Gå til innhold

500hk bunndel. noen spørsmål.

Ranger emnet


rogern

Anbefalte innlegg

En av SPM sine shortblokker hvor mye er de god for? koster jo ikke mer en ca 25tusen.

det er jo fler av parner sine råder som er bremset over 1000 blås.

Jonus bruker jo SPM råder stort sett. selv om ikke han lager de mest pålitlige tusen hesterne...

Tyggern:04 V70N titanium sport edition

96 945 turbo(bruks kjærre)

01 VW polo 6n2 colour concept

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

En av SPM sine shortblokker hvor mye er de god for? koster jo ikke mer en ca 25tusen.

det er jo fler av parner sine råder som er bremset over 1000 blås.

Jonus bruker jo SPM råder stort sett. selv om ikke han lager de mest pålitlige tusen hesterne...

 

Å, bruker jeg spm råder? ? Det viste ikke jeg. Toppen på den grønne audien har aldri vært av. Kjørt med over 1100hk i 2 år.

Er det ikke pålitelig da? Den andre 1285hk motoren ble kjørt på mantorp park med 1008 hk. Brukte ca 150 l e85 der. den raste heller ikke der.Skal kjøres på full effekt snart på gardemonen den1/9. Kanskje den raser der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av SPM sine shortblokker hvor mye er de god for? koster jo ikke mer en ca 25tusen.

det er jo fler av parner sine råder som er bremset over 1000 blås.

Jonus bruker jo SPM råder stort sett. selv om ikke han lager de mest pålitlige tusen hesterne...

 

 

hehehe...sunn d:P

Mvh Sølve Mortveit

 

*Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil!

*Volvo 142 Taksenket Raggerbil!

*Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

driver og skal sette sammen en ft blokk. hadde tenkt at den skulle tåle endel power(opp mot 500) jeg vil ha en bra bunndel som jeg slipper og gjøre noe med seinere. og så er det litt div ting jeg funderer på.

 

bla innmat. skal kjøre med orginal veiv som balanseres og poleres(hvis behov) vil ha noen råder som er av brukbar kvalitet. ikke "for billige" og ikke stygg dyre. får følesen av at de rådene som flere "sjapper" selger for 1000 lappen er no kina greier.

har også tenkt på mahle stempler. ikke altfor dyre(?), og god kvalitet.

je-stempler el. hadde vært gull, men koster vel deretter.

 

lurte også litt på veivhus ventilasjon. vet at flere tar bort hele filteret(den svarte boksen) og lager ei plate med uttak. men har den boksen noe med drevet som driver oljepumpa og gjøre? ser at den boksen har en "flapp" som går litt ned mot drevet. har den noe for seg eller er det bare og fjerne den boksen og det røret som går ned i blokka og sette en plate der? burde jeg ha noe mer ventilasjon enn det ene punktet?

 

ang olje lurte jeg på om det er nødvendig og gjøre noe med bunnpanna for kanskje og få litt mer volum til olja. eller holder det med orginal?

tenkte og kjøre med "høgflødes" oljepumpe.

 

takker for SERIØSE svar.

 

 

Tenker litt det samme med den veivhus ventilasjonen eg då.

 

kom me framm te no der? Evt. hvilken av di to hullene må eg lage utlufting utav?

Mvh Sølve Mortveit

 

*Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil!

*Volvo 142 Taksenket Raggerbil!

*Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Å, bruker jeg spm råder? ? Det viste ikke jeg. Toppen på den grønne audien har aldri vært av. Kjørt med over 1100hk i 2 år.

Er det ikke pålitelig da? Den andre 1285hk motoren ble kjørt på mantorp park med 1008 hk. Brukte ca 150 l e85 der. den raste heller ikke der.Skal kjøres på full effekt snart på gardemonen den1/9. Kanskje den raser der?

 

ehhhh.... ja riktig

aldrig ryket en girkasse heller du.....

Tyggern:04 V70N titanium sport edition

96 945 turbo(bruks kjærre)

01 VW polo 6n2 colour concept

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vær litt seriøse da folkens.

 

Eagle råder, mahle stempler og org veiv tåler 500 hk, ( dette har folk bygget på før )

 

når jeg undersøkte priser og slikt så kom veiv,råder,stempler med lagre ferdig maskinert og all jobben på 20 000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri ryki noen girkasser i audi sammenheng. kun bøyd drivaksler å knust ledd fram. Hva er det du vil fram til?

 

Glem nå det Jonus.:driving

 

Ser ut som Ealoken har en relativt gunstig løsning til 500 Hk bunndel.

Ellers så var det opprinelige spørsmålet mitt.

Hvor mye Hk tåler SPM sin shortblokk Med smidd bunndel (Ikke veiva da) den koster jo ca 23000-24000.?

Men med billetveiv + ca 17000 spenn avhengig av slaglengde.

sikkert noen som kjører eller har erfaring med denne.

Tyggern:04 V70N titanium sport edition

96 945 turbo(bruks kjærre)

01 VW polo 6n2 colour concept

Lenke til kommentar
Del på andre sider

500hk bunndel koster deg nok en del ja!!

SPM delene er kinadeler, forresten.

 

Veiven skal vel tåle 500hk tror jeg, men du må nok ha gromme stempler, råder, etc.

 

Jeg vet ikke når det blir "krav" med betongfylling, om det er nærmere 600-700hk?

 

500hk motor som fungerer bra er ikke noe 50.000kr prosjekt tror jeg, nok dyrere :-)

 

Husk at slike effekter også krever en renovering/modernisering av HELE drivlinjen din!! 500 turbohester, da tror jeg til og med truetrac vil slite (tenk på dreiemomentet).

 

 

nå må du slutte og rakke ned på spm uten og ha noen som helst erfaring og vise til!!

 

henrik h her på forumet har kjørt 2 sesonger med 450hk++ i en b230fk uten noen som helst problemer relatert med deler kjøpt hos sten parner. når det gjelder kjøp av stempler, veiv og råder vil jeg anbefale spm pga av servive, pris og holdbarhet..

 

jeg har selv bygd en motor som forhåpentligvis bremser mellom 400 og 500 og kostnaden på dette er nok rundt 100k

Medlem på Bilforumet i over 10 år nå. Internett begynner å bli gammelt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var en motorbygger i bilsport da de bygde den drag-740'n, og han skrøyt uhemmet av parner sine råder, så SÅ dårlige er de vel neppe... og stempla han selger er jo kjente saker, samt blokkene hans er svært mye brukt i motorsport, så det må vel være brukbar kvalitet og service på det.

biler jeg har: 945(-95), 2 x 245(-85,-88)

biler jeg har hatt: astra, 242, 2x 245, 3x boble, 2 x saab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

500hk bunndel koster deg nok en del ja!!

SPM delene er kinadeler, forresten.

 

Veiven skal vel tåle 500hk tror jeg, men du må nok ha gromme stempler, råder, etc.

 

Jeg vet ikke når det blir "krav" med betongfylling, om det er nærmere 600-700hk?

 

500hk motor som fungerer bra er ikke noe 50.000kr prosjekt tror jeg, nok dyrere :-)

 

Husk at slike effekter også krever en renovering/modernisering av HELE drivlinjen din!! 500 turbohester, da tror jeg til og med truetrac vil slite (tenk på dreiemomentet).

 

betong er i følge krb ikke noe som er brukbart om man skal ha en bane/vei bil. du stenger for kjøling og motor blir fort varm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

500hk bunndel koster deg nok en del ja!!

SPM delene er kinadeler, forresten.

 

Veiven skal vel tåle 500hk tror jeg, men du må nok ha gromme stempler, råder, etc.

 

-Alle veivene til Volvo tåler 500hk.

Mahle b23et stempler og f.eks. SPM råder eller noe annet rimelig holder til dette.. men greit å sjekke rådene! :) Spm er kinaråder,men tror ikke han er den enesete som får sine deler produsert i østen!

 

Jeg vet ikke når det blir "krav" med betongfylling, om det er nærmere 600-700hk?

 

500hk motor som fungerer bra er ikke noe 50.000kr prosjekt tror jeg, nok dyrere :-)

 

-500 hk. bunndel får du for mindre enn 50.000kr

men totalt så kommer en sånn motor på rundt 80-100k avhengig av hvoe mye du kan gjøre selv.

 

Husk at slike effekter også krever en renovering/modernisering av HELE drivlinjen din!! 500 turbohester, da tror jeg til og med truetrac vil slite (tenk på dreiemomentet).

 

-Truetrac holder vel en god stund.. 500hk. er vel frokost omtrent for den.. tror den er dim. for 800nm. noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår