det mye.

Men prøver du å gjøre det på skikkelig vis, så er det bare å sette bort arbeid som du ikke er helt sikker på at du klarer selv. For det første blir det mye sikkert på veien samt at det også tar seg mye bedre ut. Tenk deg om du skulle f.eks ha sveist grenrør eller "justert" datasprutet selv? Kan fort bli dyrere enn forventet. Men virker som om du har riktige innstillingen. Blir nok bra.

Selv har jeg en bil som har stått der i 3 år nå, trass i kontinuerlig arbeid. Har brukt så lang tid at prisen på deler ikke har hatt noe å si, kun kjøpt fra øverste hylle. Men alikevel så står den der. Blir liksom aldri ferdig. Ser lyset i enden av gangen nå, så krysser fingra for sommern. Så om du har bestemt deg for å bruke lang tid, mist nå ikke motet når du er kommet halvveies. Ser altfor mange halvferdige prosjekter til salgs, og har lagt merke til at selgeren hos noen av dem het Sæther. Vær så snill og ikke la meg få rett denne gangen ;)

Opel Manta B-Gt 86.mod med innslag av C20LET, TREMEC, AEROMOTIVE, SPARCO, FORGE, EARLS, RECARO, SPAX, IRMSCHER, LEUXMAL

VW Boble 1303S 1973.mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare solgt en av mine prosjekt biler. De to andre har gått på skroten grunnet rust.

 

Setter bort bilen til kobling av Datasprut og mapping, Fått pris på protrim på jobb,datasprut og mapping, 24 tusen.

 

Var dette jeg tenkte og bruke feriepenga på.

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppgradering av turbo: totalt14k

 

Forsterket:

Stempler

stempel ringer ect.

råder.

bearings.

topp pakning i kobber

generelle pakninger

totalt 15k

 

Oppgradert luftkjøler: totalt: 2-3k

 

Nye innsugs rør: totalt 1k

 

Olje rør/ledninger/koblinger/kjøler

nye vifter til radiator/olje kjøler muligens

ny olje ikke minst/filter totalt6-8k?

 

Datasprut MS feks. mapping kan man jo gjøre selv. totalt 4-5k

 

Da er vi oppe i 45'000 CA... PLUSS

 

ny eksos... lyd dempere katalysator... wastegate....el. turbo trykk regulator ect.

 

Also known as: SNOWBALL EFFECT ! :)

 

:win Bare lista mi kunne se slik ut :hello:

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vokst opp i en Omega som barn, dette blir nesten som en dyr tattoering,

gir tilbake litt til Omega, som skapte så mange fine minner til meg som barn på de forsjellige bil feriene vi var på.

 

Kjærlighet gjør blind vettu.. :)

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår