Gå til innhold

Min Opel Manta B1 GT/E 1978 - REGGA! :D

Ranger emnet


kesol

Anbefalte innlegg

  • Svar 342
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

Hvite blinklysglass og fete felger på:

 

GetAttachment.jpg

 

SYNS DET BLE BRA JEG! :D Skitten bil og fæl bulk i døra, men...

 

Og på første tur med nye sommerdekk begynte en ventil å lekke, og dekket ble kjørt i stykker. Faen.

 

Nye vinterdekk; General Altimax Arctic 175/70R13. Gode dekk, i følge diverse rangeringer og tilbakemeldinger på nett. Gislaved Norfrost 3 i ny drakt.

 

Bildet blir forresten en liten tribute til broderens Cossi-killer. :p

 

 

 

 

Ellers er jeg jævla fornøyd med bilen! Er jo diverse småting å rydde opp i, men ikke noe jeg gidder å nevne her. Mest graverende er selvsagt døra, som fikses på garasjemekk-måte i første omgang (fikk kompispris på 6000,- for å få det gjort hos oppretter).

 

Spredere ligger klar på stuebordet. :)

 

Pris på omtrekking til lær (og oppstopping av setene) er hentet inn... :D Ikke fortell det til mamma. :(

 

Pris på Superflex-foringer er hentet inn, og dette satser jeg egentlig på å få gjort før jeg flytter.

 

Vi skal leie bukk noen timer senere og stramme klutsjwire, fikse eksoslekkasje skikkelig (vurderer å sveise driten sammen nå, er LEI!) og etterstramme det man ellers måtte finne. :)

 

Er elgjakt nå, så skjer ikke så veldig mye for øyeblikket. Har hentet rattnav til det meget fete OMP-rattet i dag (bilder kommer), samt flere interiørplugger.

 

Har dere det bra? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Nå gir jeg opp å selge.

 

Ikke så mye nytt, i grunn... Lekker vann inn i bagasjerommet, så kan jo ikke ha noe forsterker der. Null stereo = helvette på jord.

 

Noe sa stopp i bakstellet i går. Skal se på det på torsdag, så skal broren min få sveise sperre. Er jo bare reservebakstell. Vi har nå tilgang på bukk, så det er jo relativt skøy!

 

Trenger en o-ring til en av dysene, går bare på tre sylindere (det morsomme er jo at jeg har vært skikkelig fornøyd med hvor godt den har gått, så gleder meg til å få fiksa den dyse-tetteringen).

 

Vinterdekk på, General Altimax Arctic 175/70R13. Gullfarga hjulmutre og sølvfarga ventilhetter, skal få på de røde rally-skvettlappene. :D Også kjøpt et sett penere felger, noe BBS-greier, 13x6 med nesten ubrukte Hakka 1 185/80R13 (om jeg ikke husker feil). Krever lengre hjulbolter, ET13, men blir gromt som faen. :)

 

Ellers er det lite... Fikk tips om å stroke motoren opp til 2.4, bruke råder, veiv og sylinder/stempel fra 2.4 i blokka mi. Og kjøpe en kvasskam når man først er inni der og skrur.

 

Skal prøve å få rettet bulken før jeg flytter 3. januar. Bagasjerommet MÅ limes tett. Skulle hatt en låsesylinder og nøkkel i samme slengen.

 

Kjenner at jeg begynner å tenke på å bruke masse penger på bil igjen. Usunne greier... :p

 

Flytter for øvrig til Grimstad, bra OMC-miljø der virker det som. Hyggelige folk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hepphepp! Fant originale vognkortet, bilen er jo for faen originalt en GT/E, ikke noe 1900S som jeg har blitt fortalt.

 

Mulig den må bygges tilbake til kromfangere og originale lykter senere en gang. Men ikke nå.

 

Har utrolig lyst å gjøre alvor om å trekke om setene, og kjøpe brukte sorte dørtrekk (GSI-greiene jeg har nå er lørvete).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seter levert til møbeltapetserer... :D Ikke kalr før godt ut i januar.

 

Innen da skal jeg ha revet av taktrekket og lagt rustkiller i tak og på gulv. Så også at det kommer fukt opp i skruhullene til understellet på forsetene, så jeg må lage til noen gummipakninger der.

 

Nye lager til GSI-bakstellet kommer på 5000,-! Fristende å bestille nytt taktrekk for 1800,- når jeg først er i gang, må se det an - må uansett ha dørsider aller først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seter levert til møbeltapetserer... :D Ikke kalr før godt ut i januar.

 

Innen da skal jeg ha revet av taktrekket og lagt rustkiller i tak og på gulv. Så også at det kommer fukt opp i skruhullene til understellet på forsetene, så jeg må lage til noen gummipakninger der.

 

Nye lager til GSI-bakstellet kommer på 5000,-! Fristende å bestille nytt taktrekk for 1800,- når jeg først er i gang, må se det an - må uansett ha dørsider aller først.

 

Hvem er det som selger taktrekk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår