v242tic Skrevet September 4, 2007 Rapporter Share Skrevet September 4, 2007 På tide at jeg lager en liten tråd om min 242. Kjøpte bilen for litt over 1,5 år siden, til fordel for et annet 242 prosjekt jeg hadde. Å den er stadig under oppdateringer så følg med. Litt info om bilen: 83 mod 242 kaross med takluke, Gr. A stuk R-sport interiør Gr. A vinge Sellholm justerbare fjærbein foran 60mm sellhollm fjærer og bilstein dempere bak. Superfleks i hele understellet + div forstekninger og stag. Truetrack spærre og 3:54 utveksling 60 L Fuelcell i bagasjen, dobble 044 pumper Getrag 265, blir skiftet snart pga holbarhet Slissa bremsiskiver og hardere bremsebelegg Compomotive MO 8*17 for gate, MO 7*16 eller 15" turbofelg til bane Motoren resept: 96 mod b230 blokk borret til første overdim 90 mod b234f topp, maks portet, orginal vetiler med seter fræst opp+++ hardere vetilfjærer, orginal løftere og GLT kamer, justerbare kam drev osv. Spm billet stål veiv med 94,5 mm slag Spm H-profil råder Lettet b21 svinghjul, 3 skive tilton 184mm clutch 1200nm Venolia smidd stempel, med cnc frest stempeltopp og ventillommer. Høyvolum oljepumpe Orginal Gr. A bunnpanne med skvalpeluker Gr. A motorfester Egenbygd grenrør i 48 mm svartstål, pulssplitt 50mm wastegate b204 GT insug som er portet, 3" spjellhus Turbonetics T-72 P trim, A/R 81 eksos custum intercooler 1600 cc dyser Electromotive ec3r motorstyring drivstoff E85 Mere bilder og info kommer seinere. Siter B23 2,7Liter sugemotorbunn selges komplett i deler eller sammen satt. alt av deler nytt eller nymaskinert. PM ved intersesse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torbergsen Skrevet September 4, 2007 Rapporter Share Skrevet September 4, 2007 Bildene funker ikke Siter Volvo 745 TD 86mod bruksbil Bmw e28 518I 85mod bruksbil Volvo 145 73mod prosjekt volvo 142 73mod prosjekt Blazer K5 78mod hevet 4" og 35"dekk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v242tic Skrevet September 4, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 4, 2007 funker no=) Siter B23 2,7Liter sugemotorbunn selges komplett i deler eller sammen satt. alt av deler nytt eller nymaskinert. PM ved intersesse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torbergsen Skrevet September 4, 2007 Rapporter Share Skrevet September 4, 2007 Det dær så jævelig gjennomført ut:D Misunnelig(A) Lykke til på bremsing:) Siter Volvo 745 TD 86mod bruksbil Bmw e28 518I 85mod bruksbil Volvo 145 73mod prosjekt volvo 142 73mod prosjekt Blazer K5 78mod hevet 4" og 35"dekk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo242_r Skrevet September 4, 2007 Rapporter Share Skrevet September 4, 2007 Gromt!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ermex Skrevet September 4, 2007 Rapporter Share Skrevet September 4, 2007 Gleder meg til resultater fra bremsing.;) Tipper i blinde nå, 350 hk++. Siter 2013 1.8D Lancer 1997 2.5T Skyline (banebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet September 4, 2007 Rapporter Share Skrevet September 4, 2007 pent :) 552hk Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v242tic Skrevet September 4, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 4, 2007 Takker, lagt ned sinnsyk mye arbeid i bil å motor. er vel ca 1,5 år siden jeg begynte å bygge motoren. kjører med grunn mapp på motoren nå og 0,5 bar laddetrykk og den river seg løs på asfalten i 4 første gira. så har håp om fin efektkurve på bremsinga. problemet er at clutchen mest sansynlig ikke henger med til maks effekt=( men har en tilton 3 skive clutch liggende så den blir montert så fort jeg får tid Siter B23 2,7Liter sugemotorbunn selges komplett i deler eller sammen satt. alt av deler nytt eller nymaskinert. PM ved intersesse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet September 4, 2007 Rapporter Share Skrevet September 4, 2007 har du noen flow tall på innsug og topp? er det mulig og få se noen bilder av opphenget til bakstillingen din? Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoR-Sport Skrevet September 4, 2007 Rapporter Share Skrevet September 4, 2007 grom bil!! blir spennende å se effekten! Siter -Volvo 245 16v Turbo Prosjekt- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet September 4, 2007 Rapporter Share Skrevet September 4, 2007 Sykt grom bil.. Gått med noen timer der ja.... Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v242tic Skrevet September 4, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 4, 2007 har du noen flow tall på innsug og topp? er det mulig og få se noen bilder av opphenget til bakstillingen din? Har ikke noe flowtall på verken topp eller innsug. men er nåkk betydlig bedre enn orginalt. Gt insuget er nåkk d beste innsuget til rødblokk når man tenker flow, er veldig grove kanaler i d værtfall. 234F innsuget er betydlig mer restriktivft og mye mindre kanaler. har et custum aluinsug som skal monteres etter vært, men d må bygges om for å passe. må ha vinter prosjekt åsså vettu=) Har ikke noe bilder av bakstillinga men ska se om jeg får fiksa noen å legge ut. Siter B23 2,7Liter sugemotorbunn selges komplett i deler eller sammen satt. alt av deler nytt eller nymaskinert. PM ved intersesse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jberntsen Skrevet September 4, 2007 Rapporter Share Skrevet September 4, 2007 Hvis du får ladetrykket over 1.5 kg burde det blir 600+ uten problem. Begrensingen vil vel være kamakslene og hvor bra grenrøret er. Du kan lese på SHS sine sider. http://www.shsperformance.no/index.php/article/articleview/41/1/7 Den er bremset på E85, og det er et meget effektivt drivstoff. Hvor skal du bremse motoren? På rulle regner jeg med? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espen_mg Skrevet September 4, 2007 Rapporter Share Skrevet September 4, 2007 tøff denne ja. Er jo 242-T6 som bygde denne først, men du har bygd ny motor ja ser jeg. Blir spennende å se når du er ferdig. Siter http://www.volvo-racing.i2.no Volvo 242 Turbo Volvo 242 Turbo banebil 1984 Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987 BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet September 4, 2007 Rapporter Share Skrevet September 4, 2007 Kjører du uten catchtank, bare doble pumper på fuelcellen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg