Gå til innhold
Bilforumet.no

Precis

Bruker
  • Innholdsteller

    9
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  1. Det er slik jeg også har tolket det. Det er jo sant som du sier, at det ikke er lovlig å justere kilometerstand. I dette tilfellet er det jo en oppjustering, som etter det jeg kan se, ikke kan tolkes som juks. Uansett, har fått et par elektronikk firmaer på tråden. Sender det inn til micronetwork.no, for et prisoverslag. Reparasjon kan koste mellom 1450,- og 4000,- avhengig av hva som er galt.
  2. Prøver igjen jeg, selv om det virker som om jeg snakker med meg selv her... :) Fikk tak i brukt instrumentpanel med samme delenummer som det jeg hadde. Dette fungerer, men det er jo slik "component protection", samt at det virker til å være tilnærmet umulig å justere kilometerstanden. Snakket med Gromstad og diverse andre Audi verksteder, og noen kan fjerne denne sperra, men ingen kan få justert kilometerstanden. Da må jeg kjøpe nytt panel, og overlate jobben til verksted. Men det koster over 10.000,-, derav uaktuelt. Har googlet meg ihjel føler jeg. Er det noen som har noen tips, eventuelt noen kontaktpersoner? Det bør jo være mulig å klone, eller noe software der man kan justere opp kilometerstand?
  3. Okei, kan instrument panelet (IP) konkluderes defekt? 1) Ladet batteriet i hele natt 2) Sikring til IP OK 3) Signal mellom sikringsholder og pluss på IP, OK 4) 12,7 Volt mellom pluss på IP og karosseri. 5) 12,7 Volt mellom pluss og minus på IP. Vet ikke hva mer jeg kan gjøre. Har slettet feilkoden mange ganger, men kommer bare tilbake. Forslag til mer feilsøking?
  4. Ja har sett den et par ganger. Batteri/dynamo kan det vel ikke være, da jeg ikke får opp noen andre feilkoder.. ? I henhold til den siden, tyder jo det på at det ikke er noe galt med instrument panelet, eller kan det like gjerne være det som har tatt kvelden? Noen som har et koblingsskjema, så kan jeg røve å koble det direkte til batteriet for å se om det skjer noe..
  5. Fått låne en diagnosetester og på "instruments" får jeg feilkode 00532, supply voltage-lower limit not reached. Noen forslag??
  6. Kan også nevne at klokka i multimedieskjermen har stilt seg med halvannen time ca. Jeg vet den var korrekt før jeg parkerte bilen. Batteriet har ikke vært frakoblet, og det var nok strøm i haugevis for å starte bilen. Har riktig nok hatt tenning av og på noen ganger for å stille litt på rattutslaget for å komme bedre til drivknuten, samt at lysene står jo på noen minutter når man åpner dører, bagasjerom etc.
  7. A4 B8 Allroad.. Hatt bilen i garasjen et par dager. Byttet drivknute mansjett og bremseskiver fremme. Når jeg skulle starte bilen, så er instrument panelet 100% dødt. Hva i huleste har skjedd? Har kjapt gått over sikringene, men kan ikke finne noen ødelagte..
  8. Audi A4 Allroad B8. Har rengjort drivknuta etter at mansjetten var gåen, den får nytt fett og ny mansjett. Men se på den innerringen, noen som vet hvilke vei den skal stå? Var jo innstilt på å bytte hele drivknuta, så var ikke så oppmerksom på det ved demontering. Bilde 1 eller bilde 2? Tror det er Bilde 1 som er riktig, men er usikker.
×

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.