Gå til innhold

minhelen

Bruker
  • Innholdsteller

    9
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

minhelen's Achievements

  1. Tenker å kjøpe ny stereo til bilen. Har en Audi a3 2008 modell. Har funnet noen på finn som ikke er alt for dyre, men lurer på om de kan passe inn fint i bilen min, evt hvor jeg får ramme som passer🙂 Legger ved bilde av typen jeg har orginalt i bilen og to typer jeg har sett på. Mener når jeg målte plassen min orginale har så var det rundt 9".. litt usikker nå Og er det noe ekstra overgang jeg trenger til en av disse for å få montert forsterker og bass? Jeg har ikke ratt betjenin
  2. Ser jeg glemte å skrive modell... Audi a3 8p 2.0 tdi 2008
  3. La meg stille spørsmålet annerledes nå da, må nok bytte spiller. Hvordan finner dere evt ramme som gjør at en annen spiller passer fint inn? Tenker mest pkjøpe Pioneer 2din spiller. Har lagt ved bilde av hva slags spiller jeg har, har null peiling på om jeg har aktivt eller passivt høytaler system.
  4. Hei, jeg har litt lyst til å montere basskasse i bilen. Eneste spørsmålet jeg har er, må jeg bytte den orginale spilleren? Eller kan det funke med den😅
  5. Hmm ja, min har slike gamle led brikker så måtte kjøpe helt nytt med vanlig pære. Har bare kjøpt til ene siden, får det var der den hadde gått. Men som sagt får den ikke til å fungere den står i nå og har vært der i ett år uten å lyse😅 men jeg har ikke prøvd å kjøpe ny til andre siden enda. Gir mening med det at jeg ikke måler noe strøm når det ikke er pære der. Skal prøve å kjøpe ny til andre siden også. Og ja jeg knotet veldig med å bare få inn det nye lyset de metallbøylene var ikke på lag, kanskje de rett og slett ikke treffer.
  6. Audi A3 2.0 TDI 2008 Ene skiltlyset mitt hadde gått, jeg kjøpte nytt men da funket plutselig ikke det andre heller. Det nye funker når jeg gir det strøm fra batteri men ikke i bakluka. Prøvd å måle strøm i polene i bakluka, ser ut som det ikke er noe strøm.. tatt av trekket på bakluka, ledningene ser helt fine ut der. Sjekket for sikringer, men min bil har kun to sikringer for lys, høyre ledningsnett og venstre ledningsnett som fører til hver sin koblingsboks. Bakluka har en egen boks men ledningene fra skiltlysene gikk rett forbi og inn venstreside i taket. Får ikke godkjent bilen på EU vedmindre jeg får ett lys til å funke..... Noen som har hatt samme problem..? Fyren på verkstedet foreslo om jeg ikke fant det, og ta strøm fra parklys men for meg hørtes det komplisert ut, jeg finner ikke noe koblingsskjema som jeg kan forstå😅 Eller at polene er rustet innenfor og at jeg kanskje kunne kjøpe helt ny bryter. Så da også at strøm fra bryter og skiltlysene går sammen, bryteren funker jo men ikke lysene.
  7. Selv har brukt den dyreste jeg fant på biltema til vag😅 men jeg sendte den på verksted pga den begynte å fjuske veldig, lukte svidd og ikke ville gå ordentlig, men de fikk ikke opp noe mer enn meg, aner ikke hva de har brukt. De vil kjøre den når den fjusker men det skjer ikke på kommando.. Men takk for svar:)
  8. Hei, jeg har en Audi a3 2.0 tdi 2008 som fusker/lugger/napper av og til. Ofte ved lavt gasspådrag når man skal kjøre jevnt i fartsgrensen så kan den begynne å fuske veldig, utrolig irriterende å sitte på. Man hører motoren gir mere gass og slipper igjen. Noen ganger fusker det mere aggressivt enn andre og det kan lukte svidd når jeg går ut av bilen og åpner panseret. Dette kommer ikke hver kjøretur men kommer oftere nå enn før. Jeg har hatt bilen i 1 år, samme om motoren er kald eller varm og alle årstider. I det siste så har den begynt å fuske ved hardt gasspådrag også, den skyter fram 1-3 ganger, så går den som regel fint, så skjer det igjen når man gir hard gass. Egr er sjekket syntes ikke den virket så tett, jeg er ingen ekspert. Glødeplugger virker helt greie, bilen har stått en uke i over -10 og starter med en gang uansett. Dieselfilter er nylig byttet. Det kommer ikke opp noe på diagnose, jeg har en ødelagt (eller noe gjør at den slår ut) eksosgass temperatur sensor, men verkstedet trodde ikke det har noe med problemet å gjøre. De nevnte også at jeg hadde defekt flexi eksosrør. Jeg prøver å jevnlig blåse ut/rent med lavt gir. Frykter men håper ikke det har noe med partikkelfilteret å gjøre..? Verkstedet har nevnt at lukten kan komme av diesel som blir forbrent feil eller får mye diesel og noe med partikkelfilteret mener jeg de sa.
  9. Jeg har en Audi a3 2.0L tdi, den har gått 170 000. Har problemer med å få bilen inn og ut av 1.gir og revers. Før så skjedde det etter køkjøring, for eksempel etter kjøring på skjærtorsdag fikk jeg ikke spaken i noen gir og motoren begynte å dure mer når jeg tvang den i gir. Men ellers så skjer det en gang i blandt, og det er spesielt revers, jeg får den enten ikke ut eller i gir og samme skjer med 1.gir. Har ikke noe tydelig mønster på når det skjer, de siste turene jeg har kjørt har vært 15-20 min fram og tilbake fra jobb og i det siste har den blitt vrang noe den ikke har vært så mye i sommer. Ellers så tror jeg det skjer etter harde gasspådrag og lange turer. Den har vært nesten helt fin hele sommeren. Noen mente at det er clutchen som blir varm, har lest at det kan være clutch vaieren eller noe med girkassa, eller girolje? Clutchen min tar veldig nærme, har lest på en gamel verksted regning at de ikke kunne gjøre noe med det, og at clutchen måtte byttes får å få endret på det.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår