Gå til innhold

Kimmis

Bruker
  • Innholdsteller

    41
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Kimmis

  • Bursdag 08/25/1988

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    A4
  • Biltype (eks Audi)
    Audi
  • Årsmodell (eks 1995)
    1995
  • Motor (eks 1.6)
    1.x

Contact Methods

  • Bosted
    Hamar

Kimmis's Achievements

  1. Jeg kan ikke hjelpe deg :/ Men jeg bare lurer: hva er "ekorn"-lyd ? :P
  2. Sak #1 kan vel bli "henlagt etter bevisets stilling". Hvis du har en bortforklaring på hvordan UP-bilen så mopeden din i full aksjon, og etterpå stå låst og uten nøkkel, mens nøklene hele tiden var i din forvaring. Så jaaah, det skjer vel ikke.. Men Sak #2, hva er det du er tiltalt for ? Ulovlig trim? kjøringa? Kjøringa var vel på privat eiendom? Sålenge det ikke var i "skog og utmark" så ser jeg ikke helt problemet. Om det er trim'en så har vel ikke kompiser så mye skyld i det uansett ? Syns uansett det er bedre at Én person tar det på vandelen enn at hele kompisgjengen skal få smekk.
  3. Hatt noen lignende lakk overraskelser selv.. Det jeg den gang da fikk vite via forbrukerombudet og litt tråling i lovboka; er at du har normal reklamasjonsrett på lakk/reperasjons arbeid utført under forrige eier(e). Gitt at sparkel jobben er utført på verksted, noe den neppe er. Og da med kvittering som du må få fra forrige eier, noe han neppe har... (Hvis firmaet som utførte arbeidet er konkurs frafaller alle plikter/rettigheter.... Som var saken i mitt tilfelle........) Ved kjøp i butikk så har selger rett til å prøve å rette feilen 2(eller 3?) ganger før du kan kreve heving av kjøpet. Men ved privat salg så har ikke selger noen "rett" til å prøve å rette feilen, ei heller noen plikt til å rette feilen. Heving av kjøpet er letteste løsning. Og det skulle jo i og for seg være bankers da: "Selger har ikke unnlatt å opplyse om skjulte feil/mangler? Ja/Nei" står på salgskontrakten din. Og en halveishalveis sparkel jobb må jo sies å være en skjult feil/mangel. Men pengene du alt har brukt på verksted er jo da borte..
  4. Jeg fant! http://www.audiworld.com/tech/ext38.shtml om noen andre skulle trenge.
  5. drar opp igjen den her HæHæ! Skal på eu-godkjenning senere i dag, og da kan jeg ikke ha hvite blinkers bak! Noen som vet hvilke ledninger som er hva ? Sånn at jeg får bytta om slik alex nevner.
  6. Noen i Hamar området som har mulighet/tid/sted til å montere justerbar senk på en '95 litt nærmere sommern? Øl, penger eller gratis pølser i bytte. Er ikke så dreven på slikt, men har fått nok av 40/40 stuket. 97113149
  7. Som topic sier, er på utkikk etter Svarte felger, 16", 17" eller 18", 5x112 med vinterdekk på. Skal sitte på en A4 B5, så ålreit at bredda passer deretter. De gamle vinterdekka har gått sin siste seong, har ikke økonomi til å kjøpe nytt i.o.m. jeg er student, og å kjøpe ny gummi på de gamle triste 15"'ene er ikke fristende. Merke, tilstand o.l. på felgene er ikke alt for viktig. Men dekkene må vare ut sesongen i det minste.
  8. 1) Turn on radio and the radio display shows "SAFE", thus the problem. 2) Press the P.Scan and RBDS buttons simultaneously (at the same time) and hold until "1000" is displayed. Release the buttons but Do NOT press buttons again as the radio will think the "1000" is the code. 3) Use Preset buttons 1 through 4 to enter the four-digit code number from your radio card that you got when you bought the car. Preset button 1 corresponds to the first digit, preset button 2 corresponds to the second digit, and so on and so on. 4) Once the code shown on the display is correct you must press the P.Scan and RBDS buttons simultaneously and hold until the word "SAFE" appears in the display again. Once the word "SAFE" appears you can release the buttons. 4) The radio should unlock and be available shortly afterwards. 5) If an incorrect code is entered, the word "SAFE" appears, first flashing and then continuously. You can repeat the above steps to unlock the radio once more, the number of attempts will be shown in the display. If an incorrect code is entered again, you radio will be locked for about one hour. After one hour - the radio must stay on and the key must remain in the ignition lock - if the display goes out, the you can repeat the above procedure to unlock again. The cycle - two attempts, one hour lock-up - still applies. 6) If you lose your radio code, contact your Audi dealer as you are SOL. http://www.ibiblio.org/tkan/audi/radios/symphony.html
  9. Smudismud altså! Er det 215/40-18 Ultrac Sessenta dekk du triller på? Har du bredda litt foran forresten ?
  10. Det er startsperra som gjør det på min ihvertfall. Leste noe inne på forumet her om at man kan lodde tenninga for å koble den ut e.l. Hadde jeg bare funnet det igjen... Edit: Takkt il al3x http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=15397&page=2
  11. Prøvde å søke men fant ikke noe. Vet jeg leste noe om et i en tråd her men. Hvordan får jeg av de originale side blinkersene? Ta av plastikken i hjulbua og klipse av blinkersen fra innsia? På passasjersiden så er det noe mellom hjulbua og blinklyset på baksiden av skjermen, så der blir det vel heller vanskelig? Eller er det noen andre fikse måter å gjøre det på?
  12. Fikk grøftelysa for en uke siden, men har venta på pærer fra proffvarsling.no (rhconsulting linken ovafor) i 2, TO, uker nå. Monterte ebay grøftelysa i dag/natt men dem blir jo så vildt varme ! Glasset lykta, og plastikken på baksia ble så varm at det ikke går ann å ta på dem. Etter bare ett minutt. Usikker på om jeg vil kjøre me faenskapet. Har forøvrig hatt grøftelys på samma strømmen uten problem før. Noen som kan si meg om dem tåler det og er sånn, eller om jeg må sjekke strøm ledningen? Er ingen trikker så har 0 peiling spenning.
  13. Pumpe jern til neste oljeskift da
  14. Noen som har noen triks i ludo på hvordan jeg får ut olje filteret? Ikke nok med at det sitter idiotisk til, men det sitter helt Bom fast. Har ikke sjangs i havet med hånda. Prøvde med sånn kjetting bits til å snurre rundt. Men da var jeg bare driit redd for å ødelegge det, for så å sitte der med ett oljefilter ødelagt oljefilter, som jeg i tillegg ikke får av >.> Det er ikke no idiotsikring i form av skrue som jeg må løsne først?
  15. Ser bra ut og går faktisk ann å kjøre med tåkelysa på og. Til forskjell fra pre-facelift lyktene som blenda alle herifra til Sverige.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår