Gå til innhold

Tips og Triks til Audi 80 B3

Ranger emnet


Reedline

Anbefalte innlegg

Fin bil da og et godt eksempel på at en ikke må bytte rubbel og bit for å få B4 look på bilen. Er det forresten full ABT pakke på bilen, for det er vel ABT front iallefall?

 

hva er abt pakke?har ikke peiling,bilen er en 91 audi 80q,2.0 16v,10 års jubileumsmodel(for quattro)

 

her er det noen flere bilder(om dere kan se dem da?)

http://www.vwaudi-club.no/?s=car&car=4301

98 vw golf 4 gti

 

Member of VW Audi Club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fin bil du tenker å ordne.

Her er ett bilde fra min gamle som kanskje inspirerer deg...

audi.jpg

Modda framfanger medstøpt rs-underdel, rieger sideskjørt, evo spoiler, Tsw venom felger, pluss noen klistremerker.

senkesett 40/40

Trenger ikke så mye for å få en fin bil.

Seat Leon 1.9 TDI PD

Chevrolet Tahoe SC x

VW Corrado G60 x

Audi 80 x

Jetta GTI x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva er abt pakke?har ikke peiling,bilen er en 91 audi 80q,2.0 16v,10 års jubileumsmodel(for quattro)

 

her er det noen flere bilder(om dere kan se dem da?)

http://www.vwaudi-club.no/?s=car&car=4301

 

Jeg tenkte på stylinga fra ABT, men ser jo at det ikke er den nå. ABT stylinga er litt mer kurvet i fronten om jeg ikke tar heeelt feil. Dette er vel originalutseende iom det er jubileumsutgaven. Fin bil iallefall!

Ford Mondeo Ghia MK3

Grand Voyager 3.3 LE

x Audi A8 2.8E quattro x Audi S4 2.2T sedan x Audi coupe 2.3E x Audi 80 1.8S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

viss noen ha noe deler å selge så vil jeg gjærne kjøpe:

90 hovedlys

90 frontfanger/cupe

Grill

Felger 4-108

 

 

 

For å unngå at du får en frontfanger du ikke vil ha, så kan jeg jo nevne at 90 og coupe fanger IKKE er samme fanger. Du har 3 forskjellige modeller av typ89/B3 chassiet, nemlig 80, 90 og coupe. 80 er den vanligste modellen ( kun sedan ), 90 som kun ble levert med rekkefemmer motor ( også kun sedan ) og til sist, Coupe. Mange blander disse og kaller coupe`ene både audi 90, 90 coupe eller bare coupe. Sistnevnte er det riktige, altså KUN coupe.

 

For å gjøre det enda enklere slenger jeg ved noen bilder ;)

 

80 har en fanger som dette ( samme som på din )

250px-Audi_80_darkred_vr.jpg

 

 

90 ser slik ut ( nesten alltid med chrome list på fangeren, men det finnes noen få modeller uten også, som denne ). Denne er lik 80 fangeren, men siden 90 har hovedlykter uten blinklys, er det utsparing til blink- og tåkelys i fangeren

6t.png

 

 

Til slutt har du Coupe.. Denne bygger mer "ut" i nedkant, og gir bilen et litt nyere preg.

audi_coupe_89.jpg

 

En annen variant du sikkert har sett, er V6/S2 fangeren.

1.jpg

 

 

Håper det var til litt hjelp. Og husk : fangerene til coupe er tilpasset B4 skjermer, du ser det tydelig på siste bildet av S2/V6 fangeren. Se overgangen mellom fanger-skjerm, så ser du hva jeg mener.

Ford Mondeo Ghia MK3

Grand Voyager 3.3 LE

x Audi A8 2.8E quattro x Audi S4 2.2T sedan x Audi coupe 2.3E x Audi 80 1.8S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at audi 80 iallefall passer med brock b1 felger ja.. Så tror nok jeg går for et sett med B1 felger når pengboka sier det er ok.. Om noen har liggende så gjerne PM meg om de ikke ser helt for jævlige ut.. ;)

Audi Uten Quattro er som bil uten dekk!

Chevy Van

BMW 316i(320) 90

x BMW 325 88

x Audi 80 Quattro 87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen variant du sikkert har sett, er V6/S2

fangeren.

 

Bare for å ikke ha noen misforståelser, dette er en frontfanger som kun kom på S2 og 80 Competition.

 

V6 kunne man ikke få i B3, men kom etter faceliften i B4.

Audi 80 V6 (2,6/2,8) kom med den vanlige B4-fronten, men med innebygd tåkelys og blinklys i frontfanger pga denne kom kun med hele lykter, og ikke to-delt slik som på andre B4er.

 

Standard B4:

8969_1.jpg

 

B4 V6:

9767.jpg

-99 Audi A4 1,8 TS Quattro

-92 Audi 80 2,3E quattro

-94 Audi 80 ABT Sedan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil dette bety at jeg har en b4? (har en 2.8E v6) i vognkortet står det at det er en typ 89. Trodde typ 89 var b3?

 

Ja, hvis du har V6 så har du B4.

I min 2,3EQ R5 står det også at det er en typ89, men har B4, folka har tydlighvis surret noe fælt når de skreiv dette inn i vognkortet.

Jeg har foresten 92modell, dette var jo bytteåret mellom B3 og B4, så er vell derfor det er blitt feil tenker jeg.

Hva er årsmodellen din?

-99 Audi A4 1,8 TS Quattro

-92 Audi 80 2,3E quattro

-94 Audi 80 ABT Sedan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

My bad HusebyRS, du har selvsagt helt rett ang V6 fronten.. Men, hvis ikke jeg husker helt feil ble iallefall noen cabriolet`er levert med S2 front også, men nøyaktig kriterie for motor alternativ etc husker jeg ikke. For enkelhets skyld kan man jo bare kalle det S2 front, som de fleste likevel gjør ;)

 

 

Reeline: Da trenger du bare 90 lyker, fanger og evnt grill ja. Hvis det er den rutete grillen du er ute etter, er det grillen som sitter på modellene med 20V motor.

Ford Mondeo Ghia MK3

Grand Voyager 3.3 LE

x Audi A8 2.8E quattro x Audi S4 2.2T sedan x Audi coupe 2.3E x Audi 80 1.8S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Bare lurte på noen få ting her nå.

er det ikke bare bærebrua som må byttes for å få hjulet til å passe inne i b4 skjermen? bytte fjerbein skulle vel ikke ha noe å si. det andre jeg lurer på er om dere har tenkt på bakskjermene? bakskjermene på b4 er mye bredere enn på b3, å det blir vel rart å sette b4 bakfanger på en b3? også det med den nederste lista på sidene, om du tar bort den blir det jo ei stor glipe fra døra til sideskjørtet pluss en masse hull. hvordan får du det penest mulig?

Åååå, det var seks HØØØYRE ja!

 

Audi 90 Quattro 20v Prosjekt

Volvo 240 GL Bilcross

Hanomag Henschel F25 Russebil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår