Gå til innhold

LeeCoo

Bruker
  • Innholdsteller

    37
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om LeeCoo

  • Bursdag 02/21/1990

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    F250 XLT Superduty
  • Biltype (eks Audi)
    Ford
  • Årsmodell (eks 1995)
    2001
  • Yrke eller sivil status
    Roughneck
  • Motor (eks 1.6)
    7.3 diesel

Contact Methods

  • Bosted
    Ålgård

LeeCoo's Achievements

  1. Hehe, ikke mye billig. Har ikke ringt på forsikringspris ennå, men jeg burde vel få ræva i gir :)
  2. Kjempebra innlegg. Mye lurt jeg ikke har tenkt over der :) Takker så mye :)
  3. Kjenner et par tre stykker som eier/har hatt Audi S4, vel og merke med den berømte rekke 5'eren.. Men kan jo høre om de har lyst å være med om det blir aktuelt. Takker for svar :)
  4. Takker for svar :) Må få solgt den jeg har nå først. Etterpå så får jeg se hva jeg finner. Er vel kanskje en god idè å få bilen på NAF kontroll før et eventuelt kjøp. Tenkte en S4 i prisklassen 200-230k. Kommer til å styre unna de trimmede. Hvis det er noe annet jeg burde vite, så er det bare å skrive :)
  5. Hei, takker for svar :) Jeg formulerte meg kanskje litt dårlig. Kan vel heller si jeg vil ha en _mer_ fornuftig pendlerbil enn min nåværende bil. Rett i underkant av 2 liter på den jeg har nå. Så et forbruk på 1-1,5 på mila er noe jeg kan leve med :) . Vil bare ha en bil som fungerer daglig, og i tillegg kan være litt kjekk å kjøre. 4x4 er en veldig fordel, da jeg kjører mye på ubrøytede veier om vinteren. Noe av grunnen til jeg vil kvitte meg med den jeg har nå er jo pga det er mye som ikke fungerer og gjør at bilen ikke er kjørbar. Sånt vil jeg helst ikke ha. Skal ikke skryte på meg noe å si jeg er en mekaniker, men jeg kan mer enn å skifte oljefilter og olje. Kjenner mange som har god peiling i tillegg ;) Når du sier "de første S4ene.." mener du da 92-93modell og den årgang? eller mener du de første s4ene med 2.7 biturbo ? Har 98modellen problemer med innsugsmanifolden? Så hvis en S4 biturbo er kjørt 130k km, så kan det være sannsynlig med turboras?
  6. Hei Tenker på å få meg en mer fornuftig pendler bil enn den jeg eier nå. Har kikket litt på en 98/99mod Audi S4 2.7 Biturbo Avant. Er dette noe å ha på? Mye problemer? Kjente svakheter o.l ? Forbruk? Forsikringspris osv? Regner med de har noen år igjen uten store problemer hvis jeg hadde kjøpt en som har rullet rundt 120-130k km. Vil bare ha en bil som er god å kjøre, har 4x4, og som fungerer daglig. Servicer o.l kan jeg fint ta selv. Det er selvfølgelig et pluss at den faktisk beveger seg litt ,selv om jeg ikke forventer for mye. Trimming er ikke aktuelt i begynnelsen iallfall. Såe, spy ut det dere vet om disse bilene, spesielt motoren. :) Mvh Mathias Hovland
  7. Batteriene er flyttet for å få bedre plass i motorrom, da dette ble gjort ble det brukt skikkelige kabler, så jeg fikk beskjed av forrige eier at jeg trengte ikke bekymre meg om dette.
  8. Jaja, når er anlegget montert. Sto i manualen til forsterkeren at 2stk 4awg strømledninger skulle holde, samt to 4awg jordingskabler. Så det var dette jeg la opp. Ellers så lot jeg vær å koble opp kondensatoren, Subben holder følge med bassen uten problem, selv i rock o.l musikk. :) Men, med tiden så burde kanskje et batteri til bli montert, ser lysene blinker litt når jeg spiller veldig høyt.
  9. Ahh, sorry. Er ikke så dreven i dette jeg :P hehe Men, til 4 kanals forsterkeren som driver høytalerene i dørene tenkte jeg å bruke en 5awg som er 6m lang. Denne skal vel drive totalt 4x100w rms. Til mono forsterkeren vil jeg legge opp en 2awg kabel som er 6m lang, og i tillegg ha den som er lagt opp fra før, den er 4awg og ca 3m lang (den er koblet i power distribution boksen, derav den korte lengden) Høres dette tilstrekkelig ut ? :)
  10. Forsterkeren: 5000W HCCA High Current Competition Class D Monoblock Amplifier RMS Power Output: 4 Ohms: 1000 watts x 1 chan. 2 Ohms: 1600 watts x 1 chan. 1 Ohm: 2500 watts x 1 chan. 10dB of boost with INTELLi Q Remote Gain capable Selectable AUX out Additional Power Output: 2500 Watts RMS at 1 ohm Skal drive dette elementet: Voice Coil(s) Dual (2 voice coils) Impedance (per voice coil) 2 ohms Peak Power Handling 4000 watts RMS Power Handling 2000 watts Woofer Composition Polypropylene Woofer Surround Wide Foam Sealed Box Volume 0.9 - 1.35 cubic feet Ported Box Volume 2 cubic feet Sensitivity 84 dB Frequency Response 24 - 250 Hz Så ser jeg at det er dobbel opp med strøminnganger på forsterkeren. Tenkte at jeg bruker den gamle 20kvadrat strømkabelen + jeg legger opp en ny 30kvadrat strømkabel. Begge to direkte fra batteriene. Holder dette? Skal kjøre på 2500w RMS i 1ohm.
  11. Ser at på Orion D5000 forsterkeren så er det doble innganger til strøm. Bør jeg legge opp en ny strømkabel fra batteri til forsterkeren ? Har jo en tykk strømkabel som går inn i en fordeler der den ene blir brukt til en 4 kanals forsterker, men det holder kanskje ikke ?
  12. Kan vel nevne at bilen har veldig mye strøm originalt i forhold til "vanlige" biler. Er jo tross alt en 7.3 liter diesel, trenger enormt mye strøm under oppstart, så er to kraftige batterier i bilen, koster vel 4-5k totalt for de to batteriene. Dynamo o.l er jo dimensjonert like kraftig. :)
  13. Okey. Hva annet burde jeg gjøre før kondensator da? Kondensatoren kostet $47, var så billig at jeg tenkte jeg like greit kunne ha den med i tilfelle jeg får bruk for den.
  14. Cossiemk1: Virker som du har peiling. Har du noen forslag til hvilken kasse jeg kan bygge?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår