Gå til innhold

Dessection

Bruker
  • Innholdsteller

    433
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Dessection

  • Bursdag 09/14/1987

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    200 20v TQ Avant
  • Biltype (eks Audi)
    Audi
  • Årsmodell (eks 1995)
    1990
  • Yrke eller sivil status
    Rørlegger
  • Motor (eks 1.6)
    2.2 Turbo
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Ganske mye.
  • Fylke
    Østfold

Contact Methods

  • Bosted
    Askim

Dessection's Achievements

  1. Hva slags turbo sitter på den? Hva slags grenrør er brukt? Omsveiset 5'er manifoil eller slik?
  2. Noen som helst mulighet til å få fraktet den til Oslo området? Eventuelt Trondheim.
  3. nbs får du så godt som ingenting ifra! Handle på Autohausa, ebay eller møller hvis du skal ha deler til en 200 20v. Og han har helt rett, det er dyrt i drift, vanskelig og dyrt å få deler! Men FOR EN BIL! Jeg ville ikke vært foruten å ha eid/eie en 200 20v!
  4. Jasså. Gratulerer da. Tør jeg spørre hva du må gi for den?
  5. Kan være mange år og km igjen, eller den kan ta kvelden i morgen. Vanskelig å si egentlig. Blir som å spørre om "hvor langt er et hårstrå?" Du må igrunn vurdere den enkelte bilen, hvordan det høres ut, hvordan den går på tomgang, om den bruker olje, vann osv, farge på eksos, om det ryker mye osv. Går den pent når du kjører osvosv...
  6. Tja, kan jo starte med at eldre turbo femmere er utsatt for mye vakum lekkasjer pga gamle slanger. Noe som kan føre til ustabilt turbotrykk, tomgangsproblemer osv. Spessielt 10v vil jeg si reagerer stort på dette av erfaring. 200'ene er biler så var veldig forut for sin tid igrunn. Kan ansees som datidens A/S8 og med tilhørende elektrisk utstyr som desverre med tiden får sine feil. Så å belage seg på elfeil kan du nok gjøre (ledningsbrudd og kretser som kan trenge en liten lodding osv etter alle disse år) Har hatt mine timer med feilsøking på 20v'en min. 10v'en har jeg igrunn ikke brukt stort med tid på da jeg har annen sommerbil. Men er jo igrunn likt bortsett fra motor. Understell og drivverk er vel igrunn meget holdbart, men du må regne med "quattro klonking" i mellomaksel. Har det på begge mine 200'er, og det har vært på alle andre 200 jeg har prøvd eller folk jeg har pratet med. Dette kan selvsagt utbedres med bytte av noen foringer osv. Rust er somregel ikke et stort problem på disse bilene. Blir selvsagt noe, og får man steinsprut så blir det jo flekker osv, men karosseriet er jo helgalvanisert. Eller er det meget behagelige biler å kjøre. Masse god plass. Batteri under baksetet som er meget godt egnet for bilstereo bygge (for enkelhetens skyld :P) Meget morsomme når du lærer deg å bruke de (og sperra på bakaksel) Kan leke mye i rundkjøringer, spinne piruetter, ligge sidelengs gjennom svinger osv (selvsagt noe du ikke gjør før du har lært deg bilen å kjenne godt) Enormt god fremkommelighet om vinteren (enda ikke satt meg fast så jeg har trengt tauehjelp. Sperra får deg somregel frem sammen med et godt sett piggdekk ;) Bare husk, den stopper ikke fortere selv om det er 4x4 :P Vær nøye med oljeskifte, la motor få varme seg opp før du begynner å "missbruke" den, og kjøle seg ned (kjøre litt rolig før du parkerer). Skal legge til mere når jeg gidder :P Nå skal jeg se film.
  7. Vinterbruksbilen som nå selges. 200 10v Turbo Quattro 89mod. Nye Sommerbilen:
  8. Klippet fra VW-Audi Club sidene for å få ut litt oppdatering her bare. Gamle poster. Har plukket ut girkasse, bakstilling osv, samt har en 200 10v som har tatt opp litt tid i det siste. Hva som har skjedd er vel selvforklarende :P Det er så uviktig mye ledninger! : bråk : Clutch, trykkplate og svinghjul skrudd av for å få skrudd fast motor i bukk. Syns motoren passet fint inne sammen med sofa, og arbeidsbenk :D Og Ja, jeg har kastet "anlegget" :P. Og "oppgradert" med et Creative 2,1 sett koblet til mobil og ipod fullt av musikk. Driver smått å rydder, feier, maler og ordner på verkstedet også, så brukt noen timer på det i dag også. Ikke at det syns da men. : dum : Men blir sakte bedre. Bare få gidd til å male ferdig nå :P DET ER KJEDELIG Å MALE! Har vel 5 fulle søplesekker og en tønne, og mere blir det med bare dritt. Videre skal Girkasse, og understell ut. Men da skal jeg handle meg muttertrekker først, for nå er jeg lei av å slite med bolter som sitter fast. (gudene veit hvorfor jeg ikke har handlet muttertrekker tidligere egentlig : dum : ) Men skal jeg handle luft muttertrekker, eller elektrisk? Jeg har strømkontakter overalt, og jeg har luftkoblinger overalt på verkstedet.
  9. Du får ha litt trua da Håkon :D Tror dette blir sinnsykt bra jeg. :P Han tør ihvertfal å satse da. Og har jo fantasi. (ihvertfal om hvordan man skal gjøre en bil trolig utrolig stygg.) Er veldig mye han driver med her som jeg absolut ville gjort på en annen måte. Og glassfiber må være evig mye bedre å bruke enn all denne sparkelen. Jeg har en dårlig følelse, som veldig mange andre her at lakken din kommer til å sprekke opp MANGE steder. Samt dette påfunnet du har rundt eksosen din. Det virker som et forsøk på å lage en brannbombe, med mindre du bruker et rør av mindre dim enn hullet, som er rullet inn med mange runder eksosbandasje, eller lignende for å hindre varmen å smelte skjørtet ditt. Men for all del, dersom du fortsetter i samme humør som du nå jobber med, så kan det godt være at bilen blir rå etterhvert :) Håkon, denne Audi 200'en du refererer til vil jeg gjerne se :D
  10. Mikkel, det heter pga ras IGJEN!
  11. Lyst til å få et bilde av Cecilie jeg. Siden klubben ikke kan ha stygge biler, og medlemmer, så kan jo ihvertfal ikke lederen være stygg. Så hun burde jo være ei rimelig smekker blondine, og vi får håpe hun ikke kjører Golf 3.
  12. Genialt. BMW'en ville jo ihvertfal ligge sidelengs da, til tross for at den ikke ser ut og døra var mindre medgjørlig første runde.
  13. Prøv å bare bytte plugger du. Eller prøv først å sjekk om du har noen LØSE plugger! Og husk å bruke platinum pluggene du får kjøpt fra KRB (billigste jeg vet om ihvertfal). Mange steder skal de ha rundt 200,- per plugg, krb tar vel rundt 500 for alle 5.
  14. Nå ser det faktisk ikke så fryktelig forferdelig ut med Røde Baklykter på Sort 200 Mikkel. Men jeg er veldig usikker selv. Lurer på å kjøpe meg et av hvert sett, så kan jeg bytte på litt :P
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår