Gå til innhold

MC-eiere, se her...

Ranger emnet


Juristen

Anbefalte innlegg

Tror jeg bare må fortelle om en litt omvendt snike-situasjon.

Nå for en tid tilbake siden arrangerte moppedistene i Volda og Ørsta en protest mot 45km/t regelen. Det vi gjorde var å samle så mange mopeder vi klarte, og kjørte først 1 mil fra ørsta til volda, uten noe veldig med kø.

Tilbake endret vi taktikken litt, og da kjørte vi 45 km/t, 1003 regelen og 20-40 mopeder. Dette skapte ca 10 minutt med kø, altså ca fra Volda til Ørsta. Men uansett, jeg lå bakerst i feltet. Det lå en dame bak meg i en grønn VW. I et kryss, med bil veldig nært i møtende kjørefelt, rett før en sving som går opp en bakke slik du ikke ser hva som er på andre siden, og bare et bittelite mellomrom mellom meg og MT5'n forran. Dama satte seg på gassen, kom opp på sida på meg, og pressa seg inn mellom meg og MT5'n for ikke å kræsje med møtende bil. Så satte hun avgårde, før bakketoppen i høy fart, videre i feil kjørefelt. Vi hadde et rimelig langt tog, men hun kjørte like faen. Hørte at hun pressa seg inn en del lenger fremme i feltet også. Jeg ble rimelig forbanna, og vurderte veldig sterkt å sparke inn i bildøra, for der var det jeg som kunne bli skadet. Jeg som kunne uskyldig bli offer i en front-mot-front kollisjon med bil, uten å sitte i den.

Hadde bare billister og tohjulssjåfører respektert hverandre hadde ikke dette eller lignende hendt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 63
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

1; ja seff sniker jeg når det forsvarlig,

 

2: kjører Suzuki gs650g

 

Og det er helt utrolig hvor mange idioter som sitter bak ratt og styre i det ganske land. har opplevd noen lignende historier jeg å ja, rusla forbi en bil i kø, som jeg så at så han meg i speilet sitt og vrengte bilen utpå den gulestripa hvorpå jeg måtte bråbremse da det kom bil imot og det var like før jeg tryna. Kjørte forbi den bilen etter at bilen imot passerte, og tok knyttneven å smelte til speiel på bilen. Knas. Har også fått rimelig vondt i armen pga et par speil i lignende situasjoner. Hadde alle bilister i norge vært litt mer vennlig innstilt bak rattet å brukt hue litt mer, ikke ego-trip holdninga som at alle skal frem først å unner ingen å slippe forbi osv.. så hadde trafikken vært mye bedre med en gang!

\\ xVolvo 240 Gl

\\ xMazda 323 (jordebil:P)

\\ Volvo 850

\\ Renault Kangoo(firmabil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.)

 

sniker heletiden.... er uansett plass, selv om du paserer en buss og møter en... nesten hvertfal :)

 

halve morroa med sykkel er jo fordelene... kjører jeg bil i kø.. så legger jeg meg automatisk litt til høyre, for eventuelle motorsykkelister..

 

2,) kjørte kawazaki zx9r Ninja

kawazaki zx9R Ninja... :) (lappløs)

------------------------------------------

bmw 318I E-36 94 mod (solgt)

*signatur redigert pga regelbrudd*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sniker alltid i kø jeg.. Hehe, sneik ikke i køen når jeg hadde Aprilia rs (for dyr:D) men når den blei vrak kjøpte jeg med en dønn rå honda sfx til 5000 kr som kjøres det det går overalt:)

 

Sneik endel med Honda Cr125'n også, men den var det ikke skilt på.. hm

-1987 Bmw e30 "m3", prosjekt

-1987 Bmw e30 2 dørs banebil prosjekt

-1997 Toyota HiAce 2,4D Turbo arbeidshest

x1993 Bmw e36 318i, widebody prosjekt

x1991 Bmw e36 316 vinterbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de er rett å slett misunlige siden vi kan komme oss frem mens de blir sittende fast i den køen.. pleier ofte å rulle sakte forbi, av den grunn at jeg har vært borti at de plutselig åpner døra :S men de pleier å bli litt grinete av å stå i kø.

 

kjører en skamtrimma suzuki smx :P

Audi Coupe Quattro 2.3 20V

Audi 80 - 72 (spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gjør så godt jeg kan for å slippe mc`r forbi legger meg inn til kanten å mener selv jeg gir god plass å får masse hyggelige vink å smil tilbake av de som kjører sykkel å det setter jeg litt pris på å det gjør jo også til at jeg fortsetter. men noen kommer sable fort noen ganger å da er det ikke så lett å få med seg bestandig at det plutselig ligger en fyr eller frue på venstresiden din.

 

hadde aprilia 125 rs når jeg var 16 så har jo på en måte kjørt sykkel, å jeg savner veldig den friheten til å snike seg frem i køen når alle andre står å svetter av fortvilse fordi ungene maser å bikja bjeffer.

AUDI A4 1.8T STV 1998 MOD

X Mitsubishi L200 instyle 2.5di-d 2007

X Passat 130 tdi 2003

X Polo color consept 1.6 (nos)1996

X Golf 2.8 vr6 1993 X Audi a4 1.8T 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1: snike? ser det ikke som sniking.. er jo en av fordelene man har med sykkel, er jo tilogmed lovlig å kjøre mellom feltene! deilig i rushtrafikken!

 

2: Honda cbr 900rr med div trim, ca 160hk og 190kg med full tank.. min første sykkel faktisk, kjørte opp i høst!

 

1.jpg

Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156

bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo

Honda CBR 900RR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1: snike? ser det ikke som sniking.. er jo en av fordelene man har med sykkel, er jo tilogmed lovlig å kjøre mellom feltene! deilig i rushtrafikken!

 

Vel, snike og snike... Jeg ser det heller ikke som sniking, men mange bilførere gjør tydeligvis det...

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volvo240turbo (og evt andre som har tatt lappen i år=): Hva måtte du ut med for lappen og hvor mange kjøretimer måtte du ha? Blir ikke helt klok på de nye reglene, er det sånn at du kan ta lappen uten å ha en eneste kjøretime? Siden alle de obligatoriske kursene inneholder praktisk kjøring? Eller må du ha timer utenom i tillegg? Kan ikke se noe fast timeantall nevnt noe sted når jeg surfer kjøreskolene og ser på informasjonen de forholder seg til. Tenker på minsteantall timer, sånn som det var da jeg tok billappen i 03 (var vel 10 obligatoriske kjøretimer)

 

Ser at jeg kan få tatt alt det obligatoriske for 10550 på en kjøreskole i byn, og for ca 13000 på en annen. Vet ikke om en av de mangler noe info der. Så da er jo spørsmålet om jeg MÅ ha 20 kjøretimer til 550,- stk i tillegg, eller om jeg kan ha f.eks alt fra 0 til 100 etter behov. Blir fort mange tusen ekstra i kjøretimer liksom..

 

Morsan skal kjøpe seg en CB500 til sommeren, tenkte å ta lappen så jeg kan låne den litt og kjøpe egen sykkel når jeg er ferdig med skolen =)

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mhm, avgifter til staten må plusses på men det er "greit" å ikke regne med de i begynnelsen, så det høres litt mer fornuftig ut for lommeboken å begynne å ta lappen ;) Jeg kjørte veldig mye moped fram til 4 år siden, og da var det tekniske veldig bra (om jeg må si det selv:P) mens trafikkforståelsen var som den gjerne er hos en 18-åring.. Satser på at kjøreteknikken fortsatt sitter, selv om syklene veier noen kg mer, ser at det er en stor del av den tidlige fasen i MC-lappen..

 

Hmja, mulig jeg kjører tråden of topic her, kjeft på meg om jeg skal være stille..

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lappen kom seg på ca 13.000 til meg, var vel 8 timer utenom det obligatoriske tror jeg.. har inntrykk av at de fleste lærerene har et "opplegg" de vil igjenom før man begynner med noe obligatorisk, så du har litt erfaring med å beherske kjøreteknikk før det avanserte begynner! (gjøre mange ting på en gang samt at man er "litt" nervøs)

Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156

bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo

Honda CBR 900RR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår