Gå til innhold

Golf cab `82

Ranger emnet


Olsen_nissan

Anbefalte innlegg

Vel, om du har kjøpt 60- eller 80-fjærer skal du ikke akkurat trenge fjærklemmer for å få de på originale dempere, ettersom du ikke kommer til å ha antydning til forspenning.

 

I så fall kan du bare løsne toppmutterne mens bilen står på bakken (slik at tyngden til bilen fungerer som fjærklemmer). Når du jekker bilen vil fjæra avlastes. Også kjent som "die Hardcore-Methode":D.

 

Kjører med lyktespylere på bilen min for tida. Var faktisk ganske fornøyd da jeg bytta til meg disse fangerne fra Melluh i vinter (ettersom "hele verden" synes at lyktespylere er blæh).

 

vi snakker 60mm fjører, og de er akkurat i spenn (så de kan godkjennes i utgangspunktet) om jeg ikke husker feil. du klarer fint å sette på toppmuttern ved å presse med håndkraft på fjøra, så klemmer blir overflødig.

 

ang. spylerdyser har jeg angret på at jeg kvitta meg med de, da jeg i ettertid synes det setter et lite særpreg på fronten, og det er utvilsomt ikke den vanligste "mod'en" :thumb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 189
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Vel, om du har kjøpt 60- eller 80-fjærer skal du ikke akkurat trenge fjærklemmer for å få de på originale dempere, ettersom du ikke kommer til å ha antydning til forspenning.

 

I så fall kan du bare løsne toppmutterne mens bilen står på bakken (slik at tyngden til bilen fungerer som fjærklemmer). Når du jekker bilen vil fjæra avlastes. Også kjent som "die Hardcore-Methode":D.

 

Kjører med lyktespylere på bilen min for tida. Var faktisk ganske fornøyd da jeg bytta til meg disse fangerne fra Melluh i vinter (ettersom "hele verden" synes at lyktespylere er blæh).

 

Noe dritt at jeg har dratt av hele fordømte dempern allerede da:P Men er jo kjekt å vite da jeg har 3 igjen.. :kiss 60mm i første omg. ja.. Men er redd for at bilen allerede er senket.. da det er rødlakk blandet på med rusten på de gammlefjørene.. Håper eieren før meg har vært en orntlig råne tass, som har lakket de org fjærene med rødlakk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brodern har vært her i mange timer i dag, å fiksa det elektriske..

rygge,bremse,blinklys osv nesten alt av lys fungerte ikke.. Men nå fungerer alt.. bytta 2 pærer og mekka nye kobblinger/la opp nye ledninger osv.. Så nå er golfen ett stort skritt nærmere godkjenning.. har også pussa ned den ene bakskjermen for rust, og lagt på 1 strøk med rustbullet..

 

Kjøpte nytt bensinfilter, pga det gammel var fylt med sand:/ Syns bilen gikk mye renere.. Men den går fortsatt ikke på tomgang.. Skal få kjøpt meg nye pakkninger her og der.. da de sikkert ikke er helt friske..

 

DSCF2342.jpg

 

DSCF2343.jpg

 

DSCF2345.jpg

 

de nye fjørene, :D

DSCF2348.jpg

 

"nye" gti breddere, også kjøpt av melluh.. ligger i baksete, så ser litt rotete ut:D

DSCF2349.jpg

 

Noen stickers, kjøpt av hardcore86

 

DSCF2347.jpg

 

På med gammle felgsa..

DSCF2371.jpg

 

1 strøk med rustbullet..ta et til i morra

DSCF2370.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe..:D

 

Fikk pussa ned den andre buen og noe rust på bakluka i går.. rakk bare 1 strøk med rustbullet. Har kommet fram noen små hull da jeg har pussa rust, men jeg bare spraya inn hullromsmasse og malte på rustbullet.. så får jeg heller kappe ut hulla og sveise senere.. For har ikke sveise app. hjemme..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er fjærbeinet montert sammen? Om du driver med dette så må du passe på at fjæra ligger an mot stoppesporet på nedre fjærskål. Den øvre vris slik at det tilsvarende sporet faller sammen med enden på fjæra.

 

Dersom fjærbeinet er satt sammen og bolten nede er satt i er det bare å sette ei garasjejekk under innfestinga til demperen og jekke forsiktig opp (husk å tre på foringa på fjærbeinet først. Og så må bilen stå på bukker bak). Styr toppen på demperen gjennom hullet i innerskjermen. Når stempelstanga har kommet høyt nok opp til at du får på foringa, skiva og får entra toppmutteren er det bare å gi seg på den sida og gjøre det samme på andre sida. Endelig tiltrekking kan du ta når bilen står på bakken.

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår