JuB Skrevet September 25, 2007 Rapporter Share Skrevet September 25, 2007 Mitt motorrom med turbo :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knoff Skrevet September 25, 2007 Rapporter Share Skrevet September 25, 2007 Den justerer tomgangen, en såkalt Tomgangsregulator på godt norsk. Den var koblet fra når jeg kjøpte bilen min, men slet fælt med tomgangen, så jeg koblet den på igjen. men den kan jeg altså bare sette på et minifilter på, når jeg bygger turbo?? skal du komme å kikke snart da?? :):iconsm Siter 2001 golf iv tdi 4motion highline- til salgs 1987 golf 1 cab 1991 corrado g60 1979 volvo 242 gruppe A Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Splint Skrevet September 25, 2007 Rapporter Share Skrevet September 25, 2007 Mitt motorrom med turbo :) Skal vi bytte, JuB? =) Skal få bartekos i tillegg, hvis du vil :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Autotune Skrevet September 25, 2007 Rapporter Share Skrevet September 25, 2007 Tillater meg å bruke bildet til Autotune (hvis jeg får det til)... Håper det er greit.. Er dette riktig: Blå = G-lader m/sportsluftfilter til venstre? Original luftfiletrboks med Green filter inni. Grønn = dynamo Rød = innsug Oransje = noe med demperne å gjøre? (usikkert på denne...)Kobling for ABS sensorer edit: Skjønner ikke hvorfor jeg ikke får opp bilde... jaja... her er linken... http://bildr.no/view/107251 Blå = G-lader m/Original luftfiletrboks med Green filter inni. Grønn = dynamo Rød = innsug Oransje = Koblingspunkt for ABS sensorer Min ISV er koblet i re-roote, dvs at den er koblet tilbake til innsugsslangen i stedet for til returslangen, som da også er fjernet på min. På denne måten får den luft via ISV på tomgang, og allt trykket som er over 0,6 kjører den tilbake til innsug, og får derfor det ladetrykket som kompressor leverer. Ingen vits i å bytte ladehjul og andre greier hvis man ikke setter på re-roote eller enveisventil på ISV. Kjører også veivhusventilasjon i egen slange tilbake til G-lader, da den trenger denne ekstra tåkesmøringen. Siter The Power of Six Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
g60MT Skrevet September 25, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 25, 2007 Blå = G-lader m/Original luftfiletrboks med Green filter inni.Grønn = dynamo Rød = innsug Oransje = Koblingspunkt for ABS sensorer Min ISV er koblet i re-roote, dvs at den er koblet tilbake til innsugsslangen i stedet for til returslangen, som da også er fjernet på min. På denne måten får den luft via ISV på tomgang, og allt trykket som er over 0,6 kjører den tilbake til innsug, og får derfor det ladetrykket som kompressor leverer. Ingen vits i å bytte ladehjul og andre greier hvis man ikke setter på re-roote eller enveisventil på ISV. Kjører også veivhusventilasjon i egen slange tilbake til G-lader, da den trenger denne ekstra tåkesmøringen. Takk! :) Hvor er da støtdempertårnene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristaafa Skrevet September 26, 2007 Rapporter Share Skrevet September 26, 2007 men den kan jeg altså bare sette på et minifilter på, når jeg bygger turbo?? skal du komme å kikke snart da?? :):iconsm Klart jeg skal komme å kikke! skal få rota meg nedover en dag jeg! Siter - VW Corrado G60 -89 x Ford Sierra 2.0i CLX Stv. -92 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knoff Skrevet September 26, 2007 Rapporter Share Skrevet September 26, 2007 Klart jeg skal komme å kikke! skal få rota meg nedover en dag jeg! står på nykirke hos kim rino :) Siter 2001 golf iv tdi 4motion highline- til salgs 1987 golf 1 cab 1991 corrado g60 1979 volvo 242 gruppe A Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
g60MT Skrevet September 27, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 27, 2007 Lurer på hva dette er jeg..? Det i den blå ruta altså.. En ventil inn på slangen til innsuget... Link: http://bildr.no/view/107906 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knoff Skrevet September 27, 2007 Rapporter Share Skrevet September 27, 2007 Lurer på hva dette er jeg..? Det i den blå ruta altså.. En ventil inn på slangen til innsuget... Link: http://bildr.no/view/107906 er ikke det luftmengde måleren som sitter der da? Siter 2001 golf iv tdi 4motion highline- til salgs 1987 golf 1 cab 1991 corrado g60 1979 volvo 242 gruppe A Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fluto82 Skrevet September 27, 2007 Rapporter Share Skrevet September 27, 2007 COpot-meter Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knoff Skrevet September 27, 2007 Rapporter Share Skrevet September 27, 2007 COpot-meter å på norsk ?? :) Siter 2001 golf iv tdi 4motion highline- til salgs 1987 golf 1 cab 1991 corrado g60 1979 volvo 242 gruppe A Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Splint Skrevet September 27, 2007 Rapporter Share Skrevet September 27, 2007 Er ikke det tomgangsmålern? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet September 27, 2007 Rapporter Share Skrevet September 27, 2007 å på norsk ?? :) På norsk heter det CO-potensiometer Kombinert føler. Andre delen der er lufttemperatursensor. G60 har ikke luftmengdemåler Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EliteCorrado Skrevet September 27, 2007 Rapporter Share Skrevet September 27, 2007 Nå tror jeg du vingler poloclassic. G60 har mengdemåler :P Tror ikke du har så mye kunnskap om disse bilene.. :P PS! G60 har map-sensor, ikke mengdemåler. Siter Seat Leon 1.9 TDI PD Chevrolet Tahoe SC x VW Corrado G60 x Audi 80 x Jetta GTI x Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knoff Skrevet September 27, 2007 Rapporter Share Skrevet September 27, 2007 På norsk heter det CO-potensiometer Kombinert føler. Andre delen der er lufttemperatursensor. G60 har ikke luftmengdemåler oki :) Siter 2001 golf iv tdi 4motion highline- til salgs 1987 golf 1 cab 1991 corrado g60 1979 volvo 242 gruppe A Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg