melluh Skrevet September 6, 2007 Rapporter Share Skrevet September 6, 2007 Vel, om du har kjøpt 60- eller 80-fjærer skal du ikke akkurat trenge fjærklemmer for å få de på originale dempere, ettersom du ikke kommer til å ha antydning til forspenning. I så fall kan du bare løsne toppmutterne mens bilen står på bakken (slik at tyngden til bilen fungerer som fjærklemmer). Når du jekker bilen vil fjæra avlastes. Også kjent som "die Hardcore-Methode":D. Kjører med lyktespylere på bilen min for tida. Var faktisk ganske fornøyd da jeg bytta til meg disse fangerne fra Melluh i vinter (ettersom "hele verden" synes at lyktespylere er blæh). vi snakker 60mm fjører, og de er akkurat i spenn (så de kan godkjennes i utgangspunktet) om jeg ikke husker feil. du klarer fint å sette på toppmuttern ved å presse med håndkraft på fjøra, så klemmer blir overflødig. ang. spylerdyser har jeg angret på at jeg kvitta meg med de, da jeg i ettertid synes det setter et lite særpreg på fronten, og det er utvilsomt ikke den vanligste "mod'en" :thumb Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olsen_nissan Skrevet September 6, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 6, 2007 Vel, om du har kjøpt 60- eller 80-fjærer skal du ikke akkurat trenge fjærklemmer for å få de på originale dempere, ettersom du ikke kommer til å ha antydning til forspenning. I så fall kan du bare løsne toppmutterne mens bilen står på bakken (slik at tyngden til bilen fungerer som fjærklemmer). Når du jekker bilen vil fjæra avlastes. Også kjent som "die Hardcore-Methode":D. Kjører med lyktespylere på bilen min for tida. Var faktisk ganske fornøyd da jeg bytta til meg disse fangerne fra Melluh i vinter (ettersom "hele verden" synes at lyktespylere er blæh). Noe dritt at jeg har dratt av hele fordømte dempern allerede da:P Men er jo kjekt å vite da jeg har 3 igjen.. :kiss 60mm i første omg. ja.. Men er redd for at bilen allerede er senket.. da det er rødlakk blandet på med rusten på de gammlefjørene.. Håper eieren før meg har vært en orntlig råne tass, som har lakket de org fjærene med rødlakk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
melluh Skrevet September 6, 2007 Rapporter Share Skrevet September 6, 2007 hehe, rånetass :D 6 cm gjør sitt, men 13" er lite! vi får da inderlig håpe det ikke sitter 40mm på allerede...! når budsjettet tillater det, ender nok du også på no gewinde av ymse slag...så bilen blir ubrukelig lav! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olsen_nissan Skrevet September 8, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 8, 2007 Brodern har vært her i mange timer i dag, å fiksa det elektriske.. rygge,bremse,blinklys osv nesten alt av lys fungerte ikke.. Men nå fungerer alt.. bytta 2 pærer og mekka nye kobblinger/la opp nye ledninger osv.. Så nå er golfen ett stort skritt nærmere godkjenning.. har også pussa ned den ene bakskjermen for rust, og lagt på 1 strøk med rustbullet.. Kjøpte nytt bensinfilter, pga det gammel var fylt med sand:/ Syns bilen gikk mye renere.. Men den går fortsatt ikke på tomgang.. Skal få kjøpt meg nye pakkninger her og der.. da de sikkert ikke er helt friske.. de nye fjørene, :D "nye" gti breddere, også kjøpt av melluh.. ligger i baksete, så ser litt rotete ut:D Noen stickers, kjøpt av hardcore86 På med gammle felgsa.. 1 strøk med rustbullet..ta et til i morra Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jon Arne Skrevet September 9, 2007 Rapporter Share Skrevet September 9, 2007 Blir bra det her:) Gjort noe mer da? Siter Roser er røde, fioler er blå, jeg har splittet personlighet,det har jeg å! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olsen_nissan Skrevet September 9, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 9, 2007 nei har ikke gjort noe mer over natten nei^^, er det vanlig? :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nikdev Skrevet September 9, 2007 Rapporter Share Skrevet September 9, 2007 nei har ikke gjort noe mer over natten nei^^, er det vanlig? :P Hvis du ikke jobber hele natten da er du ingen entusiaist;) Blir bra detta Olsen, go felga det der! Btw: liten hei til Onkel Bohser, har begyt på BD ST, så nå må du sørge for at gutta får lasta opp riktig:thumb Siter Team HS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olsen_nissan Skrevet September 10, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 10, 2007 hehe..:D Fikk pussa ned den andre buen og noe rust på bakluka i går.. rakk bare 1 strøk med rustbullet. Har kommet fram noen små hull da jeg har pussa rust, men jeg bare spraya inn hullromsmasse og malte på rustbullet.. så får jeg heller kappe ut hulla og sveise senere.. For har ikke sveise app. hjemme.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olsen_nissan Skrevet September 10, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 10, 2007 noen som har noe bra triks for å få dempern opp i der den skal være, etter jeg har satt på senefjøra? Får den ikke på plass jeg altså.. mulig jeg har gjort noe galt!? Noen som kan hjelpe meg? Er bak jeg holder på med.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ekkoj Skrevet September 10, 2007 Rapporter Share Skrevet September 10, 2007 Bilder er alltid greit så folk får sett hva du evt har gjort.. vanskelig å se om du har gjort noe feil uten... Siter Fotobloggen min 78 Golf LS +82 Golf C 07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8 x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olsen_nissan Skrevet September 10, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 10, 2007 Trur det meste skal være ok.. ser værtfall helt likt ut på andre siden.. Men fikk et tips om at det var lurt å festen den oppe først.. så da prøver jeg det i morra.. Orket ikke mere i kveld.. Lenge siden jeg har vært så sinna!:angry: Men sånn kan det gå:popcorn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Böhser Onkäl Skrevet September 11, 2007 Rapporter Share Skrevet September 11, 2007 Er fjærbeinet montert sammen? Om du driver med dette så må du passe på at fjæra ligger an mot stoppesporet på nedre fjærskål. Den øvre vris slik at det tilsvarende sporet faller sammen med enden på fjæra. Dersom fjærbeinet er satt sammen og bolten nede er satt i er det bare å sette ei garasjejekk under innfestinga til demperen og jekke forsiktig opp (husk å tre på foringa på fjærbeinet først. Og så må bilen stå på bukker bak). Styr toppen på demperen gjennom hullet i innerskjermen. Når stempelstanga har kommet høyt nok opp til at du får på foringa, skiva og får entra toppmutteren er det bare å gi seg på den sida og gjøre det samme på andre sida. Endelig tiltrekking kan du ta når bilen står på bakken. Siter Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olsen_nissan Skrevet September 11, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 11, 2007 Alt er satt sammen.. bare å få den igjennom hullet og opp i bilen igjen som mangler.. Men demperen drar seg helt skjev da jeg jekker ned bilen... HAr prøvd med tau osv.. for å få retta den opp.. Men fikk det ikke til, ble så mørkt til slutt, at jeg ga opp.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larerbak Skrevet September 27, 2007 Rapporter Share Skrevet September 27, 2007 hei! stille nå jo.. jeg vil lese mer :p akkurat kjøpt meg en 86 mod selv, så nå kan jeg se og lære av deg :p hehe.. 182 000km, nesten rustfri bortsett fra venstre dør :S slasken av en lakkerer hadde bare lakka over rusta. akkurat der man fester døra, så den henge rliksom litt. vet ikke om jeg tør prøve å stramme den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olsen_nissan Skrevet September 27, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 27, 2007 hehe.. tøft:D Ja ble litt stille her gitt.. Men får vel begynne å jobbe litt på den igjen snart.. Du får legge ut en prosjekt tråd om din du også da:D 182.000 er helt likt som meg det:D hehe Du får bare se, men om du lærer noe ut av det, kan vel diskuteres.:D Men prøver så god jeg kan:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg