Gå til innhold

Golf cab `82

Ranger emnet


Olsen_nissan

Anbefalte innlegg

Skjer ikke så mye med bilen fortiden..

Men er stadig ute å lufter den litt..

 

Men kjører fortiden med ats`ene.. ble litt mere grymt da:D

Så har tatt noen flere bilder.. Blit mange bilder, og lite som har skjedd.. Men sånn er det da man leter etter deler osv.. må kjøpe meg bakplate også.. 60mm senk og gti breddere er betalt..

Men for å være sikker.. senkefjærer til vanlig ener, passer også på cab?

 

Bilen fått på 4 ats sko:)

 

DSCF2213.jpg

 

DSCF2214.jpg

 

DSCF2215.jpg

 

DSCF2216.jpg

 

DSCF2217.jpg

 

1.5 L cola flaske på bildene..

Kanalen

DSCF2219.jpg

 

 

DSCF2220.jpg

 

DSCF2221.jpg

 

Ble en litt annen vinkel på denne:) Men ble ikke så gæli..

 

DSCF2222.jpg

 

DSCF2223.jpg

 

DSCF2224.jpg

 

Hører at felgene går i et eller annet da. hører S...S..S.S.SSSSS etter hvorfor jeg kjører.. Når jeg runder 200 så forsvinner lyden:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 189
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skal få hente senke fjørene på postkontoret idag..

Lurte på en ting.. er det noe jeg greier selv? aldri gjort noe sånt før.. Mye jobb?

 

Du bør klare det selv om du har skrudd litt før.

 

For din egen sikkerhet og enkelhets skyld burde du få tak i fjærklemmer.

 

Monter disse på de gamle fjærene, løsne i toppen, og evt bunn, trekk av den gamle fjæra, monter klemmene på den nye fjæra, tre den på og monter der du har løsna.

 

Fjærklemmer får du for rundt en hundrings på biltema.

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og mens du allikevel er på Tema så kjøper du nye styrelager i samme slengen. Så slipper du å demontere de som sitter på fjærbeina du allerede har. Alltid bra å ha slike deler nye. Dessuten er det kjekt å kunne bytte hele fjærbein når vinteren kommer og du begynner å bli lei av å brøyte.

 

Fine fangere, forresten. Lyktespylere og kromlister er skikkelig tøft:titties: !

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og mens du allikevel er på Tema så kjøper du nye styrelager i samme slengen. Så slipper du å demontere de som sitter på fjærbeina du allerede har. Alltid bra å ha slike deler nye. Dessuten er det kjekt å kunne bytte hele fjærbein når vinteren kommer og du begynner å bli lei av å brøyte.

 

Han har handla senkefjærer, så litt mikking blir det nok om han er lei av å brøyte uansett ;)

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, om du har kjøpt 60- eller 80-fjærer skal du ikke akkurat trenge fjærklemmer for å få de på originale dempere, ettersom du ikke kommer til å ha antydning til forspenning.

 

I så fall kan du bare løsne toppmutterne mens bilen står på bakken (slik at tyngden til bilen fungerer som fjærklemmer). Når du jekker bilen vil fjæra avlastes. Også kjent som "die Hardcore-Methode":D.

 

Kjører med lyktespylere på bilen min for tida. Var faktisk ganske fornøyd da jeg bytta til meg disse fangerne fra Melluh i vinter (ettersom "hele verden" synes at lyktespylere er blæh).

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår