Gå til innhold

Golf cab `82

Ranger emnet


Olsen_nissan

Anbefalte innlegg

Vært å henta meg cab i dag..

1982modell 1.5 liter, som har godt ca 180k

 

Fikk den for en hyggelig pris..

 

Det er noe rust, bakplanta og muligens fronplata skal byttes..

Blir bruksbil så noe show finsh får den ikke:D

 

Får starte med å vaske den orntlig.. Så begynne å gjøre den klar for eu godkjening.. Lys er noe av det som ikke fungerer.. eller det ene frontlyse fungerer..

 

Motoren blir fort ganske varm.. Men gikk fra tønsberg--> hjem uten problemer.. så jeg er fornøyd:D

 

Blir noe forandringer utvendig og innvendig..

 

Org. rattet er byttet allerede.. Men ellers så blir det gti leppe forran, lakkere fangerene sorte igjen.. få fremm den svarte fargen på bredderne og "skjørtene" Emblemfri grill og nye frontlykter.. Baklyktene blir org. eller lakkert helrøde..

Blir muligens ny cab med tiden.. men ikke første pri..

 

Ats`a(ats classic 13x8, 175.50 dekk) mine kommer på så fort bilen før skilter.. mulig jeg lar de ligge da jeg skal ut å øvelsekjøre på ikke akuratt perfekte veger..

 

Håper dere er glad i bilder!!

 

 

I gården til brodern..

 

DSC00286.jpg

 

DSC00290.jpg

 

DSC00288.jpg

 

Det nye rattet

 

DSC00287.jpg

 

DSC00291.jpg

 

Hjemme hos meg..

1.5litern.. overasket hvor sprek den var i forhold til det jeg trudde:D

 

DSC00292.jpg

 

DSC00293.jpg

 

bakseter:

 

DSC00294.jpg

 

Forran i bilen DSC00295.jpg

 

DSC00296.jpg

 

DSC00297.jpg

 

DSC00298.jpg

 

DSC00299.jpg

 

DSC00300.jpg

 

Følgte med noe gummi skjørter av noe slag.. Noen som veit hva dette er? noe jeg burde montere?:D

 

DSC00301.jpg

 

DSC00302.jpg

 

Er denne dashen org.? DSC00303.jpg

 

DSC00304.jpg

 

Ledning som ikke går noe sted!? Noen som kan hjelpe?

 

DSC00305.jpg

 

DSC00306.jpg

 

Grandis papp gjemt i motorrommet.. :scared

DSC00307.jpg

 

Gulvet under og oppå var veldig bra.. (stått på plen/åker i 2 år)

DSC00309.jpg

 

andre siden forran

 

DSC00310.jpg

 

 

hvor skaffer jeg grill og lykter utenom ebay?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 189
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ajajaj.. skal du bytte ut de snasne hvitlakka fundo felga? hehe..

 

Ser ut som om noen har vært og fjøsmekka litt på strømmen til coilen din på de bildene der ihvertfall.

 

Angående gulvet ditt. så bra ut i skjøten foran der, emn for sikkerhetsskyld, gå på med skrutrekker og bank litt for å være sikker.

 

Kanalskjørtene dine er jo ikke noe vanlig syn og kan således være artig å ha montert, men jeg ville droppa det.. det kommer jo selvfølgelig helt ann på hva slags look du er ute etter på bilen.

 

men skamlav og med ats så ville jeg droppa så mye plastikk som mulig, inkludert grillista di ;)

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. ja de fine hvite må nok av:D

 

Det må ryddes opp i det elektriske! 3(?) ledninger som ikke står i noe plass..

 

Veit ikke helt hvordan det blir jeg.. får prøve skjørta på når felgene og gti leppa er på.. Men gidder ikke å sette på felgene helt enda.. får værtfall mekke den klar å få på skilter.. Da får vi se om ikke felgene kommer på, lurer på om de er klare for litt øvelsekjøring:D Får håpe de ikke får smake kant med det første..:D

 

Edit: du har ikke peiling på hva de skjørtene heter? har aldri sett noe sånt før..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, aner ikke hva skjørtene heter, men det er sikkert noe merke på de et eller annet sted.

 

Sliter du med varmgang ville jeg først bytta termostat (koster under 50-lappen på biltema). Dersom dette ikke nytter bytter du vannpumpa.

Har brukt vannpumpe liggende om du synes en snau tusing på mekonomen for en nye en er i drøyeste laget.

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ah, ok... får prøve på det.. skal på en liten handle tur i morra.. Bilen går dårlig på tommgang.. må ruse den i noen minutter før den greier å gå på tomgang.. men den går veldig u jevnt, å holder på å slukne, med da kommern seg litt igjen..

Skal handle nytt luftfilter, og nye plugger.. får se om det hjelper.. luftfiltere som sitter på nå er helt svart, så er nok på tide..

 

Men kan det være andre ting? pga olja kanskje? bilen har jo stått i 2 år ble jeg fortalt av han jeg kjøpte den av..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ah, ok... får prøve på det.. skal på en liten handle tur i morra.. Bilen går dårlig på tommgang.. må ruse den i noen minutter før den greier å gå på tomgang.. men den går veldig u jevnt, å holder på å slukne, med da kommern seg litt igjen..

Skal handle nytt luftfilter, og nye plugger.. får se om det hjelper.. luftfiltere som sitter på nå er helt svart, så er nok på tide..

 

Men kan det være andre ting? pga olja kanskje? bilen har jo stått i 2 år ble jeg fortalt av han jeg kjøpte den av..

 

Jeg ville nå ha tippet på forgassertrøbbel jeg da. Sjekk om den trekker falskluft noe sted, evt om den får bensin nok uten å ha masse rusk i filteret.

 

Ellers så må du ut og justere forgasser... og det er jeg ihvertfall ikke noe ekspert på...

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen spørsmål med bilder, som jeg lurte på om noen kunne hjelpe meg med..

 

Hva er dette?

DSCF2124.jpg

 

hvor skal denne? DSCF2123.jpg sitter ved siden av forgasseren..

 

Hva, hvor skal denne? DSCF2121.jpg

 

Den grønne ledningen der sto ikke noen plass når jeg kjøpte den.. men fant ut at den passet på der den står på bilde.? er det riktig sted?

kommer fra denne, DSC00322.jpg

 

satt den på der. DSCF2120.jpg

 

Hva er dette? går inn i torpedoveggen.. brunledning etter "skjøten"

DSCF2119.jpg

 

Hvor skal denne? rød ledning bak forgasseren..

 

DSC00325.jpg

 

 

Noe av dette som kan være grunnen til problemene jeg har?

 

 

Tokk noen flere bilder med noe annet en mob kamera..

DSCF2126.jpg

 

underbaksetene.. bare litt lakkrust i kantene.

DSCF2125.jpg

 

 

Om noen har klare lykter med kryss i til salgs.. så er jeg iterisert..:happyhappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår