Gå til innhold

Golf cab `82

Ranger emnet


Olsen_nissan

Anbefalte innlegg

  • Svar 189
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Når du skrur nedover blir bilen lavere.. når du skrur oppover blir bilen høyrere.

 

Stramme fjærer vil jo medføre at du har skrudd oppover. Noe som igjen medfører høyrer bil.. Get it? :)

 

For å gi deg et bilde av dette, så kan jeg si atRustfri er skrudd helt i bunn foran og mangler en cm eller to på å være i bunn bak.

 

Den grønne har et par tre cm igjen bak og litt foran.

 

Men når det er sagt så er det forskjellig hvor mye det enkelte merke senker når det er i bunn.

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, skjønner ikke helt koffer dem lage coiloversa sånn.. Hvis æ skal tenke logisk så ville jo å komprimere fjæra for å få kortere fjæringsvei være veien å gå hvis biln skulle vært nermere bakken.. Ikke motsatt at fjeringsveien blir større og biln nermere bakken.. Men det e vell en grunn til at dem lage dem på den måten dem lage dem på.. :)

 

Olsennissan, snart på tide å få skilt på biln?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, skjønner ikke helt koffer dem lage coiloversa sånn.. Hvis æ skal tenke logisk så ville jo å komprimere fjæra for å få kortere fjæringsvei være veien å gå hvis biln skulle vært nermere bakken.. Ikke motsatt at fjeringsveien blir større og biln nermere bakken.. Men det e vell en grunn til at dem lage dem på den måten dem lage dem på.. :)

 

Olsennissan, snart på tide å få skilt på biln?

 

Dersom du, la oss si bytter ut fjøra med et stålrør, skjønner du det da?

 

Flytter du anlegget røret har nedover senker du bilen mot bakken tilsvarend.

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah... skjønner:)

Men helt enig med maaa her.. rart det der..

 

Skilt ja.. Men 40fjørene som satt på golfen må jo av.. da de er rusta i stykker og ikke tuv på de.. Så da må jo coiloversa på før man får på skilt:D Liker den unnskyldninga;D

 

Greide foresten å kjøre ut i dag..:D camry med sommerdekk går rett fram når man heter Øyvind og prøver å legge`n brei:D værtfall på 1ste forsøk:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, skjønner ikke helt koffer dem lage coiloversa sånn.. Hvis æ skal tenke logisk så ville jo å komprimere fjæra for å få kortere fjæringsvei være veien å gå hvis biln skulle vært nermere bakken.. Ikke motsatt at fjeringsveien blir større og biln nermere bakken.. Men det e vell en grunn til at dem lage dem på den måten dem lage dem på.. :)

 

Olsennissan, snart på tide å få skilt på biln?

 

 

Du ønsker jo ikke å ha kortere fjæringsvei selv om du senker bilen.

Er ikke noen bedre måte å lage coilovers på enn dette og det er rimelig innlysende hvorfor og hvordan denne fungerer.....

VW Audi club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihå, sitter ikke her å prøver og fortelle kossn dem kan lage coiloversa bedre. E ingen ingeniør og har heller ikke tenkt å bli det. Skjønner jo kossn dem fungerer med samme fjeringsvei uansett kossn høyde, men i mitt hode så ville det logiske vært at den ble stivere jo lavere biln kom for ikke og subbe neddi når biln e veldig lav. Samme prinsipp som biler med vanlig fjærer, der senkefjæran e kortere men kraftigere som resulterer i kortere fjeringsvei kontra oringalt.! Men og komprimere fjæra e nok ikke veien og gå uansett, men på en annen side så kan æ ikke tru det e optimalt med samme fjæringsvei om biln e 15 cm over bakken kontra 3, men nu vet æ jo ikke ka ideell høyda på coiloversa e heller.. Sellom det sikkert også varierer fra produsent til produsent samt. andre faktorer som hjuldiameter osv.

 

Men når allt kommer til stykket så spiller det gjerne ingen rolle såfremt du ikke skal bruke biln til å jage rundetider og må justere det optimalt for og hente en tidel her og en tidel der. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel alltid en fordel å skjønne hvordan ting virker for å utnytte det optimalt?

 

Men når allt kommer til stykket så spiller det gjerne ingen rolle såfremt du ikke skal bruke biln til å jage rundetider og må justere det optimalt for og hente en tidel her og en tidel der. :)

 

Coilovers ble laget for å jage rundetider, er bare de siste årene dette er blitt billig og tilgjengelig nok for alle. Du får bilen lav nok med kortere demper og fjærer til en brøkdel av prisen men med coilovers har du mulighet til å justere høyden på mm. I tillegg demperstivhet begge veier på de råeste..ref KW v3.

VW Audi club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vell, det e nok ikke uten grunn at alle racing team med respekt for seg selv har en egen suspension guy som tar seg av den jobben. Men og kjøpe KW v3 kun for senking blir for dumt, det blir isåfall kun for å fylle ut de tomme linjan når gatebil magazine har reportasje om biln din. Understell: KW variant 3 Kosta 14 000 "men bare måtte ha det" Jeez :shake

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vært syk hele uka.. så det får skje i.l. av neste uke;D

Er foresten super service av "Hottuning" på Ebay.. Trur du ikke de sender meg en ny demper??

 

Trur jeg bare setter på den jeg fikk/som er skadet.. så har jeg en i reserve:D

 

Og er det foresten noen som har peil på bur i cab?? lurer på om det ikke hadde vært tøft med et halvbur i caben:D Står at ikke buret passer til golf med "sliding roof" eller noe.. Men hva er det som gjør at det ikke passer??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og er det foresten noen som har peil på bur i cab?? lurer på om det ikke hadde vært tøft med et halvbur i caben:D Står at ikke buret passer til golf med "sliding roof" eller noe.. Men hva er det som gjør at det ikke passer??

 

Har bygget bur på det ene og andre men ikke på kæbb (bare fjernet den stygga bøyla på en).

Sliding roof = soltak, bygger 6-7 cm lavere enn taket og gjør det vanskelig å få halvburet pent hvis du ikke legger det ett stykke bak B-stolpen.

 

Vil tro ett vanlig selvbyggerhalvbur til Golf1 er greit å trykke inn i kæbben.

VW Audi club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår