Gå til innhold

200 10v turbo trøbbel

Ranger emnet


roadster2006

Anbefalte innlegg

har fått trøbbel me 10v`n min

 

ligger litt ujevnt på turtall men det er egentlig ikke noe problem

 

problemet er at den ikke drar så bra som før

 

den stangnerer på 5000 omdreininger, virker som om den plutselig får feil blanding

 

og etter jeg har vært oppi 5k omdreininger så henger den igjen på 4k før jeg gir den ett trykk på pedalen slik at den slipper.

 

rykker litt også på vei oppover i turtall når den kjøres.

 

kan også nevne at jeg skifta bensintank og prøvd å montert dump.

 

var etter dette at den begynte å oppføre seg rart..

men kan det være bensinpumpe? og hva kan skje når dump monteres på en slik en?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok problemet kan ligge ved dump'en. Og at bilen din har fått vakum/trykklekkasje pga den. Eventuelt at den ikke får nok bensin siden den stanger.

 

Men Dump er ikke egnet å bruke på en Audi 5'er. Bruk resirk ventil...

Fiat Scudo 2.0 10mod

VW Transporter T4 2.5TDI 01mod

VW Golf CL G60T 83mod - Lowrider!

Audi 200 20v Turbo Quattro Avant 90mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk etter lekasjer overalt! Sjekke plugger, kabler, rotor og fordeler da dette er slitevare deluxe!

 

Jeg tror nok problemet kan ligge ved dump'en. Og at bilen din har fått vakum/trykklekkasje pga den. Eventuelt at den ikke får nok bensin siden den stanger.

 

Men Dump er ikke egnet å bruke på en Audi 5'er. Bruk resirk ventil...

 

Dette er 10v da din fjoms! Den kjører mekanisk innsprut, har ikke LMM eller no sånt dritt! Så den tåler åpen dump..

 

:iconsm

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk etter lekasjer overalt! Sjekke plugger, kabler, rotor og fordeler da dette er slitevare deluxe!

 

 

 

Dette er 10v da din fjoms! Den kjører mekanisk innsprut, har ikke LMM eller no sånt dritt! Så den tåler åpen dump..

 

:iconsm

 

Fortsatt ikke sundt med åpen dump på femmer generelt uansett som regel... Men siden det ikke er problemer på tomgang har ikke den skyld.

 

Er ikke tumgangsbryteren din som henger da? For da vil somregel bilen din virke som mister all motorkraft og nesten jobber imot seg selv rundt 4000rpm. Du vil kunne ruse den opp, men med motstand er det nesten umulig å få motor over det turtallet.

Har du ikke byttet plugger, fordelerlokk, rotor på LENGE så er det også å anbefale. Eventuelt også pluggledninger.

 

Du byttet bensinfilter sammen med tanken osv?

 

Og hvis du har fått noen enorm vakum lekkasje så kan bilen begynne å kødde. Trykktest systemet, og let etter lekkasjer.

Fiat Scudo 2.0 10mod

VW Transporter T4 2.5TDI 01mod

VW Golf CL G60T 83mod - Lowrider!

Audi 200 20v Turbo Quattro Avant 90mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åpen dump har null å si på 10vt'n... Det blir det samma som at en 240 med gasser ikke tåler åpen dump det!

 

Men tomgangsregulatoren din sitter på førersiden av motoren. Stor klump som sitter inntil blokka... Inni den er det noe membran å greier som styres via vacum og varme på motoren! Hvis den er slitt så får du problemer.

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da var det verste fikset

 

en løs dyse førte til masse falskluft ved pådrag pluss muligens ett par andre luftslanger som var litt løse

 

dump fungerer nå men motoren har en tendens til å dø ut etter pysting

 

 

hva kan gjøres her? har en forgedump

 

Pysting?

 

Dysetettinger er også et kjent problem ja!

 

Prøv å ta vekk ventilen, eller plugg hullet til vacumslangen til dump'n...

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så nå har jeg snakket med estuning og ny dump som fungerer riktig på denne bilen er på vei!

 

SOM JEG SA! DUMP HAR EN TENDENS TIL Å VÆRE PROBLEM PÅ TURBO FEMMER! Men du må for all del ikke prøve da, å ta den av, blende alle slanger og se om du fortsatt sliter med at bilen stopper!

Faen er vitsen med å spørre om hjelp hvis man ikke gidder ta imot tips da?

Fiat Scudo 2.0 10mod

VW Transporter T4 2.5TDI 01mod

VW Golf CL G60T 83mod - Lowrider!

Audi 200 20v Turbo Quattro Avant 90mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår