Jump to content
Bilforumet.no

sinnsyk

Bruker
  • Content Count

    120
  • Joined

  • Last visited

About sinnsyk

  • Rank
    Registrert bruker
  • Birthday 12/25/1989

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    Passat
  • Biltype (eks Audi)
    VW
  • Årsmodell (eks 1995)
    1999
  • Motor (eks 1.6)
    1.8 20v
  • Fylke
    Nordland

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Lofoten

Contact Methods

  • Bosted
    Lofoten
  1. Hei Legger ut bilen for og sjekke om noen kan være interessert i å bytte den mot en grei firhjulstrekker. Nettopp EU-godkjent. Mye nytt i år. Clutch, forstilling, bakstillingsforinger, tennplugger, dekk, osv.. Lang liste, komplett liste kan legges frem ved interesse. Serivcehefte er utrolig lang. Tykk pærm med kvitteringer. Eid av eldre mann fra den var ny til 2010. Alufelger sommer og vinter. Følger med takstativ. Liten skade på høyre bakdør, slitasje i førersete. Ny frontrute er bestilt. God bil, vil ikke kvitte meg med denne men vi trenger 4x4 da vi drar mye tilhenger på vinterstid over fjellet. RegNr: BP30408 KM.stand: 280.000 Prisantydning: ??? KJØRETØYDATA Kjøretøy: VOLKSWAGEN PASSAT 3B Førstegangsreg: 1998 08 04 Karosseri: Personbil Karosseritype: LUKKET MED 4 SIDEDØRER OG BAKLUKE. Kjøretøygruppe: PB Farge: GRØNN Siste PKK: 20120808 Neste PKK: 20140831 MOTORDATA Drivstoff: Bensin Motorkode: ADR Slagvolum: 1781 Effekt: 125hk KRAFTOVERFØRING Fremdrift: Antall aksler: 2 Antall aksler med drift: 1 Girkasse: MANUELL MÅL OG VEKTER Egenvekt: 1320 Totalvekt: 1870 Maks aksellast foran: 990 Maks aksellast bak: 1030 Lengde: 467 Bredde: 174 Sporvide foran: 1495 Sporvide bak: 1499 DEKKDIMENSJONER Dekk foran: 195/65 R 15 Hastighetsindeks foran: H Lastindeks foran: 85 Dekk bak: 195/65 R 15 Hastighetsindeks bak: Lastindeks bak: 85 FELGDIMENSJONER Felg foran: 6J Felg bak: 6J Innpress foran: 45 Innpress bak: 45 TILHENGERLAST Tilhengervekt m/ brems: 1300 Tilhengervekt u/ brems: 650 Vogntogvekt: 3170
  2. Kan ikke svare nøyaktig for akkurat det da jeg gjorde mye annet samtidig. På autodata står det at det tar 6 timer. Og det var det verkstedene som jeg undersøkte med i forkant sa også. Jeg brukte vell antagelig 10 timer, men så skiftet jeg endel andre ting når jeg først hadde bilen oppe. Men det er rart med det, ting tar tid. Boltene øverst på svinghjulshuset tar noe tid, samme med fastrusta eksosanlegg, AC-kompressor og startmotor. Plagdes noe med girkassefestene. Jeg blir utrolig imponert vis dette lar seg gjøre på 3-4 timer. Men det er klart vis man kjører på med muttertrekker over alt og har noe custom verktøy for denne jobben er det klart det går fortere. Men 50% raskere en verkstedmanualen sier høres optimistisk ut. Har skrudd en mye bil, med en del erfaring, og verkstedmanualer er nøye beregnet. Men versågod, jeg skal ikke nekte noen og skifte clutch på 3 timer. Lykke til.
  3. Dette er et godt trix som blir brukt p� verksteder overalt. Fungerer bare vis stempelringene henger i koks/avleiringer. Fungerer jo selvsagt ikke om ringene er skadet/"brent"/deformert. Men da er det nok skader i sylinderveggene ogs�. Jeg har h�rt et annet trix ogs� men det h�res s�pass "kj�rringr�d" ut at jeg har aldri vurdert og pr�ve det. Men har noen bilmekaniker venner p� m�ller som sier at di bruker dette p� biler som er inne p� verkstedet d�r. Di skrur av LMM og r�r slik at du kan se rett inn i gass-spjeldet, forutsatt at dette er en sugemotor. S� har di en spraykanne med Farris (vann med kulsyre) s� lar di motoren g� med litt gass (vis ikke vil motoren d� ut) og sprayer lett (usikker p� i hvor stor grad) inn i gass-spjelde. Da skal koks sl�'es l�s fra ventiler og stempelringer pga den �kende kompresjonen. Jeg synes dette h�res s�pass usikkert ut at jeg har ikke pr�vd det selv og kan dermed heller ikke akkurat kan anbefale det.
  4. Til opplysning tar det overhode ikke 3-4 timer. Jeg har akkurat gjort den jobben.
  5. Hadde samme problemet på min Audi 90 Coupe Quattro. Da var det falskluft, en liten vacumslange som var hoppet av. Prøv med startgass om du har og spray litt her å dær og se om motoren øker turtallet. Fikk kunn start på 90'en når den var kald, så kranglet den når den ble varm. Dette er den første og billigste feilsøkingen jeg ville gjort, ellimineringsmetoden blir fort dyr etterhvert som du skifter deler som ikke er årsaken til feilen
  6. Dette er ikke vanskelig. Du varmer den for lite. Har gjort dette selv flere ganger. Du må varme det rødglødene, så dorr og slegge. Du klarer ikke med vanslig blåselampe og varme denne nok. Jeg måtte frem med Acetylen/oksygen settet med den store dysa på jobben for og få dette rødglødene, da var det 2 kakk med storhammern så var bolten ute. Jeg holdte også på med en liten blåselampe(skibrenner som noen kaller det) og raserte den bolten med all bankingen, så ringte jeg en kammerat som jobber på møller og etter 10 minutter var bolten ute. Kan fort bli noe røykutvikling når man gjør det da disse gummibelgene på bærearmene smelter bort av den ekstreme varmen
  7. Dette skjer av og til hos meg. Hva er beste trikset. Jeg skal skru løst og se, nok og skru av plastdekslet under rattstammen så kommer man til? Vis det er ukontakt så kan man lodde disse ledningen fast, er det det som er?
  8. sinnsyk

    Startsperre

    Hjertelig takk Quattro73
  9. sinnsyk

    Startsperre

    Jeg har hatt samme problemet ved to anledninger. Hvordan kommer man til disse ledningene på tenningslåsen, er det bare og sku av dekslene under rattstammen?
  10. Jeg gjorde som du sa, bestilte forsterket på ebay til 1800. Vet ikke om det er bra men det så veldig bra ut ! Skiftet forstilligen på 2 kvelder. Vil tro at det holder noen km :)
  11. Det kan være det som er problemet, jeg ville vertfall sjekket det. Vis motoren går ujevnt på tomgang ville jeg prøvd å dra pluggen til LMM'n, vis turtallet stabiliserer seg da er det den som er gåen. Fås billig på norskbildelesenter.no til ca 900,-.
  12. Jeg anbefaler alle med slik motor og sjekke dette! Jeg skulle skru av gass spjeldet for og gjøre rent og sjekke hvordan tilstanden var. Da jeg begynte og løsne diverse slanger oppdaget jeg at det var 1 slange under gass spjeldet som var totalt oppmorknet (se bilder) samt at en annen slange som går ned til veivhus ventilasjonen er knekt i en plast-albu. Noen som har tegninger over slangene på ADR motoren? TUSEN TAKK TIL DEN SOM KOMMER MED TEGNINGER!
  13. 99 Passat stv. ADR 1.8 20v. Motorproblem (274.000km) Byttet luftfilter, lmm og plugger for noen måneder siden. Har akkurat skiftet bensinfilter. Bilen har vært problemfri helt siden jeg kjøpte den med unntak av det overnevnte. Har nå fått en periodisk feil. Når jeg ligger med jevn gass og kjører så kan bilen pluttselig "kutte" i et halvt sekund, går lenge til neste gang det skjer. Ellers er alt normalt. Hva kan det være? - Hva er symtomene på defekt lambda sonde? - Kan det være bensinpumpa som begynner og ta kveld? - Hørt folk ha feilkoder på gass-spjeldet på disse ADR motorene. kan det være noe der?
  14. Hvilken motor har du? Du kan jo sjekke pluggene for morroskyld.
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.