Gå til innhold

jberntsen

Bruker
  • Innholdsteller

    26
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    523i
  • Biltype (eks Audi)
    BMW
  • Årsmodell (eks 1995)
    1997
  • Motor (eks 1.6)
    2.5

Contact Methods

  • Website URL
    http://home.no/jberntsen
  • Bosted
    Tromsø

jberntsen's Achievements

  1. Vet dette er en gammel tråd, men har et spørsmål som gjelder dette temaet og orker ikke lage en ny tråd. 2226-q skriver: "Andre modeller (manuell): Permanent, 50/50 fordeling med viskosekobling og diffbrems." Betyr dette at Legacy har diffbrems i midtdiffen eller bakdiffen? Tenker å handle en slik en så hadde vært kjekt å vite.
  2. Veldig bra film åsen. Har lagt ut noen klipp til fra sommertreffet. http://www.youtube.com/watch?v=Z-ggy3sO0PA
  3. Kom over en filmsnutt på youtube...
  4. Fått fikset feilen? Har lignende symptomer selv.
  5. Boble har en tendens til å bli litt understyrt, spesielt ved pådrag, pga vekten over bakakselen. Få en wankel i en liten, lett bil som ascona, bmw 3-serie, golf osv. Da har du en mere lettkjørt bil som går mykket bra.
  6. Å du hellige lama... Her snakker vi om å ta den helt ut. Du må overtale kunden til å komme å kjøre på norges beste bane, ACR.
  7. Hvis du får ladetrykket over 1.5 kg burde det blir 600+ uten problem. Begrensingen vil vel være kamakslene og hvor bra grenrøret er. Du kan lese på SHS sine sider. http://www.shsperformance.no/index.php/article/articleview/41/1/7 Den er bremset på E85, og det er et meget effektivt drivstoff. Hvor skal du bremse motoren? På rulle regner jeg med?
  8. Å kjøre motorsykkel er bare en unnskyldning for å gå i skinnklær. Uansett så var dette et veldig bra treff, til tross for været. Ikke noe å gjøre med det. Blir bra med eget kjøretreff. Dere i sommertreff gjør en meget bra jobb, uansett hva skinndressan sier. Stå på videre!!
  9. Kan ta med banjoen, så tar Håvard og Trond, (SHS), med tuba og trekkspill. Bedre pauseunderholdning får dere ikke! :titties:
  10. Dette er et prosjekt som faller meg i smak. Bmw M-motorer er perfekt til overlading!! Kompresjon på 9.0 : 1 er jo perfekt til E85. Ikke sikkert du trenger større bensinpumper siden du har 2 stk. Du trenger nok større dyser. 1000 eller 1640 cc. Spørs vel også om de oroginale coilene holder. Burde hatt cdi-tenning med egne coiler. Har en kompis som nettopp har bremset sin volvo 2.5 16 v med 9.0 i kompresjon til 636 hk/749 Nm ved 1.7 kg i ladetrykk. Da holdt ikke turboen lengre. Motoren ble bremset hos vidar strand. Med større turbo vil han kunne lade mere og selvfølgelig få ut mere effekt. Ved 2 kg ladetrykk på din motor vil du nok få ca 800 hk hvis du bruker E85. Ved bruk av 98 oktan vil du kanskje kunne lade 1.5 kg og få ut ca 600+ vil jeg tippe. Uansett vil dette bli en utrolig artig bil. Kanskje du kommer til ACR i august? Garantert norges beste bane! Hvor skal du forresten bremse motoren? Klarte ikke å lese dette i tråden din?
  11. Tøff bil til en rimelig penge. Håper du blir klar til sommertreffet. Får vel kjøre på banen hvis du ikke har panser?? Er ikke så kjent med skyline-utgavene, men er dette en motor som er brukbar til å hente ut en del effekt uten å skifte stempler, råder osv? Og dette er en RWD?
  12. Ønsker å kjøpe senkefjærer bak til E28, evt komplett med foran også.
  13. De fleste vet vel om denne http://www.sommertreff.no/galleri/? siden?? Er masse bilder der...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår