Gå til innhold

V70 - Kjøpsråd. Bensin eller diesel?

Ranger emnet


Golddigger

Anbefalte innlegg

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Prisforskjellen på en 2,0LT og en 2,5LT er ikke så stor, så hadde jeg vært deg hadde jeg tatt 2,5LT.

Uten turbo vil bli ganske lat.

Skal du ha diesel så finn en med lav kilometer stand, har ikke så godt rykte på seg VAG motorene med litt kilometer på nakken.

 

Jeg har hatt min 1998 V70 2,5LT i snart to år og er kjempeførnøyd med den, har bare byttet vanlige slitedeler, og MAF`n gikk til skogen, men det er min egen feil fordi jeg har kjørt med kon luftfilter og MAF liker ikke renseolja på filtra.

2004 Dodge RAM SRT-10

1992 Volvo 240GL

1982 Volvo 242T Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisforskjellen på en 2,0LT og en 2,5LT er ikke så stor, så hadde jeg vært deg hadde jeg tatt 2,5LT.

Uten turbo vil bli ganske lat.

Skal du ha diesel så finn en med lav kilometer stand, har ikke så godt rykte på seg VAG motorene med litt kilometer på nakken.

 

Jeg har hatt min 1998 V70 2,5LT i snart to år og er kjempeførnøyd med den, har bare byttet vanlige slitedeler, og MAF`n gikk til skogen, men det er min egen feil fordi jeg har kjørt med kon luftfilter og MAF liker ikke renseolja på filtra.

 

 

Ja, dieselen fra Vag kan du prøve å styre unna. De holder bra og går lenge om man bytter olje jevnlig,men for et rakleverk! Pluss veldig dyre reg.reim/pumpereim jobber, oljelekkasjer osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke disse dieselmotorene bra da?

 

Billig i drift og driftsikre etter det jeg har hørt.

 

Hva tror dere om denne?

 

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=10700205

 

Får den for 120.000 kr

 

 

Jo, de er bra de. Går bra og går lenge om man passer på å bytte reg.rem/pumperem. Litt svettig av olje må man regne med på de motorene. Men lønner seg å bytte simringer på register samtidig med reg.rem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De gamle dieselmotorene som satt i gamle V70 er ganske glade i suppe, bruker ikke mye mindre enn f.eks en 2.0 Turbo. Men så er jo diesel billigere å fylle da... :) Er jo en Audi motor detta her.., ikke veldig populær blandt mekanikerne jeg kjenner på Bil Service, er visst mye småtull med dem. Men passer man på den så går det vel greit!

 

Pass på å bruk riktig olje ihvertfall, ellers blir det fort ventilklakking på disse her.

 

Men Volvo`s egen diesel i nyere V70 derimot, Woah! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De gamle dieselmotorene som satt i gamle V70 er ganske glade i suppe, bruker ikke mye mindre enn f.eks en 2.0 Turbo. Men så er jo diesel billigere å fylle da... :) Er jo en Audi motor detta her.., ikke veldig populær blandt mekanikerne jeg kjenner på Bil Service, er visst mye småtull med dem. Men passer man på den så går det vel greit!

 

Pass på å bruk riktig olje ihvertfall, ellers blir det fort ventilklakking på disse her.

 

Men Volvo`s egen diesel i nyere V70 derimot, Woah! :)

 

 

Min far har en '99 V70 2.5TDI. Gått 258 000 km, og ikke noe feil på den. Han sin bil bruker også 0.56 l mil. Er det mye, syns du?

 

Forbruk kommer ann på personen som styrer gassen.

Volvo - Før en drøm, nå en livsstil!

JRRacing

240'n min

- Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min far har en '99 V70 2.5TDI. Gått 258 000 km, og ikke noe feil på den. Han sin bil bruker også 0.56 l mil. Er det mye, syns du?

 

Forbruk kommer ann på personen som styrer gassen.

 

Det jeg mente var at bensinmotorene bruker ikke stort mer

 

På langkjøring ligger jeg på 0,67. Og da er det jo mer krefter å kose seg med, og ikke minst en Volvo-motor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg mente var at bensinmotorene bruker ikke stort mer

 

På langkjøring ligger jeg på 0,67. Og da er det jo mer krefter å kose seg med, og ikke minst en Volvo-motor :)

definer langkjøring?

 

min bil bruker også lite bensin på flat motorveg.

 

men her på vestlandet kryper den oppunder liter'n. snittofrrbruk siste 550km i ferien ligger nå på 10.1 og da er det veldig mye fin kjøring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

definer langkjøring?

 

min bil bruker også lite bensin på flat motorveg.

 

men her på vestlandet kryper den oppunder liter'n. snittofrrbruk siste 550km i ferien ligger nå på 10.1 og da er det veldig mye fin kjøring

 

Eneste langkjøringa jeg har med privatbilen er hvis jeg skal opp til morra mi en tur som bor i Veggli. Relativt variert vei, men hvis jeg får et stopp i Kongsberg f.eks, så ødelegger det veldig på forbruket selvfølgelig. bruker fort rundt litern på mila ved bykjøring, jævli irriterende, hehe. Men på landeveien er den fin da.

 

Det er jo kjekt med diesel, du merker ikke så veldig forskjell fra landevei til bykjøring på forbruket.

 

På motorveien derimot bruker jeg vel mest av alt hehe, ettersom jeg ligger på 3000rpm + :D Da kan jeg faktisk se nåla flytte seg *grøss*

 

Men rundt 80-100km/t er den ideell

 

Dieselmotoren er sikkert mer enn bra nok, men pass på dette med olje! Ikke bruk noe anna enn fullsyntetisk og ikke bytt mellom merker. Bytta selv ventilløftere på en TDI jeg hadde tidligere fordi jeg irriterte meg over klakkinga, og det var ikke billig. Da hadde forrige eier kjørt på feil olje (semi-syntetisk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

definer langkjøring?

 

min bil bruker også lite bensin på flat motorveg.

 

men her på vestlandet kryper den oppunder liter'n. snittofrrbruk siste 550km i ferien ligger nå på 10.1 og da er det veldig mye fin kjøring

 

skrivefeil, mente 5500km ;) og da gir det et meget riktig bilde av forbruket.

 

når neste rekning fra statoil kommer i posten skal jeg fylle full tank og se om snittforbruket vises korekkt (skrev ned km.stand før jeg dro på ferie med full tank)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min erfaring ligger man ca. 20% lavere på langkjøring enn blandet kjøring. Bare bykjøring/korte turer tror jeg man kan risikere alt mellom 20-40% høyere forbruk enn langkjøring (selv om man kjører aktivt på langkjøring).

 

Det er erfaringene mine med litt eldre turbovolvo iallefall..

1.1 liter på milen, AKTIV kjøring, bergen -> kristiansand..

1.36 liter på milen kristiansand -> bergen + en uke med "snittkjøring" i bergen, før tanken var rimelig skrapet og igjen kunne fylles til randen!

 

(80 liter tank elns).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dieslene er kjempemotorer men et mekanikerhellvette når de må skrues på. audi har jo fådd creds for disse motorene da og da burde dem jo være like go i en annen bil ;) jeg tror nok jeg vill gådd for bensinmodellen. kjøper du en bil som er gådd et stykke finn ut om det er byttet foringer og div. på prøveturen kan bilen virke go som gull og foringene er bra. MEN dem er garantert litt sprukket og begynner du da og kjøre litt hardt/holder oppe farten på svingete veier så forsvinner foringene. snakker av egen erfaring. og disse bilene er ikke gode å holde bein på veien når foringene er borte. ellers er det jo utruli komfertable biler og vil anbefale deg og kjøpe en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår