Gå til innhold

herr_kjær

Bruker
  • Innholdsteller

    105
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om herr_kjær

  • Bursdag 11/29/1991

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Bil, Båt og MC
  • Modell (eks S4)
    Coupe Quattro
  • Biltype (eks Audi)
    Audi
  • Årsmodell (eks 1995)
    1989
  • Yrke eller sivil status
    Skole
  • Motor (eks 1.6)
    2.3 20V
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Senk, 17" alu felger, RS fanger

Contact Methods

  • Bosted
    Aust-agder Arendal

herr_kjær's Achievements

  1. Hva mener du? er flere som har godkjent Coupe med 3B motor, og det er langt rimligere enn og kjøpe seg en S2. hvis det er jobben med og skifte motor du tenker på så er det unnagjort på en helg om en er litt effiktiv Edit* skal være enig at det tar tid og er mye jobb om det er første gang en gjør det, men er ikke bare, bare og trimme motorer heller, det er også tidkrevende og mye arbeid. også skal det også godkjennes, så papirarbeidet må du igjennom uansett
  2. Var og henta meg ny bil for 3 uker siden.. Audi Coupe Quattro 20V.. godt brukt bil, men planene, interessen og pågangsmotet ligger klart ;)
  3. Sett så truls.. her tråden din ligger.. når skal du begynne og gjøre noe av det som står på lista da? :P
  4. men istedenfor og trimme 7A motoren, så ville jeg kanskje heller skaffa meg en 3B motor(2.2 Turbo, fra bla. S2) det er en motor som er fult mulig og godkjenne i en bil som orginalt har 7A motor. Da har du 220hk
  5. Har 3 måneder igjen med øvelseskjøring.. skal bli deilig og kjøre egen bil.. pappa vill ikke øvelseskjøre i min bil :P kun i hans egen Avensis 1.6 som en må gi alt før bakken for og kunne klare og holde 60 i 70sona oppover.. Beste minnet var for nesten 2 år siden, satt og prata med pappa i bilen, og holdt bremsen inne, så skulle vi kjøre, og ettersom jeg hadde stått med beinet på bremsen så lenge så trodde jeg det var clutshen jeg satt med beinet på, så jeg river bilen i revers uten clutsh og med bremsen i bånn :) det var mange lyder jeg ikke hadde hørt før det!
  6. tenker du og ha ekstralysa oppe forran grillen? i tilfelle har jeg sett noen med noen standar runde tusenmetere, og det har faktisk ikke sett så ille ut...
  7. Heisann, har vært og henta meg førstagangsbil, havna opp på en Audi 90 Coupe quattro 20V, flott bil, men har ett lite problem, når jeg kjører langs veien og holder litt fart, så er tempen fin, men ved bykjøring så blir den varm, for varm, går mot kokepungt, så fant jeg den fremre radiatoren rett bak grillen, en liten en på ca 20cm X 34cm, den var temlig råtten, flere plasser kunne man pille ut "rillene", eller de ble bare til støv, tipper det er det største problemet siden den blir varm ved bykjøring(småkjøring i lav fart)? hvor får jeg tak i denne lille radiatoren? hvis noen har den liggende brukt i GOD stand så si gjerne ifra, samme hvis noen sitter på sentrallåsen til førerdøra :) Mvh. Robin
  8. Hahahahaha.. fy F***.. det må være årets beste hendelse fra politiet så langt inn i 2009 iallefall!
  9. Detta er gode greier hansen! blei nydelig med xenon i lyktene.. spent på og se den nye grillen, og etterhvert senk og felger(A8)! skal følge med jeg ;) Edit* så ikke grøftelys der oppe? det hadde kanskje gjort seg?
  10. Vell, uten og skryte så vill jeg si at jeg klarer og fikse det meste på en bil selv og er ikke redd for og måtte jobbe en helg i ny og ne for og holde bilen kjørbar.. er i grunn perfeksjonist, alt jeg eier har en tildens til og bli strøkent :D ang. import så vet jeg ikke om jeg orker reise og papirarbeidet som følger med der.. vill helst ha en bil som jeg kan kjøre med skilter fra første dag.. Lalinea: drivknuter og mansjetter er oppført i boka ;) takker! men er det en slitedel selv ved pen kjøring eller kommer det ved hardt bruk?
  11. Heisann BMW folk :) sitter om dagen og kikker etter bil, er ikke lenge til lappen og alt det fører med seg :P så leiting etter bil er i full gang mens jeg sparer for og finne noe egnet. Så kikker litt på BMW 325IX, grunnen til 4x4 er at jeg er veldig glad i og kjøre på vinterføre og spessielt isbanekjøring :race så har noen spørsmål til dere som har eid eller har kunnskap ang. 325ix.. Hva er langt for en slik motor? når jeg ser de står på 270k km og er ungdomskjørt, er dette "slutten" for de motorene eller går de langt mere? vet at det kommer ann på vedlikehold, men tenker da på bare bytting av vanlige slitedeler og oljeskift ved fks. hver 15000km. og hva er det svake pungtet med motorene? hva bør byttes etc. og hvor skal jeg se etter rust og andre problemer med karossori? regner med at de ruster som alle andre biler fra slutten av 80tallet, men hvor mye? og hva med firehjulssystemet? er det en svakhet? ser det står diff sperre etc. på utstyrslista på noen av bilene.. har denne en svakhet? jeg vill gjerne vite alle svakhetene om disse bilene da jeg ikke gidder og kjøpe "katta i sekken" om dere forstår :P jeg er ikke typen som er på utkikk etter en bil som ser strøken ut, rust og km skremmer meg egentlig ikke, er snakk om førstegangs bil, den varer ikke flere år. Mvh. Kjær
  12. Anbeafaler og stikke innom ett sted som de driver og trekker om ting, kan være møbel omtrekkere også, og hør etter pris, hørte iallefall om pris på og trekke om intriøret i båten, der skulle de 2500,- + stoff per stol, det var bøtteseter vell og merke..
  13. har nå lest igjennom 28sider, med ett glis om munnen :) virker spennende, men hva slags bremser skal du bruke for og stoppe faenskapet? her er det mange tonn og i nedoverbakke så gjelder det kanskje og få redusert farta en smule? gleder meg veldig til og se byggeprosessen her ;) og lykke til!
  14. jøss, Thor eivind, du er her også ja :P kunne vell regne med det.. vet ikke om du husker meg fra MP? hmmm/Kjær var nevnet.. de bilene var vell i eie av en eller anna pedersen oppi gjerstad.. men har ikke forhørt meg noe serlig mere om det enda, pga. uaktuelt før til våren.. har ikke garasjeplass/låve etc. så gidder ikke ha sånt stående i gården med snø og dritt.. hehe, tjæ, enig at de er sjeldene og kanskje ikke budre vinterkjøres, men nå tenker jeg ikke på og herje de i stykker om vinteren, men som bruksbil :P men må nok se.. og takk til dere begge for gode og utfyldene svar på både undestell og diff/sperre :) nå ble jeg betraktlig klokere på det ;) ang. opelmotorsport så skal jeg se om jeg ikke havner der også etterhvert, men lurer på om jeg ikke skal realisere litt først ;)
  15. Tusen takk mad_maxx det var en god og utfyldene oppskrift! men 75/80 senk :wonder: jeg skal jo bruke den på vintersføre også :P og ikke som brøyteplog :P har du noen bilder av den på så mye senk? ja da blir det kanskje drømmebil til våren da, fikk vite av læreren min at det står 2stk oppi nabobygda som skal selges, står helt i deler men begge er komplette.. så hvis eier ikke har noe hast med og selge så kjøper jeg nok de til våren.. så er det bare og starte oppbygging :) men la oss si omega 2,4 motoren, må jo ha med girkassa fra omega da? og åssen går det da med akslinger og knuter osv. for og overføre til bakaksel? må plukke fra litt av hvert og bygge opp dit eget da eller kan en bruke orginale kassa fra manta? læreren min var jo også veldig lysten på at jeg skulle hive i en turbo og lade på 0,5bar da.. hehe og ett dumt spørsmål, kan ikke alt så spørr for og lære.. sperre? hva vill det si? ved det har med bakaksel og gjøre men hva er funksjonen? vet at noen sveiser sperre så bilen trekker på begge hjula konstant men er vell kanskje ikke det du mente? :D
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår