Gå til innhold

Men i svarte "#¤%&

Ranger emnet


R33

Anbefalte innlegg

Kjører mærce w-124 til dagli nå.(gått 180.000Bank i bordet for det!)

Har volvo 240 ja, men det er vel heller ikke verdens mest spenstige bil da men.

men den astroen da...skjeldent jeg sparker biler etter å ha kjørt dem, men den bilen der var helt...ja!

 

Skal kjøpe meg en forholdsvis ny mærce eller bmw snart...eller no japansk turbodrevet noe.

Vurderte å kjøpe meg en facelifta tahoe, men etter 4 mil i en chevrolet, så lo jeg bare av tanken på usa-bil!

 

180 000 er jo ikke noe for en benz, jeg har selv hatt en som har gått 1,2 mill, og den var fortsatt i god teknisk stand når vi solgte den videre.

 

Det meste chevrolet leverer av bil er mer enn kvalitet, det er som å kjøre en bensindrevet presidentsuite!

 

Jeg er fryktelig fornøyd med bilen selv om det er mye knot der det er simpelt på andre biler. men det er ikke mange biler som leverer samme komfort og kvalitet som amerikanske biler, det koster bare litt ekstra på mila og det er vel det fattige japseeiere blir skremt av.

Rule 34!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 123
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Lærer du det å serve bilen din så har du den lenge!

Så her om dagen resultatet av jevnlige oljeskift!

Demonterte en 2liter motor fra en Granada som hadde gått over 400.000km. Lagrene så omtrent ubrukte ut. Inge hos oss kjennte historikken på bilen så vi vet den ike har vært åpnet før.

 

Ja jeg håper jeg lærer dette til fingerspissene nå, jeg har hatt mange biler, men ingen slår denne! den er litt skabbete her og der men det er jo ting som hverken er kritiske eller har blitt et irritasjonsmoment.

Rule 34!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig fornød med at du slipper å kjøre amerikaner.

Når noen er så enfoldige at de sier alle biler av et merke er noen drittbiler fordi de har prøvd en som ikke funka, ja da.

Det står mye dårlige mercher og turbodrevne japser rundt også, uten at alle mercher og turbodrevne japser er noe dritt for det.

Du er vel bare litt ung og litt for tøff for deg selv. Men forsett å sparke biler du, det får deg bare til å virke intelligent. :tannløs:

 

Hæhæhæhæhæ!!

 

Jeg holdt på å være skikkelig uskikkelig med gutten, men tror det hadde kommet til å skrive bare ville blitt moderert:D

 

Blir småirritert når jeg prøver på en ting og ikke får det til, men blir mer irritert av folk som babler dusterier:D

Rule 34!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå lurer jeg faktsik på om selger av bilen har hatt sagflis i kassa...

 

Bilen har starta med en gang, uten noen form for motstand eller arbeid. Den har gått som ei klokke, vært litt rar på giring, men gått helt klokkerent så langt.

 

Når jeg nå skal starte den etter at den har stått minst noen timer virker som om den får tilbakeslag eller stopper helt opp i brøkdels sekund. Dette kommer etter ca 1-2 sekunder med "kinning" så går det ca 2 sekunder til og den starter. Men det høres ut som om halve svinghjulet har løsnet, for de skrangler skummelt på baksiden av bilen, en blanding av løst deksel og fæl banklyd. Den avtar etter ca 10-15 sekunder og skramler hardt akkurat i man stopper motoren.

 

Gearkasse reagerer fint, den trekker fint på første, men girer noe tregt iforhold til det jeg ville tro var riktig.

 

Og sikringen til instrumentlysa kortslutter konstant:D

 

 

Er det noen av dere som har noen forslag til hva dette kunne være? Jeg bytta plugger igår og merket ikke noe til dette før idag... Tror ikke det kan være inni motoren, men fra svinghjul og bakover.. tror jeg som sagt da:D

Rule 34!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå lurer jeg faktsik på om selger av bilen har hatt sagflis i kassa...

 

Bilen har starta med en gang, uten noen form for motstand eller arbeid. Den har gått som ei klokke, vært litt rar på giring, men gått helt klokkerent så langt.

 

Når jeg nå skal starte den etter at den har stått minst noen timer virker som om den får tilbakeslag eller stopper helt opp i brøkdels sekund. Dette kommer etter ca 1-2 sekunder med "kinning" så går det ca 2 sekunder til og den starter. Men det høres ut som om halve svinghjulet har løsnet, for de skrangler skummelt på baksiden av bilen, en blanding av løst deksel og fæl banklyd. Den avtar etter ca 10-15 sekunder og skramler hardt akkurat i man stopper motoren.

 

Gearkasse reagerer fint, den trekker fint på første, men girer noe tregt iforhold til det jeg ville tro var riktig.

 

Og sikringen til instrumentlysa kortslutter konstant:D

 

 

Er det noen av dere som har noen forslag til hva dette kunne være? Jeg bytta plugger igår og merket ikke noe til dette før idag... Tror ikke det kan være inni motoren, men fra svinghjul og bakover.. tror jeg som sagt da:D

Du får sende en PM til chevy350 kansje han kan hjelpe deg, han kan mye om disse bila, det er vanskelig for oss når vi ikke hører eller prøver å starte bilen. Men hvis du vil ha har jeg en astro tilsalgs "den kjente Moosekiller" http://www.offroad.no/forum/index.php?showtopic=83519 men den er AWD og det er vel ikke din, mye bra motor og gir og aksler der.

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjørt en god del amcar jeg da men.

Kjørt van,silverado,suburban og mye annet ræl.

Har alle dårlige bremser og en meter(ikke overdrivelse) dødgang på rattet?

 

Mulig jeg prøver meg på en nyere tahoe da...

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får sende en PM til chevy350 kansje han kan hjelpe deg, han kan mye om disse bila, det er vanskelig for oss når vi ikke hører eller prøver å starte bilen. Men hvis du vil ha har jeg en astro tilsalgs "den kjente Moosekiller" http://www.offroad.no/forum/index.php?showtopic=83519 men den er AWD og det er vel ikke din, mye bra motor og gir og aksler der.

 

Har sett den berømte mooskillern ja;) bra jobbet det der:D

 

Var awd jeg i utgangspunktet ville ha i og med at det er viskosetrekk på den og den da angivelig ikke skal bruke mer fuel på mila enn en rwd. Etter hva jeg har forstått er det ikke så veldig hokus pokus å bygge om til awd, men jeg har ikke sett forskjellene selv så jeg veit ikke hva som må til. Etter det jeg skjønte så var det omtrent bolt on pluss noe elektrisk.

 

Største problemet er at jeg ikke har tilgang på bukk så nesten all skruing på denne bilen blir knot og vanskelig.

 

Skal sende en pm til chevy350 så får håpe han skjønner hva jeg mener:D

Rule 34!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått og lest PM, må bare finne en kveld det passer å stikke bortom og ta en titt. Jeg holder til på Jar, så det er ikke akkurat lange veien bort til deg. Skal høre fra meg når jeg vet mer :)

 

Det hadde vært toppers!!

Nå er det enda mer som er gått til h*** med bilen..

 

Men jeg gir ikke opp! skjønner at han jeg kjøpte den av har lurt meg trilletralle hurramegrund...

Rule 34!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe sier meg at han ikke er vant til bil...

 

OK.

Da sier vi det da...

Kommer ut av skapet og sier at jeg ikke er bilinteressert over hodet, og kan ikke en dritt.

Kan være enig med dere i at amerikanske biler er spreke sportslige biler med gode styre og bremse-egenskaper.

Domt av meg å ikke skjønne at det er bladfjærer og ballongdekk som er tingen hvis man virkelig skal kjøre hardt.

Da kommer vel både bilsten, superflex og lersjøfors i skyggen tenker jeg.

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK.

Da sier vi det da...

Kommer ut av skapet og sier at jeg ikke er bilinteressert over hodet, og kan ikke en dritt.

Kan være enig med dere i at amerikanske biler er spreke sportslige biler med gode styre og bremse-egenskaper.

Domt av meg å ikke skjønne at det er bladfjærer og ballongdekk som er tingen hvis man virkelig skal kjøre hardt.

Da kommer vel både bilsten, superflex og lersjøfors i skyggen tenker jeg.

Der kom det, var litt redd at du ikke ville svare mer..........

Du har en egen evne til å få frem smilet mitt (det skjeve):cool:

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK.

Da sier vi det da...

Kommer ut av skapet og sier at jeg ikke er bilinteressert over hodet, og kan ikke en dritt.

Kan være enig med dere i at amerikanske biler er spreke sportslige biler med gode styre og bremse-egenskaper.

Domt av meg å ikke skjønne at det er bladfjærer og ballongdekk som er tingen hvis man virkelig skal kjøre hardt.

Da kommer vel både bilsten, superflex og lersjøfors i skyggen tenker jeg.

 

Så ufattelig bra!

Jeg digger folk som skjønner at amerikansk støpejern og panserstål er bedre enn japseblikk i alu:D

 

Hadde Petter Solberg bare dratt ut med en astro eller g30 med litt modifikasjoner hadde han nok klart å bli verdens mester igjen skal du se...

 

 

Nei jeg er glad presidentsuitten på plaza inneholder noen feil og mangler jeg.. spør jeg resepsjonisten om hvilken stand den er i sier hun sikkert at gullegeringa er heeelt ekte, dasslokket i ekte marmor og skrutrekkern ligger under vannsenga.. "alt dette kan bli ditt for en natt for baaaaare 10 000,-..."

Rule 34!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK.

Domt av meg å ikke skjønne at det er bladfjærer og ballongdekk som er tingen hvis man virkelig skal kjøre hardt.

 

Forsøket ditt på å være ironisk blir temmelig komisk når du avslører at du trodde Astroen var en bil beregnet på å kjøres hardt.babyhmm?

Du kan jo prøve å tyne en Hiace eller Carvelle fra 80-tallet for å sammenligne?

Men det er klart, det er jo ikke noe gøy. Da er det bedre å sammenlgne en gammel Astro med høyt tyngdepunkt, feil vektfordeling og myke fjærer med en vanlig personbil, ikke sant?

 

Nei, jeg tror faktisk ikke du har særlig greie på bil, generelt. Kanskje har du greie på en type biler, ett speseilt bilmerke, eller noe slikt.

Eller kanskje har du greie på bilBLADER. Det er det mange som har, og de fleste av de TROR de har greie på bil. Ikke vet jeg. Men greie på bil rent generelt har du ikke.

 

Det har forresten ikke jeg heller. Jeg har litt greie på en spesiell type biler, de såkalte klassiske, amerikanske. Ikke andre. Derfor holder jeg mye kjeft og lytter/leser når andre snakker/skriver om BMW'er, Toyotaer, rallybiler eller whatever. Så kan jeg heller plukke opp litt her og der og lære litt om de bilene også.

 

Men f.eks å diskutere om hvorvidt BMW er bedre enn Toyota eller noe slikt vil jeg ALDRI gi meg inn på. Det kan jeg ikke nok om i det hele tatt.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår