Gå til innhold

Min Opel Manta B1 GT/E 1978 - REGGA! :D

Ranger emnet


kesol

Anbefalte innlegg

  • Svar 342
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Lakkoden finner de fleste proffe lakksenter.Med sånn infrarødlykt-måle dingseboms:P

Eller ta kontakt med tidligere eier å håpe at du har flaks å han har lakkoden.

 

Jeg syns du skulle fått på sideskjørt,den lille spoileren + kanskje ei lita leppe under frontfangeren.

Roser er røde, fioler er blå, jeg har splittet personlighet,det har jeg å!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det så galt med de sideskjørtene?

manta%20b%2054.jpg

 

og her har du den bagasjehoppen jeg tenkte på, ikke store saken...

manta%20b%2099.jpg

 

Eg tykkjer bilen blir litt for tam uten skjørt og spoiler, så hadde det vore min bil hadde det vorte kjøpt inn først!!!

 

Men sjølvsagt, smak og behag, men senk må til!!!

Opel Vectra 4x4 Turbo

Opel Senator 2.3 Turbodiesel

x Opel Omega B 2.0 16V

Opel Ascona C 1.8GT Coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DSC00252.JPG

 

Bilen er jo fet som høg, da. Men det er litt dust med full Koni, og originale fjærer. Fjær. Fjærer... Eh?

 

DSC00253.JPG

 

DSC00254.JPG

 

Er absolutt ikke misfornøyd med interiøret! Men noen småting er det;

 

- Mangler fjæra som holder fast veiva til vinduet på førerdøra.

- Rammer rundt lås og håndtak må lakkeres sort (også håndtak utvendig).

- Glemte å legge signalkabelen gjennom hulle på enden av døra når vi rigga stereo.

- Når dørtrekkene først må av skal jeg stramme disse litt opp.

- Herregud, så vanskelig det skal være å finne passende skruer til hattehøytalerne?? Heldigvis er det en butikk i Harstad som baserer seg på å selge skruer. Skal ta bilen dit, og be dem finne rett satans skruer.

- Interiøret i bagasjerommet... Mangler? Må i alle fall få på plass en bunnplate som forsterkeren kan skrus fast i. Når det kommer lås på skal vi også bygge en pen, firkantig form av sort-trukket finér, med diode-lys. Og helst knapp som åpner fra coupéen.

- Hvordan får man plass til CD-spiller i Manta/Ascona? :s Setter stikksaga i den plast-veggen bak? :D

 

Ellers, fremtidsplaner i prioritert rekkefølge (utover EU og skilt, da :p);

 

- Soting

- Proff innvendig rens og polering

- Eibach 35 mm senk (helst så fort at jeg slipper å plage onkelen min med firhjulskontroll to ganger :p)

- 2.4 OHC med doble forgassere og varmeisolering av grenrøret... :D John, om nåværende motor viser seg å fungere bra... Er det ikke like greit å modde litt på den 2.4'en om den kommmer til gards...?

- Flere dekk! Egentlig vil jeg ha Enkei med T1R, BBS'en med R888 (gateslicks :D), et sett flashy 17" med lavprofil av billig slag, noe halvtøft oldschool med skikkelige grusdekk, og vinterdekk. Men jeg innser at dette blir litt i overkant dyrt. :D Ender nok med ett sett sommer og ett sett vinter.

 

Og lurer på om vi bare skal fylle sagmugg på bakakslingen, for å få den til å holde kjeft. I alle fall om vi får kjøpt det naboen har stående, så kan vi bytte til det når nåværende ryker. Med mindre man må ha av bakakslingen for å fylle sagmugg, da... Da kan like godt Børge se på den. Kjenner bare ikke at jeg har tid eller ork til å demontere hele bakstellet, det må da ta tid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"- Hvordan får man plass til CD-spiller i Manta/Ascona? :s Setter stikksaga i den plast-veggen bak?"

 

DET lurer jeg å på!INGEN spillere som passer jo..(utenom org radio)

Å Kappe i plastikken bak der tror jeg er en dårlig ideè,da det er varmeapparatet.(tror jeg)

 

Men hvorfor skal du bare ha 35mm senk?

Hvis du har koni (som jeg går ut ifra er kortere) så kan du jo bestille deg 60mm,eller i det minste 40mm.

 

Ta bilder av bagasjerommet da?

 

Men pen bil,å pent interiør:)

Roser er røde, fioler er blå, jeg har splittet personlighet,det har jeg å!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår