Gå til innhold

matslukas

Bruker
  • Innholdsteller

    105
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om matslukas

  • Bursdag 03/25/1971

core_pfieldgroups_99

  • Biltype (eks Audi)
    V70 2.0 LT
  • Årsmodell (eks 1995)
    1998
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Chippet hos Scandinavian Car Tuning i Sverige,240 Hk.360 NM

Contact Methods

  • Bosted
    Lommedalen

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

matslukas's Achievements

  1. Hei håper noen kan svare meg på følgende spørsmål.Jeg har vært å sett på en 1994 mod passat stasjonsvogn.Bilen er hel og grei og så ogsi uten rust,men jeg reagerte på at den blåser ganske kraftig ut av oljepåfyllingen når bilen står på tomgang.Er dette vanlig på disse bilene.Jeg kjører volvo til vanlig og der ligger lokket til påfyllingen helt i ro når du skrur det løst.På passaten så danset det runt og det blåste frisk ut av påfyllingshullet.Resten virket veldig bra og bilen hadde komplett service historik med alle kvitteringer for alt som var gjort siden 1994.Er det veivhus ventilasjon på disse bilene?Tenkte kanskje at det var den som var tett og at det derfor ble mye trykk inne i motoren når veivhusgassene ikke har noen vei å gå.Det er hvertfall symptomene på volvo.Mye trykk er lik tett veivhusventilasjon!Takker hvis noen kan gi neg et fornuftig svar uten for mye synsing,men fakta.
  2. Hadde tenkt å bestille så jeg har varene før jeg demonterer!
  3. Hei!skal bytte regreim med tilbehør på min 1998 V70 2.0LT. Men det viser seg at det er to typer reimer.En med 148 tagger og en med 142 tagger.Noen som vet hvordan finne det utEr hvist nok noen forskjellige motorkoder på disse modellene.(tenker ikke på 5204 T2 osv)Men en 7 sifret takllkode som bestemmer om jeg skal ha nr 1266127(148 tagger) eller 1266126(142 tagger).skal bestille hos mekonomen hvis noen undrer.regrem,løpehjul,spennrulle og vannpumpe kom på 2100 kr.(er vel ingen upris det)?
  4. Er det mulig å reesette serviceindikator på 1999 E 200 uten å gå på verksted?
  5. Fra 1999 modeller er det PPC tuning som gjelder.Jeg tror ikke 2.0 litern med 225 hk lar seg Chippe/ppc tune til 300 hk da mener jeg du må opp på 2,3 liter T5 motoren.
  6. Grunnen til at jeg sier 4-5 timer er fordi det ikke er noen selvfølge at alle har erfaring med å skru!
  7. Fin Bil du har fått deg der!Ser at den har rullet 220.000 km.På vanlig service blir det ikke foretatt en skikkelig rensing av veivhusventilasjonen.Denne har en tendens til å være godt tett etter så pass mange kilometer.Kjører mann for lenge med dette så risikerer du at trykket i motoren blir for stort med oljelekasje(særlig simring i bakkant av veiva)Samt høyt oljeforbruk og guffe på peilepinnen som følge av at det som skulle funnet veien gjennom oljefella de(Ser ut som gul graut)Blir med rundt i motoren din isteden.Det er litt jobb og plukke av innsuget for å komme til veivhusventilasjonen,men det er absolutt verdt det.tar en 4-5 timer med demontering,rens og montering.Det er særlig det nederste hullet i blokka som blir tett.
  8. Prøv å nappe av kontakten til Luftmasemåleren din og se om de starter da!Du får nok opp en feilkode da,men den er bare å slette med å nappe av minus polen på batteriet en 2-3 minutter.
  9. lavtrykksturboen lader vel ikke mere en rundt 0.4 bar.Hvis du bare drar opåp turbotrykket så vil du få feilkode,samt at det ikke er uvanlig at motoren kutter når ladetrykket passerer 0.6-0,7 bar.For å ungå dette ville jeg deffinitivt ha gått for chip.Då får du et ladetrykk på rundt 0.9 bar og en tenning og bensinmengde som henger med hele veien!Men godkjent?Det vet jeg ikke om du får!
  10. matslukas

    B5234t4

    Jepp!VolvoForum - www.volvoforum.no
  11. Jepp det er fine greier,her har du en link som forteller deg hvordan du skal gå fram og hva feilkodene betyr. Check Engine Codes Felkoder till 850 (på engelska) • Sveriges Volvoforum
  12. Feil!På 92 til 96 modeller sitter det diagnose mulighet i motorrommet!senere modeller har OBDII kontakt til diagnose.
  13. Flushe kassa di kan du gjøre selv,det er ingen vanskelig operasjon,men kan være greit å være to.!
  14. Jeg legger ved en steg for steg forklaring her for de som eventuelt ikke har skrudd så mye før eller er redd for å begynne på noe de ikke vet om de kan avslutte!Denne er bare beregnet for Volvo sugemotor.Hvis noen trenger en steg for steg på Turbomodeller så bare si i fra! Namnlöst dokument
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår