Gå til innhold

Min Opel Manta B1 GT/E 1978 - REGGA! :D

Ranger emnet


kesol

Anbefalte innlegg

"- Hvordan får man plass til CD-spiller i Manta/Ascona? :s Setter stikksaga i den plast-veggen bak?"

 

DET lurer jeg å på!INGEN spillere som passer jo..(utenom org radio)

Å Kappe i plastikken bak der tror jeg er en dårlig ideè,da det er varmeapparatet.(tror jeg)

 

leke samurai nedi stereo hølet er lite lurt ja, den plastikken bak der er til varme apparatet...

 

angående kassett spiller så kom det orginalt fra opel en slaks kruv man hadde rundt kassett spilleren av svart plast. har en selv og disse er vel sykt vanskelig og oppdrive vil jeg tro... det er også å få kjøpt en nyere plast ramme, gikk for 600kr på omc sist den var lagt ut til salgs.. billigste blir vel å lage seg noe selv i glassfiber...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 342
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nå er eksoslekkasjen drept og bilen i grunn klar til EU (så lenge ingen planlegger å måle CO...). Henter beltespenna på Posten i morgen.

 

Så når ulyd i diff og stereo er borte, skal jeg tørre å vise meg i bilen... :)

 

Må forresten sette på et annet ratt. Det nåværende er jævla kult, men det er alt for glatt og tynt. Så skal jeg ønske meg kortstyring i bursdagsgave fra mamma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Broder, han Kim har ikkje mindre enn TO kortstyringe ligganes. Med servo! Trur vi må mase-mase-mase. ;)

 

Æ har jo fremdeles d OMP-rattet mett ligganes, om du finn ut at du vil bruke det. Litt slitent, men jævli godt å holde i. E jo tel å me gul omp-logo å sømma i det, så passe jo sånn høveli t fargen på biln.

 

Vi får tenke litt på korsn vi vil at d ska se ut rundt cd-spillern.. så tegne å skjær vi tel på ei papp-plata, å får inko tel å skjære ut nåkka brukanes ramme i plastikk eller.. å så enten lakke vi den, eller trekk nåkka skai eller nå sånt over. Eller kanskje vi skjær d ut i børsta alu? Hadde sett jævli bra ut vess du i tillegg hadde fått tak i ei girkula i børsta alu, å litt sånne smådetalja.

Får det sekkert tel å se brukanes ut. =)

John

'00 Opel Omega 2,5TDI stasjonsvogn. (Hverdagsbil)

'90 Lancia Thema i.e. Turbo 90-modell (Skjært motor, avskilta)

+ en mengde Opel på samvittigheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt på det med alu, og d trur æ utgår. Tar heller sikte på å få mest mulig svart i bilen (har ringt rundt t møveltapetserera i dag... :p). Trur du æ ska trekke dørtrekkan opp i svart når æ først har dem av, eller ska æ vente t den dagen æ har råd t å få setan i svart? Ska ha dem av og ordne ledninga og uansett stramme opp trekket litt.

 

Ki-iiim... Kortstyriiing... Selgee? :D

 

Trur æ ska ha d ratte. Universalt rattnav fra Mekonomen, va d så?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svart interiør må du gå for.. Blir rått.. :)

 

Ang kortstyringa, så er nok ikke det slikt som selges.. :p Ikke enda ihvertfall.. Ligger trykt plassert innerst underst bakerst i garasjen, så.. :b

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjenke å skjenke.. Har nok ingen planer om å kvitte meg med slikt snacks enda ihvertfall.. :p

 

Hvor/hvordan har du fått tak i kortstyring med servo?

 

 

 

 

"feil inpress ellers så skulle jeg henta dem med engang for 4,"

 

"ja du kan få dem for 4 men da må du sugen kuken en del og"

 

Episk salgstråd på OMC. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prata forresten med en fyr i dag (Frank84 på forumet), og han sa at en møbeltapetserer på Bergseng (i Harstad, for de som bosetter seg litt mer fornuftig) tok 1500,- pr. forsete. I mitt hode blir ikke det så mye over 5K for alle setene. Verdt å ha i bakhodet om det florerer med penger en dag... Ikke først på lista, men definitivt det mest fristende. :D

 

 

 

Vindusveiver (med fjær/festeanordning) kjøpes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EU-GODKJENT! :D

 

Fikk 5 1'er-feil. Prøveskilt (tidenes dusteste feil), parklys (pære mangler), skiltlys (aner ikke hvordan jeg skal fikse det) samt slitte pusserblader og varseltrekant (disse 2 er feil; trekanten lå der, pusserne var bytta 15 min tidligere). :)

 

Ellers ble ikke eksoslekkasjen heeelt tettet, men siden CO var godkjent lot de det gå. Jeg må også finne en måte å justere lyktene litt lengre ned på. Nå er de så langt ned som justeringe tillater, men de skulle helst vært litt lengre ned. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår