Gå til innhold

HusebyRS

Bruker
  • Innholdsteller

    724
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om HusebyRS

  • Bursdag 03/07/1990

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    80 quattro
  • Biltype (eks Audi)
    Audi
  • Årsmodell (eks 1995)
    1992
  • Yrke eller sivil status
    Student/deltid/lærling
  • Motor (eks 1.6)
    2,3E 10v
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Rs4 felger, H&R, 034 shortshift, Rs2-ratt, V6-front, S2-lykter, xenonmatch rundt om + div detaljer
  • Fylke
    Buskerud

Contact Methods

  • Bosted
    Drammen

HusebyRS's Achievements

  1. For å starte med det viktigste, en 2,7 BiTurbo S4 er IKKE en fornuftig pendlerbil:p Bruker mye bensin, og det er fristenede å bruke enda mer. Gode motorer men dyrt og innviklet hvis noe skulle skje. Her prater vi motor/gir ut hvis fks turboene går/lekkasje. Ikke noen bil man starter å skru på uten en del erfaring og generell KnowHow. Jeg ville styrt unna de første S4ene og heller kjøpt faceliften da disse har veldig mange forbedringer og her er de fleste barnesykdommene tatt. (Fks hadde noen av de tidligste modellene problemer med turboras som følge av dårlige innsugsmanifoiler). Vil du ha en B5-karrosseri som pendler bil, kjøp 1,9TDI quattro;)
  2. Så lenge du har E-gas så skal det gå fint ved å bytte hendelen og montere disse kablene. Har du gasswire er det styrt med vakum og litt mer komplisert.
  3. SLapp du å løsne traversen?
  4. Denne koblingen skal vries av mens pæra fortsatt sitter i lampa. Men nå som du har alt ute så er det bare å vri den slik slik at låsepinnene på pæra (se på den nye) treffer hullene i koblingen. Da er det bare å dra den rett av. Men kan nesten se ut som den sitter litt skjevt på din? kanskje den har kjørt seg litt fast... Hvis du ikke klarer for hånd, prøvd å hold pærefoten igjen med en vannpumpetang og vri koblingen av, se om det løsner seg:)
  5. Er vel D2R-pære du har. Xenonpærer er dyre, og er surt hvis man klarer å ødelegge dem (miste i bakken etc). Men du kan fint gjøre dette selv så lenge du er forsiktig. På A4ene tar du bare av luftføringen til luftfilteret så du kommer til lykten lettere. Dekselet bak på lykten vipper du av og vrir av tenneren (den firkantende boksen som sitter bak på pæren) Før du tar ut pæren, merk deg i hvilken posisjon den sitter, dette er veldig viktig for å få et korrekt lysbilde. Hvis du ser nøye på pæren er det en liten utsparing som skal treffe i en liten pinne der pæren festes til reflektorsokkelen. Kan være en ide å ta ut en lampe for å få et bedre oversikt over hvordan ting sitter etc, men da må du sørge for at lysbildet blir i vater i forhold til den andre siden;) IKKE begynn å skru på høydejusteringen til lampa, da det kommer i ustemmelse med den automatisk høydejusteringen. (dette må nullstilles på verksted/vagcom for å bli korrekt)
  6. Det står nok OEL, som over så betyr det at det er på tide med oljeskift. Kommer det opp INS så er det på tide med inspeksjonservice. Men har du, som mange andre, tatt servicene selv utenom verksted så følger du helt sikkert en egen oljeskift/serviceintervall og kan se bort i fra disse. Bare å nullstille serviceindikatoren. Følg dette: http://forums.fourtitude.com/zerothread?id=3086657
  7. Utrolig morsomt spill!:D Den lille Fiat 500 Abarthen blir ganske så sinna og kjøre når man kjører på med et par oppgraderinger:) Go-Kart! Men et spørsmål, gjør egentlig disse driftepoengene man får iløpet av et løp noe nytte for seg? Eller er det bare for morro skyld?
  8. Da har jeg fått spilt dette i en liten time nå, utrolig morsomt:) Men må desverre på jobb, så får fortsette i natt.. En ting jeg lurer på, ingen som har en liste over hva slags biler man blir gitt ved å nå de forskjellige level`ene? Level 2. Abarth 500, level 3 Alfa brera, level 4 Scirroco GT osv ? Lyst på Audi S4 biturbo, men vet ikke om den kommer som en "gave" eller jeg må kjøpe den selv...?
  9. Ikke glem 2,0 S = ABT 2,6E = ABC 2,8E = AAH 2,2T 315hk (rs2) = ADU 2,0 16v (competition) = ACE
  10. Det er vanlig at det samler seg litt forskjellige saker og ting inne ved gasspjeldene når bilen har gått litt;) Oljeåndinga som går rett inn i innsugsbelgen gjør nok ikke akkuratt saken noe bedre. Når man har sjangsen, renser man det med forgasserrens:)
  11. Audi 90 20v har firebolt som deg og er egentlig de samme skivene som sitter på S2 bare at S2 har fembolt. Ett fett om du får tak i kallipper/skiver ifra Audi 90 20 eller Audi b4 2,8, alt passer rett på. Anbefaler også bytte til en litt større bremsesylinder (ifra overnevnte biler) da dette også hjelper svært mye:)
  12. Nå står orderen min som "sendt". Da er det bare å følge med på postkassa:)
  13. Mhh, på min status på CDON står det "Delvis levert"..
  14. Har bestilt på CDON for lenge siden, men får ikke opp noe status noe sted? Er inne på min ordrehisorie og inne på den nevnte orderen, og her står det kun Artikkelnummer, Tittel, Antall og Pris ..
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår